hvorfor hakker mine avier pludselig ???
Fra : lhs

Dato : 08-05-01 21:11

Hej

Jeg har fået et problem, min flade graffik hakker. Dvs. bl.a. avi film i
fuldskærm hakker som et lysbilledeshow. Dette har ikke været et problem før.
Spil som Q3 eller NFS5 køre rimeligt glat, men som ved et trylleslag er
bl.a. mine avier begyndt at hakke - dette har de ikke gjort før, ikke engang
afviklet fra min cdrom.. Jeg har gennemført en rimelig opgradering, byttet
graffikkort ud og lavet andet sjovt. Nå jeg skriver tekst som nu, er teksten
også lang tid om at tegne sig på skærmen. Hvad kan dog være problemet.

Mit system før opgardering:

AMD 500@550
asus p5a
1x168 og 1x64 ram
asus gforce v6600 også prøvet med 3D gforce2mx
ess lydkort
alcatel usb adsl modem
2 maxtor og 1 fuijitsu harddisk på hhv. 4 - 8- 15 Gb
sony brænder

hmm mangler jeg mere ??

så opgraderede jeg

celeron 700 - nyt
soltek 65jvb - nyt
resten samme hardware
[...]

begge konfig er sat i sammen kabinet.

jeg har prøvet med såvel win98 2. som winme, men problemet er ikke løst.
Mine avier vises som i et lysbilledeshow og billedet har svært ved at følge
med... Skærmen er forøvrigt en Hyundai og den burde være ok. Min mistanke
vender sig lidt imod at rammene ikke kan følge med mere eller harddisken
(mit c drev, en maxtor 4 gb) er blevet meget langsom. Er der nogle der kan
hjælpe eller anbefale et testprogram, der kan fortælle mig hvor min
flaskehals er ville jeg blive jubel lykkelig.

Lars HS

shane@get2net.dk

Fra : Glubs

Dato : 08-05-01 21:18

Hmmm, kan det have noget at gøre med, at du skal installere VIA drivere?

Lars

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-05-01 23:05

Jeg havde samme problem

Jeg kunne enda også godt brænde mine avi'er som vcd men de hakkede uanset
hvor de blev afspillede.

Løsningen....

skiftede ide kabel, og alt kørte igen normalt.

Fra : lhs

Dato : 09-05-01 17:22

Hej

Nu har jeg prøvet at skifte ide kabler og opgradere min viadriver, lige lidt
hjælper det. Øv, imorgen skifter jeg ram og lydkkort, så kan det kun være
harddiskene tilbage, hvis det ikke lykkes.
har i andre ideer, se mit første indlæg i strengen.

Lars HS

Fra : SoulWalker

Dato : 10-05-01 00:43

Hvis det kun er divx film der er galt med så prøv at starte default
mediaplayer i windows (version 6.4 ikke det lort til 7). Kør en divx film og
højreklik i filmen og tage egenskaber. Gå ind under fanen advanceret og tryk
på divx mpeg-4 dvd video decrompressor og vælg egenskaber for den. Under den
kan du vælge cpu (quality). Prøv at sætte den helt ned og se om det stadig
hakker!

SoulWalker