Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATI Radeon 64 MB VIVO
Fra : Glubs

Dato : 08-05-01 20:39

Jeg har nu gennem længere tid forsøgt at finde ud af, om dette glimrende (?)
kort understøtter/har "Dual" output? - Altså, er det med dette kort muligt
at se film - afspillet af computeren - på sit TV, samtidig med at computeren
viser et andet billede på monitoren (surfe på 'nettet, tekstbehandling el.
lign.)...
Div. butikker ved det ikke, men mon ikke der er een derude, der har sådan et
kort, og har prøvet det?
Jeg skal foresten bruge det i w2k, er driverne efterhånden optimeret hertil,
eller giver det stadig problemer? - det er nok, 2D grafikken køre, når jeg
skal spille, bruger jeg "bare" win98

På forhånd tak
Lars

PS: Duron 800, 256 MB PC133 (ApAcer) RAM...

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 08-05-01 21:31

Nope, det er ikke muligt - du får samme billede på både tv og monitor.
Og mht. win2k drivers er der ingen problemer. De seneste drivers til
win2k er absolut fremragende.

Mhv. Henrik

Fra : Glubs

Dato : 08-05-01 21:49

Øv - nu havde jeg ellers sådan glædet mig til at købe Radeon

Men mange tak for hjælpen...

Lars

Fra : Glubs

Dato : 08-05-01 22:41

Hej, igen... Jeg har lige hørt fra anden side, at kortet godt kan køre m.
dual view i win98... Er der nogen derude, der kan bekræfte dette?
Og hvis det ikke skulle være rigtigt - er det så ikke "bare" et
driverproblem? Jeg mener, endten kan det lade sig gøre, eller også kan det
ikke (og ikke bare i win9X...)

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 09-05-01 00:14

Hmm.... lyder suspekt! jeg har nu ledt hele manualen igennem, og jeg
kan ikke finde nogen dual view funktion. Det er heller ikke muligt at
slå den til under de settings der findes på kortet/driver. Der kan man
kun slå tv-out til/fra.

Mvh. Henrik

Fra : Frank Hahn

Dato : 09-05-01 07:24

"Glubs" <glubs@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
> Og hvis det ikke skulle være rigtigt - er det så ikke "bare" et
> driverproblem? Jeg mener, endten kan det lade sig gøre, eller også kan det

Vil du ha' rigtig dual-view så gå efter et Matrox G450.
Radeon har det ikke.
Tv-udgangen bliver vist på monitoren i samme opløsning
(og den er lav og så ved 60 hz.. *suk*)

/Frank

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 10:13

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message

> Vil du ha' rigtig dual-view så gå efter et Matrox G450.
> Radeon har det ikke.
> Tv-udgangen bliver vist på monitoren i samme opløsning
> (og den er lav og så ved 60 hz.. *suk*)

Monitoren kører faktisk kun 50Hz ligesom TV'et, så man skal huske at slukke
den, hvis den ikke kan klare så lav en frekvens. Ellers er jeg enig, det er
kun Matrox som understøtter ægte Dual-View, men så må man også undvære at
køre de nyeste spil i høje opløsninger.

---
Mvh. Anders

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-05-01 14:31

>Ellers er jeg enig, det er kun Matrox som understøtter ægte Dual-View, men
> [...]
Tjek www.theregister.co.uk/content/3/18832.html her står at Matrox i næste
uge vil fremvise deres bud på et nyt grafikkort. Forventet i butikkerne i
starten af juni. Det var måske en overvejelse værd.

Mvh.

Jacob Riis

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 14:40

"Jacob Riis" <jacobr@nospam.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> uge vil fremvise deres bud på et nyt grafikkort. Forventet i butikkerne i
> starten af juni. Det var måske en overvejelse værd.

Hmm, jeg ved nu ikke rigtigt! Dette kort repræsenterer da et væsentligt
tilbageskridt i forhold til det projekterede G800, idet Matrox bl.a. skærer
ned på antallet af Transform & Lighting features. Men vi har da lov til at
håbe på at det kan overraske alligevel. Det vil være rart at få Matrox
tilbage på banen, så der er flere hovedproducenter af 3D grafikkort. Det
betyder jo i sidste ende lavere priser for os forbrugere

---
Mvh
Anders

Fra : Kristian

Dato : 09-05-01 21:55

wrote:

> [...]
>Og hvis det ikke skulle være rigtigt - er det så ikke "bare" et
>driverproblem? Jeg mener, endten kan det lade sig gøre, eller også kan det

Nej, hvis du vil ha' dual view, skal ha' et Radeon VE. Se her:
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon_ve/index.html

Spørgsmålet er så, hvor man kan købe det

--
Kristian