blokere eller lave regel
Fra : KP

Dato : 13-08-04 20:06

Hej.
Hvad er bedst at bruge for at stoppe noget
af alt det s..... spam. Jeg har lige afinstalleret
Spamfighter. Den kan jo kun sortere og lægge
spammails over i en mappe.Jeg vil gerne have
at det ikke bliver hentet.

Er det bedste at 'blokere afsender '
eller at lave meddelelses regler i post ?
God weekend.
Kim.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-08-04 20:28

KP skrev:

> Er det bedste at 'blokere afsender '

Nej. Bloker afsender er ikke brugbart i praksis - primært fordi de
fleste afsenderadresser kun bruges ganske få gange og der derfor er
millioner af forskellige adresser der i givet fald skulle blokeres.

Sekundært er det også kun en halv løsning, fordi nogle uønskede
mails bliver sendt med en forfalsket afsender som man i andre
tilfælde gerne vil modtage fra (fx ved at en virus finder
mailadresser i en inficeret computer og bruger en af dem som ny
afsenderadresse).

> eller at lave meddelelses regler i post ?

Det er effektivt hvis man har et program der kan lave intelligent
filtrering. Det er fx indbygget i Mozillas mailprogram, men man kan
også benytte et program som SpamPal med tilføjelsen Bayesian
Filter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : KP

Dato : 13-08-04 20:37

> [...]
> »Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til
> at tro, at de har vundet. Men i virkeligheden har de tabt.«

Tak for svaret.
Findes Spampal på Dansk?
Hvad betyder/ er det ? Bayesian
Hilsen kim

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-08-04 20:46

> Tak for svaret.
> Findes Spampal på Dansk?
> Hvad betyder/ er det ? Bayesian
> Hilsen kim

Mener ikke det er på dansk. (Spampal.com)

Bayesian er der en lang forkalring til, men i korte træk er det at den
selv lære at kende spam.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : KP

Dato : 13-08-04 21:09

"Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener ikke det er på dansk. (Spampal.com)
>
> Bayesian er der en lang forkalring til, men i korte træk er det at den
> [...]

Tak for svaret.
Du skriver at den selv skal lære at kende spam.
Det vil sige at jeg igen skal sidde og hjælpe i
lang tid før det måske virker.
God weekend.
Kim

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-08-04 21:16

> Tak for svaret.
> Du skriver at den selv skal lære at kende spam.
> Det vil sige at jeg igen skal sidde og hjælpe i
> [...]

Nej. Den har nogle kæmpe servere den kobler op med og den lærer ud fra
det. Min virkede med 99,4% sikkerhed da jeg "tændte" den.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : KP

Dato : 13-08-04 22:11

> Nej. Den har nogle kæmpe servere den kobler op med og den lærer ud fra
> det. Min virkede med 99,4% sikkerhed da jeg "tændte" den.

> [...]

har jeg prøvet at installere Spampal.
Har lidt problemer med at komme videre.
jeg har ændret i outlook express osv. men
når jeg så søger efter post kommer denne boks med;

Error from Spampal.

Unable to resolve server 'pop3.yourisp.com'
(error 11004 ) check that this server name is
correct.

Outlook skriver dette:
Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da det angivne brugernavn ikke er
gyldigt. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: '127.0.0.1', Protokol: POP3, Svar
fra server: '-ERR Unable to resolve server name', Port: 110, Sikker (SSL):
Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC91
Hvor laver jeg det forkert?
Hilsen kim

Fra : Anders Lund

Dato : 14-08-04 00:08

KP wrote:

> Hvor laver jeg det forkert?

Hvad har du i Outlook Express skrevet under konto navn?
Her du gjort lige som der står her:
http://www.it-reality.co.uk/Tutorials/OutlookExpressAndSpamPal/OutlookExpressAndSpampal_03.htm

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : KP

Dato : 14-08-04 08:14

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har du i Outlook Express skrevet under konto navn?
> [...]

Nu har jeg prøvet at følge den anvisning
som var på siden.
Der kommer stadig følgende fejl frem :

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk',
Server: '127.0.0.1', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Hilsen kim

Fra : L. E. P.

Dato : 14-08-04 13:03

Fri, 13 Aug 2004 21:05:38 +0200 skrev "KP"
<kongstad@petersen.tdcadsl.INVALID.dk> i en meddelelse:

> [...]
>at det ikke bliver hentet.
>
>Er det bedste at 'blokere afsender '
>eller at lave meddelelses regler i post ?

Hej Kim

Jeg kan se at du er kunde hos TDC. Har du prøvet at tilmelde dig deres
fælles spamfilter?

Jeg ved godt at der sandsynligvis vil lyde et ramaskrig fra nogle af
de personer der mener, at alt hvad der kommer fra TDC er dårligt, men
prøv alligevel. Det virker udmærket her hos mig. Jeg har 10 e-mail
adresser der ligger og flyder rundt omkring på nettet og alligevel er
det yderst sjældent jeg får spam.

Hilsen Lars

Fra : KP

Dato : 14-08-04 13:14

"L. E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøv alligevel. Det virker udmærket her hos mig. Jeg har 10 e-mail
> adresser der ligger og flyder rundt omkring på nettet og alligevel er

Det var en god ide.
Jeg prøver lige om jeg kan finde det.
Hilsen kim