hvilken slags RAM er dette?
Fra : Peter Holm

Dato : 12-08-04 08:54

Jeg skal købe nye RAM der skal sidde i samme maskine som disse, men hvilken
slags RAM er det? Jeg har ikke maskinen ved mig og har derfor ikke andet end
dette foto at gå efter.

Mvh
Peter

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 12-08-04 09:04

Iflg google er det 128MB 100MHz SDRam

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-08-04 09:22

"Karl Erik Nielsen" <karle@nospam.spymac.com> skrev i en meddelelse
> Iflg google er det 128MB 100MHz SDRam

Hehe, jeg brugte også google, og der fandt jeg frem til 64 Mb ditto.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-08-04 09:07

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilken
> slags RAM er det? Jeg har ikke maskinen ved mig og har derfor ikke andet

64 Mb SD-RAM pc100 single-sided.
Så du skal kigge efter noget SD-RAM minimum pc100 og singlesided for at være
nogenlunde sikker på at det vil køre i din maskine (Compaq at dømme efter
mærket på dit modul?)

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Holm

Dato : 12-08-04 09:35

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> Så du skal kigge efter noget SD-RAM minimum pc100 og singlesided for
> at være nogenlunde sikker på at det vil køre i din maskine (Compaq at

ok, thx.
Peter

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-08-04 12:36

> 64 Mb SD-RAM pc100 single-sided.
> Så du skal kigge efter noget SD-RAM minimum pc100 og singlesided for at
> være nogenlunde sikker på at det vil køre i din maskine (Compaq at
> dømme efter mærket på dit modul?)

Og helst præcis PC100, da vi ikke kender hans chipset.
Der findes et par stykker fra i hvert fald Intel, der kun accepterer PC100
og ikke PC133.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-08-04 13:13

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> Og helst præcis PC100, da vi ikke kender hans chipset.
> Der findes et par stykker fra i hvert fald Intel, der kun accepterer PC100
> og ikke PC133.

Ok, ja jeg har så mit første bundkort/chipset tilgode der ikke vil acceptere
PC133 RAM.
Jeg hælder mest til forskellen på single og double-sided RAM med hvilke jeg
har oplevet at enkelte bundkort skaber sig hvis de ikke får hvad de vil
have.

Mvh
Benjamin

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-08-04 14:27

> Ok, ja jeg har så mit første bundkort/chipset tilgode der ikke vil
> acceptere PC133 RAM.

Tja, Kingston skriver:

! PLEASE NOTE !
PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines
Systems using the 440BX, 810 or 810e chipsets should only use PC100 memory.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-08-04 14:39

> [...]

> PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines
> Systems using the 440BX, 810 or 810e chipsets should only use PC100

Ok, ja man skal jo lære noget nyt hver dag.
Kan nu heller ikke erindre at jeg har haft med de nævnte chipsets at gøre
(egentligt utroligt med alle de bundkort der har passeret min dørtærskel
gennem tiderne), så jeg vil ikke prøve at mod-argumentere

Mvh
Benjamin

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-08-04 15:35

Laziter [9440] skrev:

> [...]
> gøre (egentligt utroligt med alle de bundkort der har passeret min
> dørtærskel gennem tiderne), så jeg vil ikke prøve at mod-argumentere

810 chipsettene var noget skrammel.
Mit gamle Abit BH6 bundkort med BX440 chipset virkede da fint med en klods
128 MB PC133 (og en PC100 128 MB klods), hvis jeg husker rigtigt her flere
år efter...

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Anders Lund

Dato : 12-08-04 15:38

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Mit gamle Abit BH6 bundkort med BX440 chipset virkede da fint med en klods
> 128 MB PC133 (og en PC100 128 MB klods), hvis jeg husker rigtigt her flere
> år efter...

Også mit bundkort - men jeg tror ikke at det var Kingston. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-08-04 17:04

Lene Skov Mikkelsen wrote:

> [...]
> PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines
> Systems using the 440BX, 810 or 810e chipsets should only use PC100

Jeg havde 256MB PC133 RAM i mit Asus P2B bundkort i et års tid uden
problemer. Det havde 440BX chipset. For at det ikke skal være løgn var
det faktisk Kingston RAM. Så vidt jeg ved sidder det i maskinen endnu.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Egil Solberg

Dato : 12-08-04 17:46

Lene Skov Mikkelsen wrote:

> [...]
> PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines
> Systems using the 440BX, 810 or 810e chipsets should only use PC100

Det er noget forfærdelig fis af Kingston at fyre af. Problemet går ikke på
om det er PC100 eller PC133. Dog er det større chance for at et PC100 modul
vil opfylle de nødvendige kriterier, ikke fordi de er PC100, men fordi de er
gamle.
Her er historien om ramkompatibilitet for et BX-kort:

http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/ram_bx_faq.html