Andet multimedie
bentjuul 3670
Vil sææte farver på S/H billeder og efterl~
Fra : PM

Dato : 11-08-04 13:18

derfor et program, der lige som en stavekontrol kan finde og erstatte en
farve.
Jeg forestiller mig at kunne klikke på et punkt (i et ansigt eksempelvis) og
derefter lade programmet erstatte denne farve ( her hud) med en valgt farve.
Erstatningen skal således ske på ALLE de steder (punkter) i billedet, som
har den tilsvarende farve, der oprindeligt blev klikket på.
Findes det ???

PM

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 11-08-04 14:02

PM wrote:
> [...]
> Erstatningen skal således ske på ALLE de steder (punkter) i billedet, som
> har den tilsvarende farve, der oprindeligt blev klikket på.

Du kan bruge Photoshop - man kan gøre dette på forskellige måder, men
der er en enkel funktion som er ret simpel at bruge.

Hvis du søger et billigt eller gratis program, så kan jeg ikke rigtigt
forslå noget - bruger udelukket Photoshop :)

- Zafar Iqbal

Fra : PM

Dato : 11-08-04 14:37

Tak for info.... Hvördan håndteres denne "simple måde" ?? Hvilke knapper ??

Mvh

PM

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 11-08-04 16:49

PM wrote:
> Tak for info.... Hvördan håndteres denne "simple måde" ?? Hvilke knapper ??

Du kan bruge Color Range som du finder under Filter->Color Range.

tryk derefter på en farve direkte på billedet, og du vil kunne se
hvilket område vil blive påvirket i det lille vindue. Du kan justere på
Fuzzines for at forbedre. Denne funktion laver en maske, som du kan
viderbehandle med Feather osv.

Når du vil justere på farven kan du gøre det med stort set alle
farvekorrigerings værktøjer.

Prøv først med Hue/Saturation, men eksperienter gerne med andre.

- Zafar Iqbal

Fra : hcma

Dato : 12-08-04 09:54

"Zafar Iqbal" <zafar@digital-ray.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]
> farvekorrigerings værktøjer.
>
> Prøv først med Hue/Saturation, men eksperienter gerne med andre.

eller også kan du benytte Magic Wand og klikke på en farve (indstil din
tolerance efter behov) -> Select -> Similar og så markeres den
farve(tolerance) du oprindelig valgte
m v h
hc

Fra : PM

Dato : 12-08-04 16:15

Tak for svarene.... nu skal der eksperimenteres

Tak

PM