Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program/udstyr?
Fra : Michael

Dato : 04-08-04 12:01

Hej!
Jeg roder lidt med webdesign for sjov, men kunne godt tænke mig at være lidt
bedre til den grafiske del af det. Jeg er sådan set kreativ nok, men er ikke
klar over, hvad det kræver at lave brugbar grafik.

Hvis man fx kigger på http://www.defqon.com/ - hvordan laver man grafikken i
toppen og bunden? Jeg føler mig ret overbevist om at det ikke er lavet med
en standard mus i MS Paint ... Hvilke programmer kan anbefales? Hvad med
'tegneredskaber'?

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 12:47

Michael skrev:

> Jeg roder lidt med webdesign for sjov, men kunne godt tænke
> mig at være lidt bedre til den grafiske del af det. Jeg er
> sådan set kreativ nok, men er ikke klar over, hvad det kræver
> at lave brugbar grafik.

Prøv at spørge i dk.edb.grafik - hov, det har du jo gjort (du har
bare glemt at sætte FUT).

Adobes programmer PhotoShop og Illustrator kan praktisk taget alt -
men de er også hundedyre. Der er en del billigere alternativer, men
det ved grafikfolkene utvivlsomt noget mere om.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael

Dato : 04-08-04 14:44

> Adobes programmer PhotoShop og Illustrator kan praktisk taget alt -
> men de er også hundedyre. Der er en del billigere alternativer, men
> det ved grafikfolkene utvivlsomt noget mere om.

OK, takker!

/Michael

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 04-08-04 13:20

Hej Michael

Hvis du vælger Corel Draw pakken - så får du alt hvad du behøver (nu og i
fremtiden). Du kan købe Corel pakken hos www. ravenholm.dk

Mvh
Anders

Fra : Michael

Dato : 04-08-04 14:43

> Hvis du vælger Corel Draw pakken - så får du alt hvad du behøver (nu og i
> fremtiden). Du kan købe Corel pakken hos www. ravenholm.dk

OK, men kan man lave ordenlig grafik med en mus?

/Michael

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 04-08-04 15:08

> OK, men kan man lave ordenlig grafik med en mus?

Ordentlig grafik - er så vidt jeg ved et 40cm problem. Corel Draw pakken
indeholder et professionelt tegneprogram C Draw, som kan det samme som
Illustrater. C Photopaint, som kan det samme som Photoshop. + nogle andre
meget nyttige hjælpe programmer.

Til din orientering så lever jeg at at producere tryksager (brevpapir,
kuverter, visitkort, avis annoncer og 4f job) som alle bliver produceret i
dette program. Så du behøver ikke at være bange for om programmet kan (lave
ordenlig grafik), for det kan det.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-08-04 15:28

"Anders Rehhoff" <arehhoff@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vælger Corel Draw pakken - så får du alt hvad du behøver (nu og i
> fremtiden).

Det er det første stykke software jeg endnu har hørt om, som er
fremtidssikret... De må ha' en pænt go' krystalkugle hos Corel...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-04 16:02

Michael skrev:

> OK, men kan man lave ordenlig grafik med en mus?

Det er en udbredt misforståelse, at når bare der er adgang til
en tegneplade og en pen, så kan enhver fremstille prof. grafik.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre med en mus, men det kræver
at man har et program, som kan lave grafikken og at man mestrer
programmet.

Krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.edb.internet.webdesign.
FUT til: dk.edb.grafik.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 04-08-04 20:54

Michael wrote:
> [...]
> en standard mus i MS Paint ... Hvilke programmer kan anbefales? Hvad med

Jeg vil æde min gamle hat på (nå nej jeg har ingen ;)) at det er lavet i
3dsmax (3d-program) og eksporteret til flash. (bunden er alm. grafik)
hvis du vil bruge et gratis tegneprogram prøv Gimp. Det er noget man
lige skal vænne sig til men du kan søge på google efter manual og en
online bog ved navn "Grokking with the Gimp" som forklarer det hele
meget teknisk men også ganske forståeligt.
Af tegneredskaber behøver du kun en mus! med mindre du vil lave
frihåndstegninger er der ikke noget som helst behov for en tegneplade.
(i gimp og andre programmer er det som regel træk og slips der bliver
brugt!)
Og som Inga siger, med mindre du rent faktisk kan tegne i hånden i
forvejen, så vil den faktisk være en hindring for dig, for så skal du
til at vænne dig til en helt ny måde at arbejde på.

Claus

Fra : Michael

Dato : 05-08-04 07:33

> Jeg vil æde min gamle hat på (nå nej jeg har ingen ;)) at det er lavet i
> 3dsmax (3d-program) og eksporteret til flash.

Ja, men det var nu ikke Flashen jeg tænkte på - mere den statiske grafik...
Men jeg kan høre på det hele at jeg skal have hentet nogle trial version og
så bare igang

Takker!

/Michael

Fra : Palle Bruselius

Dato : 05-08-04 20:53

> [...]

ikke
> klar over, hvad det kræver at lave brugbar grafik.

Prøv Paint Shop Pro 8 - programmet er fremragende til netop webgrafik. Med i
pakken følger Animation Shop - til udformning af animationer.

Palle