Andet multimedie
bentjuul 3670
Licensnøgle uden CD?
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 13-07-04 14:10

Hej NG...
Er det muligt at købe en licens nøgle uden CD og evt. låne en CD af en
bekendt, eller er det ulovligt, og/eller overhovedet muligt?

Kenneth

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-07-04 14:16

Kenneth Brøgger skrev:

> Hej NG...
> Er det muligt at købe en licens nøgle uden CD og evt. låne en CD af en
> bekendt, eller er det ulovligt, og/eller overhovedet muligt?

Det afhænger meget af den enkelte softwareproducent, men du vil sikkert
få et bedre svar hvis du:
1. Angiver hvilken producent der er tale om og hvilken type licens.
2. Vælger en mere relevant gruppe end denne, hvor vi diskuterer brug af
grafik.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 13-07-04 15:25

> 1. Angiver hvilken producent der er tale om og hvilken type licens.

Jeg taler om Photoshop CS. Evt. Adobe Creative Suite...

> 2. Vælger en mere relevant gruppe end denne, hvor vi diskuterer brug af
> grafik.

Jeg tænkte at det nok var den her gruppe hvor flest kendte til køb af
Photoshop... Det var så nok bare lidt dumt af mig, at jeg ikke sagde hvilket
produkt jeg tænkte på! ;)

Kenneth

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-07-04 17:07

"Kenneth Brøgger" skrev:
> Jeg tænkte at det nok var den her gruppe hvor
> flest kendte til køb af Photoshop... Det var så
> nok bare lidt dumt af mig, at jeg ikke sagde
> hvilket produkt jeg tænkte på! ;)

Ja, du kan købe en download version direkte hos Adobe:

http://store.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPhotoshop

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om KiSS DP-558: www.recordere.dk

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 13-07-04 17:39

> http://store.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPhotoshop

Jeg kan ikke finde Creative Suite. Er der ingen anden vej end at bestille
GoLive, Illustrator, InDesign, Photoshop og Acrobat Reader én for én? Man må
gå ud fra at det bliver dyrere, end hvis man kunne bestille Creative Suite?

Kenneth

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-07-04 18:18

"Kenneth Brøgger" skrev:
> Jeg kan ikke finde Creative Suite. Er der ingen
> anden vej end at bestille GoLive, Illustrator,
> InDesign, Photoshop og Acrobat Reader én for én?

Det ser ikke sådan ud. Der skal du nok bestille en kopi på CD.

https://eurostore.adobe.com/cgi-bin/dk1/templates/product.html?id=8IIEif23&mv_arg=CSTP

> Man må gå ud fra at det bliver dyrere, end
> hvis man kunne bestille Creative Suite?

Ja.

Fra : ea

Dato : 13-07-04 19:25

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse
> [...]
Prøv her:
http://www.transaction-one.com/gs/html/a/adobe/shopping001/en/products8.jsp?sfid=33828
Husk at vælge land hvis du vil betale i Euro
M.v.h.
E.A.

Fra : ea

Dato : 13-07-04 19:33

"ea" <e.h.a@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
KLIP
UPS! det er vist besvaret SORRY
M.v.h.
E.A.

Fra : Johannes

Dato : 14-07-04 08:39

On Tue, 13 Jul 2004 18:38:45 +0200, "Kenneth Brøgger"
<kenneth@giantmedia.dk> wrote:

> [...]
>gå ud fra at det bliver dyrere, end hvis man kunne bestille Creative Suite?

Her :
https://eurostore.adobe.com/cgi-bin/dk1/templates/main

fandt jeg CS i danske kroner.

Det er måske billigere at købe den i euros.

Johannes

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 19:02

> [...]

> Er det muligt at købe en licens nøgle uden CD og evt. låne en CD af en
> bekendt, eller er det ulovligt, og/eller overhovedet muligt?

Find én, der vil sælge en PhotoShop 5.5/6-licens......på de forskellige
markedspladser.......og brug så den licens til at opgradere til CS. Du
skal sikre dig, at DU kan registrere dén licens, du køber - ellers kan
det nemlig være det samme

........og du behøver ikke den gamle CD, hvis det er din intention at
opgradere.

En gammel licens er idag nok noget dyrere end for et par år siden, fordi
du med én licens kan opgradere alle programmerne(CS), så jeg vil
umiddelbart tro, at du skal slippe et sted mellem 1000,- og 1500,- kr.
for den gamle licens.(Det ville jeg i hvert fald forlange for min).

Men så opgraderer du samtlige progammer for 10.000,-

Hvilket vil sige, at du får hele CS PRO for ca. 12.000,- og det er godt
nok en fjerdedel af, hvad vi andre har betalt i sin tid, så klø du bare

M.

Fra : ha

Dato : 13-07-04 21:21

Morten Lind wrote:
> .......og du behøver ikke den gamle CD, hvis det er din intention at
> opgradere.

Jo han gør så. Jeg har en 6'er som jeg opgraderede til CE, og
der forlanger installationsprogrammet lov til at "snuse" til min
ver 6 under installationen.

/ha

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 22:04

ha <min-news-mail@sol.dk> wrote:

> Jo han gør så. Jeg har en 6'er som jeg opgraderede til CE, og
> der forlanger installationsprogrammet lov til at "snuse" til min
> ver 6 under installationen.
>
> /ha

Hmm.....hos mig får jeg tre muligheder: at "snuse" efter en tidligere
installation - at skrive en gyldig licens manuelt og den sidste kan jeg
ikke huske.......men sådan har det været hos mig ved hver eneste
opgradering - jeg skriver bare et gyldigt licensnummer.......og det er
det.......så jeg véd ikke, hvad du gør - men jeg har altså gjort det
mere end tre gange pr. Adobeprogram - vel at mærke dem alle, på nær
Acrobat Pro, der opfører sig som du siger.
Så jeg vil stadig påstå, at han ikke behøver CD´en, da vi taler om
PhotoShop(medmindre I er på Wintelplatformen, og at dén er anderledes -
dét skal jeg naturligvis ikke kunne sige?)
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-04 22:05

ha <min-news-mail@sol.dk> wrote:

> Jo han gør så. Jeg har en 6'er som jeg opgraderede til CE, og
> der forlanger installationsprogrammet lov til at "snuse" til min
> ver 6 under installationen.
>
> /ha

Øh - du mener vel CS?
M.

Fra : ha

Dato : 14-07-04 09:28

Morten Lind wrote:
> Øh - du mener vel CS?

Ja, det er altså svært med alle de forkortelser
men CS det var det jeg mente.

/ha

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-04 20:14

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse
> [...]
> umiddelbart tro, at du skal slippe et sted mellem 1000,- og 1500,- kr.
> for den gamle licens.(Det ville jeg i hvert fald forlange for min).

Hvad sker der i det øjeblik du sælger din gamle licens? Så mister du vel
retten til din CS opgradering som du har betalt for - eller...? Hvad er
politikken der - er den forskellig fra softwarehus til softwarehus?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-04 22:54

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
> retten til din CS opgradering som du har betalt for - eller...? Hvad er
> politikken der - er den forskellig fra softwarehus til softwarehus?

Godt spørgsmål, for jeg har ikke prøvet det - men jeg véd, at
overdragelsespolitikken hos Adobe er, at man udfylder et
ejerskiftedokument. Hvis den "gamle" ejer har opgraderet tror jeg helt
bestemt, han kan beholde opgraderingen. Hvordan den nye ejer så står,
véd jeg ikke, men da det er en reel overdragelse må det vel være ligeså
godt som at købe en "ny" gammel???????
M.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-04 23:26

> [...]
> bestemt, han kan beholde opgraderingen. Hvordan den nye ejer så står,
> véd jeg ikke, men da det er en reel overdragelse må det vel være ligeså

Det giver jo nogle muligheder for at "udnytte" systemet hvis du så kan
opgradere din opgradering. Men dette burde jo ikke være muligt, så ville
alle jo nok sælge deres gamle versioner - i så fald har jeg da et par
stykker til salg

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 15-07-04 23:15

> [...]
> opgradere din opgradering. Men dette burde jo ikke være muligt, så ville
> alle jo nok sælge deres gamle versioner - i så fald har jeg da et par

www.ebay.com kan man købe Photoshop CD'ere ned til 5 dollars stk... Jeg
spurgte en af sælgerne om det så var originale CD'ere. Han svarede at det
var det, men det var f.eks. version 5 eller 6 og at man så efterfølgende
kunne opgraderer hos Adobe...

Kenneth

Fra : Pophaar

Dato : 18-07-04 18:02