/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fejl på Retsinfo ?
Fra : Peter G C


Dato : 11-08-04 09:16

Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?

Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

/Peter



 
 
Bertel Lund Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-08-04 11:02

Peter G C skrev:

>Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?

Nej, ikke da jeg prøvede.

>Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

Tekstsøgning på "kapitel" bragte dem frem i rækkefølge som
forventet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter G C (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 11-08-04 12:02

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:9irjh05uulthk975i2hdpenra0vi0alctc@news.telia.dk...
> Peter G C skrev:
>
> >Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?
>
> Nej, ikke da jeg prøvede.

Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?

> >Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm
>
> Tekstsøgning på "kapitel" bragte dem frem i rækkefølge som
> forventet.

LOL - jeg kan sgutte se det kapitel.....

/Peter



Bertel Lund Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-08-04 12:09

Peter G C skrev:

>Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?

Åh, jeg var ikke opmærksom på a'et. Undskyld.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Bjergstrøm (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 11-08-04 12:56

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

>>> Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?
>>
>> Nej, ikke da jeg prøvede.
>
> Jeg kan ikke se kapitel 6a. Vil du citere bestemmelserne?
>
>>> Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm
>>
>> Tekstsøgning på "kapitel" bragte dem frem i rækkefølge som
>> forventet.
>
> LOL - jeg kan sgutte se det kapitel.....

Heller ikke her.

Har du prøvet nogle af de mange henvisninger til ændringer af loven,
der er i det dokument du henviser til?

Retsinfo har jo desværre ikke altid de sammenskrevne love liggende.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili

Peter G C (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 11-08-04 13:53

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95428DCB623EC.miljokemi.dk@miljokemi.dk...

[klip]

> Heller ikke her.
>
> Har du prøvet nogle af de mange henvisninger til ændringer af loven,
> der er i det dokument du henviser til?
>
> Retsinfo har jo desværre ikke altid de sammenskrevne love liggende.

Jo, hvis de er officielle. Min karnov har den rigtige tekst, men ikke
retsinfo.....

Jeg har skrevet til Retsinfo med en forespørgsel.

/Peter



Peter G C (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 11-08-04 15:26

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:411a1601$0$202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Jo, hvis de er officielle. Min karnov har den rigtige tekst, men ikke
> retsinfo.....
>
> Jeg har skrevet til Retsinfo med en forespørgsel.

Jeg har fået et meget forklarende svar fra Retsinfo Måske en
standardtekst

Uddrag af den mere konkrete begrundelse:

"Kap. 6 a blev tilføjet tinglysningsloven ved lov nr. 281 af 29/04/1992, §
1, ændringspunkt 28. Denne lov er der et link til under "Senere ændringer

til forskriften", når du er inde i selve tinglysningsloven.

Eftersom tinglysningsloven ikke er blevet sammenskrevet med alle dens

senere ændringer siden 1986, er kap. 6 a endnu ikke indskrevet i

tinglysningsloven, som du finder den i dens form på Retsinformations

hjemmeside."



Nuvel. Sjovt at alle andre "retskilder" gengiver Tinglysningsloven
"korrekt" - f.eks. min lovsamling fra DJØF udarbejdet af Jens Møller og
Karnov, men retsinfo er altså helt korrekt.



/Peter





Henning Makholm (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 12-08-04 02:23

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> > Jeg har skrevet til Retsinfo med en forespørgsel.

> Jeg har fået et meget forklarende svar fra Retsinfo Måske en
> standardtekst

Jeg fandt samme oplysning ved at google efter (mit første forsøg):

tinglysningsloven "kapitel 6a"

Tredje link havde Google sammenfattet som

... 1190 fra 1990 ("Skjult gæld i biler"), fik tinglysningsloven -
foruden indførelsen af edb i tinglysningen - indsat kapitel 6a om
bilbogen. ...

og så var det lige til at klikke på og finde ændringslovens nummer.

Den slags er værd at prøve før man giver sig til at læse alle de
senere ændringer igennem på lykke og fromme. Selvom Google ikke
indekserer selve Retsinformation, kender den ofte til sekundære kilder
der har omtalt en nylig ændring.

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,
som jeg vil, og få dem til at kaste op, hvis det er det,
jeg vil, eller give afføring og meget andet af den slags."

Peter G C (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 12-08-04 07:20

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
news:87oelhi1zd.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...

[klip]

> Jeg fandt samme oplysning ved at google efter (mit første forsøg):

Sagen er den, at jeg godt kender reglerne. Jeg skulle bare lige bruge et
hurtigt kig på dem igen.... ville hurtigt springe ind på retsinfo.dk - men
helt undtagelsesvist hjalp det mig ikke

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henning Makholm (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 12-08-04 07:37

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Sagen er den, at jeg godt kender reglerne. Jeg skulle bare lige bruge et
> hurtigt kig på dem igen.... ville hurtigt springe ind på retsinfo.dk - men
> helt undtagelsesvist hjalp det mig ikke

Men så (= næste gang) er det jo godt man har google.

--
Henning Makholm "However, the fact that the utterance by
Epimenides of that false sentence could imply the
existence of some Cretan who is not a liar is rather unsettling."

Peter G C (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 12-08-04 08:26

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
news:87r7qcq2uw.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...
> Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
>
> > Sagen er den, at jeg godt kender reglerne. Jeg skulle bare lige bruge et
> > hurtigt kig på dem igen.... ville hurtigt springe ind på retsinfo.dk -
men
> > helt undtagelsesvist hjalp det mig ikke
>
> Men så (= næste gang) er det jo godt man har google.

Nix - så letter jeg mig hellere og finder min Karnov cdrom

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Britt Malka (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 12-08-04 08:57

Goddag Peter G C

Den Thu, 12 Aug 2004 09:26:25 +0200 skrev "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk>:

>Nix - så letter jeg mig hellere og finder min Karnov cdrom

Hvis du har plads på harddisken, kan du faktisk have den liggende dér:

http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=156
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Morten Bjergstrøm (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 11-08-04 17:08

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Jo, hvis de er officielle.

Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
sammenskrivning?


--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili

Peter G C (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 11-08-04 18:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9542B8837886E.miljokemi.dk@miljokemi.dk...

[klip]

> Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
> underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
> sammenskrivning?

Ved det ikke....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Poul Christensen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 11-08-04 19:06

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
news:Xns9542B8837886E.miljokemi.dk@miljokemi.dk:


> Hvad gør egentligt en sammenskrivning til officiel? Skal den
> underskrives af dronningen? Eller kan et ministerie lave en
> sammenskrivning?

Officielle sammenskrivninger sker i form af lovbekendtgørelser som
underskrives af ressortministeren

--
Med venlig hilsen
Poul C
poulchr03@ofir .dk

Per Christoffersen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 11-08-04 11:18


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4119d504$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mangler kapitel 6a i Tinglysningensloven på retsinfo?
>
> Se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1986/0062229.htm

Kapitel 6a (BIlbogen) er med i datasammenskrivningen (DSK Nr. 11475 af
28/11/1994 ), Men ikke i den oprindelige lovbekendtgørelse.

Om det betyder at den mangler, eller at den ikke skal være der, kan jeg ikke
lige se

/Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste