Befordringsgodtgørelse
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 09-08-04 17:14

Hej,

Jeg har fået et arbejde der nødvendiggør 2 x 38 km kørsel i bil om dagen.
Det giver et pænt kørselsfradrag, og så ville Jeg gerne vide om man

1. Kan gøre brug af fradraget fra dag 1, eller
2. om man bare får skat tilbage næste år, og det så bliver indregnet i
skatten 2005.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 17:00

On Mon, 9 Aug 2004 18:14:17 +0200, "Carsten Pedersen"
<carstennp@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>1. Kan gøre brug af fradraget fra dag 1, eller
>2. om man bare får skat tilbage næste år, og det så bliver indregnet i

Du kan godt gøre brug af det fra dag 1 af.
Flemming Jacobsen

Fra : RH

Dato : 09-08-04 18:12

> [...]
>
> 1. Kan gøre brug af fradraget fra dag 1, eller
> 2. om man bare får skat tilbage næste år, og det så bliver indregnet i

Du kan gøre brug af fradraget fra første arbejdsdag. Dvs. du kan regne ud,
hvor meget kørselsfradrag du har resten af året, og derefter henvende dig
til skattevæsenet, som derefter laver et nyt skattekort til dig, hvor
fradraget er indregnet for resten af året.

Du kan også vente med at skrive fradraget på, indtil selvangivelsen for 2004
kommer næste forår. Så får du sikkert penge tilbage i skat (eller skal
betale mindre tilbage ).

/Sanne