Snydt ved pengeoverførsel til Tyskland ( e~
Fra : KS-Webdesign.dk

Dato : 03-08-04 19:55

Jeg er i den noget uheldige situation at have købt en vare via Ebay ... Jeg
har
efterfølgende overført pengene til den tyske konto og har såvel adresse (
hvis den da stemmer ) som bankoplysninger.

Han har også bekræftet at have modtaget pengene, men har nu ikke givet lyd
fra sig længe.

Jeg er én gang tidligere blevet snydt og har ikke fået varen efter
bankoverførsel, hvorpå jeg via min bank fik erstattet det fulde beløb.

Mit spørgsmål går derfor på: Er det fast procedure at PBS går ind og dækker
tabet, eller hvordan er reglerne ?

mvh. Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-08-04 20:09

On Tue, 3 Aug 2004 20:55:15 +0200, "KS-Webdesign.dk" <kim@esenet.dk>
wrote:

>Mit spørgsmål går derfor på: Er det fast procedure at PBS går ind og dækker
>tabet, eller hvordan er reglerne ?

Nej. Kun hvis det er sket via dankort betaling.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-04 20:24

Kim Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> Nej. Kun hvis det er sket via dankort betaling.

Til Tyskland, så må det næsten være Visa...
Men der kan de også trække betalingen tilbage..

Hvis pengene er lavet via bankoverførsel, så kan de ikke hjælpe...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-04 11:44

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev:

>Til Tyskland, så må det næsten være Visa...
>Men der kan de også trække betalingen tilbage..

Ja. Lov om betalingsmidler nævner slet ikke korttyper. Den slår
fast at kortudsteder hæfter for andres misbrug (under nogle
angivne betingelser). Så alle kort udstedt af et dansk firma er i
hvert fald underlagt den bestemmelse.

--
Bertel