Lade en handel gå tilbage?
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 17:12

Hejsa

Min kone har købt en taske og fortrudt det efterfølgende. Butikken vil ikke
give penge tilbage, men tilbyder der i mod et tilgodebevis. Må de godt
"nøjes" med det? Varen er leveret tilbage i uåbnet stand og kvittering er
ved samme lejlighed fremvist.

Marcel A

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-08-04 17:15

Scripsit "Marcel" <.>

> Min kone har købt en taske og fortrudt det efterfølgende. Butikken vil ikke
> give penge tilbage, men tilbyder der i mod et tilgodebevis. Må de godt
> "nøjes" med det?

Nøjes? De kunne have nægtet at tage den tilbage overhovedet.

--
Henning Makholm "Detta, sade de, vore rena sanningen;
ty de kunde tala sanning lika väl som någon

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-04 19:08

"Marcel" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> give penge tilbage, men tilbyder der i mod et tilgodebevis. Må de godt
> "nøjes" med det? Varen er leveret tilbage i uåbnet stand og kvittering

De har ingen pligt til at give en returret - kun hvis tasken ved købet
er defekt, kan det ske.
At forretningen giver et tilgodebevis må antages at være en flot gestus,
men nogen krav derpå har din kone altså ikke.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 19:28

Tak for jeres svar begge to!

Fra : Peter Hansson

Dato : 03-08-04 22:50

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> At forretningen giver et tilgodebevis må antages at være en flot gestus,
> men nogen krav derpå har din kone altså ikke.
>
> --
Og vi forudsætter selvfølgelig, at der ikke ved handelens indgåelse er
aftalt en fortrydelsesret, der kan fremgå af f.eks bonén eller kvitteringen,
eller som har været advertiseret f.eks ved skiltning i butikken eller ved
anden form for reklame.

PH