Våbenhandel
Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-08-04 00:43

Hej
I forbindelse med salg af feks blankvåben, løse magasiner, gaspistoler m.m.
Kræver disse salg på feks. qxl.dk at det fremgår tydeligt at købet kræver
tilladelse, eller kan det ordnes bagefter mellem sælger og køber ? Gerne med
henvisning

--
Vh
Tommy

Fra : H.S.

Dato : 03-08-04 07:56

"Tommy Hansen" <tommyhhXXX@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilladelse, eller kan det ordnes bagefter mellem sælger og køber ? Gerne

Det kræves ikke at køber oplyser der kræves tilladelse i annoncen, det bør
køberen vide at han skal have/fremvise ved købet. Men selvfølgelig skal
sælger se den aktuelle tilladelse ved salget.

Ved blankvåben kræves f.eks. blankvåbentilladelse, ved køb at løse magasiner
kræves tilladelse til det våben som magasinerne passer til (eller evt en
samler tilladelse). Gaspistol kræver igen en anden våbentilladelse.

Har ingen paragraf til dig, men det må kunne findes i våbenloven.

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 03-08-04 09:26

H.S. skrev sålydende:

> [...]
> våbentilladelse.
>
> Har ingen paragraf til dig, men det må kunne findes i våbenloven.

Se våbenbekendtgørelsens § 16.

http://www.dalumskytte.dk/vaabenlov.htm

(Retsinfo virker ikke pt.)

høa

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-08-04 12:22

Jeg faldt over §35 her http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2000/0006605.htm,
som jeg læser den er det slet ikke tilladt at annoncere med salg af stort
set alle våben (§1 stk1)
Er der en der vil forklare mig, hvor det er jeg tager fejl ?

--
Vh
Tommy