Regel om ærindekørsel
Fra : Thomas H.

Dato : 29-07-04 07:40

Nu har politi mm. her på vestegnen, jo efterhånden fået lukket alle vores
industrikvarterer om aftenen, fordi folk kørte race derude, i stedet for
blandt andre mennesker, stederne er lukket med et skilt der viser "indkørsel
forbudt for motorkøretøjer" mellem bestemte tider, men det har undertavlen :
"Ærindekørsel tilladt".

Nu er mit spørgsmål så, hvordan defineres et ærinde? Ude i Tåstrup har de
spærret den letteste vej for mig til McDonalds, er det ikke et ærinde at
skulle på McD. ?
...og helt basalt, ville det ikke være et ærinde, hvis man sagde at man
skulle ned og se noget motorløb der skulle køres nede i den anden ende?

Med andre ord, er der faste regler, eller vurderes det fra sted til sted?

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : J_R

Dato : 29-07-04 09:15

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle ned og se noget motorløb der skulle køres nede i den anden ende?

> Med andre ord, er der faste regler, eller vurderes det fra sted til sted?

Hvis du har noget at gøre i industrikvarteret ved feks et firma, må du gerne
køre derned....men som privat person med ingen tilhørsforhold til stedet, er
det forbudt. Så du må lige køre uden om hvis du absolut skal have dine
burgers.

JR

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-04 11:34

"J_R" <virkerikke@spamspamspam.organic.co.us> wrote in message
> [...]
er
> det forbudt. Så du må lige køre uden om hvis du absolut skal have dine

Lovhjemmel?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-07-04 12:04

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Lovhjemmel?

Kapitel 15 i FÆL er formentligt blevet brugt:
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20010071229

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-04 14:49

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> Kapitel 15 i FÆL er formentligt blevet brugt:
> http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20010071229

Hvor ser du J_R's udtalelse omfattet af det kapitel? Ærindekørsel er
intetsteds endsige omtalt.

Fra : J_R

Dato : 29-07-04 21:56

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
>
> Hvor ser du J_R's udtalelse omfattet af det kapitel? Ærindekørsel er
> intetsteds endsige omtalt.
>
> --
Thomas H skrev: "stederne er lukket med et skilt der viser "indkørsel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-04 23:17

> Thomas H skrev: "stederne er lukket med et skilt der viser "indkørsel
> forbudt for motorkøretøjer" mellem bestemte tider, men det har undertavlen
:
> "Ærindekørsel tilladt".

Vi mangler stadig at fastslå at man skal have noget med virksomhederne at
gøre før man kan sige at der er tale om ærinde-kørsel.

Fra : J_R

Dato : 30-07-04 07:34

> [...]
>
> Vi mangler stadig at fastslå at man skal have noget med virksomhederne at
> gøre før man kan sige at der er tale om ærinde-kørsel.

Jammen, er det ikke hele ideen med denne regl!?...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-07-04 07:55

"Martin Højriis Kristensen" wrote

> Vi mangler stadig at fastslå at man skal have noget med virksomhederne
at
> gøre før man kan sige at der er tale om ærinde-kørsel.

Har du prøvet at slå det op?

KAPITEL 1. FÆRDSELSTAVLER
§ 12
b. »Ærindekørsel tilladt«. Ved ærindekørsel forstås kørsel på egne eller
andres vegne i forbindelse med aflevering, afhentning, arbejde, indkøb,
gæstebud og lignende samt parkering i denne forbindelse. Kørsel til og
fra egen bolig og egen erhvervsvirksomhed anses også for ærindekørsel.

- Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 01:04

"J_R" <virkerikke@spamspamspam.organic.co.us> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det forbudt. Så du må lige køre uden om hvis du absolut skal have dine

Det er så bare noget DU mener ?

Fra : J_R

Dato : 30-07-04 07:35

> gerne
> er
>
> Det er så bare noget DU mener ?

Jeg syntes bare at du skal køre igennem hele tiden når du vil have dine
burgers...men så når politiet kommer, skal du så også bare modtage din bøde
eller advarsel uden brok!.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 09:34

> [...]

> Jeg syntes bare at du skal køre igennem hele tiden når du vil have dine
> burgers...men så når politiet kommer, skal du så også bare modtage din

Sikke da noget ævl, du skriver at jeg ikke må køre igennem for at købe en
burger, og kan ikke give en forklaring på hvorfor du mener dette. I
mellemtiden har andre så vist mig §'erne, der klart siger at indkøb er et
ærinde, så derfor igen: Det er så bare noget DU mener ?

Fra : J_R

Dato : 30-07-04 12:49

> [...]
> mellemtiden har andre så vist mig §'erne, der klart siger at indkøb er et
> ærinde, så derfor igen: Det er så bare noget DU mener ?

Nu er det jo skåret ud i pap. du skal have et ærne i industrien, altså hvis
du har noget med et af firmaerne at gøre på den ene eller anden måde. Ellers
må du jo bare tage imod politiet når de spørger om det samme, hvis du
nogensinde vil blive stoppet der, nok utænkeligt.....
MCd ligger vel ikke inden i industriområdet??

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 14:50

> Nu er det jo skåret ud i pap. du skal have et ærne i industrien, altså
hvis
> du har noget med et af firmaerne at gøre på den ene eller anden måde.

Hvor er det skåret ud i pap ?? Der står da intet om nogle firmaer i
paragrafferne!

> MCd ligger vel ikke inden i industriområdet??

Jo det gør, men lige på den anden side af området hvor der er indkørsel
forbudt, men da det er en, for mig, lettere vej, vil jeg da naturligvis køre
den vej i gennem, og ærnet må være indkøb, som som står i de §'er som er
blevet postet

Fra : bem

Dato : 29-07-04 18:19

Thomas H. wrote:
> [...]
> ende?
>
> Med andre ord, er der faste regler, eller vurderes det fra sted til

Bekendtgørelse om vejafmærkning, § 12

Forbudstavler opsættes normalt umiddelbart ved det sted, hvor eller

hvorfra forbudet gælder. Tavler, der opsættes i nogen afstand fra stedet,

forsynes med undertavle med afstandsangivelse.

Stk. 2. Hvor andet ikke er bestemt nedenfor i § 13, gælder et forbud frem

til næste vejkryds, hvis det ikke forinden er ophævet med ophørstavle,

eller andet er angivet med undertavle.

Stk. 3. Forbudstavlers betydning kan præciseres, indskrænkes eller udvides

med undertavle jf. § 5. Forbud angivet med tavlerne C 21 til C 43
indskrænkes

tillige ved anvendelse af følgende betegnelser på undertavle:

a. "Gælder kun gennemkørsel". Dette indebærer, at passage af vejen

uden ophold er ulovligt.

/Bo

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 01:03

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> indkøb, gæstebud og lignende samt parkering i denne forbindelse.
>
> Kørsel til og fra egen bolig og egen erhvervsvirksomhed anses også

Ok, altså det er i orden at lave indkøb hos McDonald's!
Det var sådan set bare det jeg ville vide.

....men faktisk også i orden, at hente eller aflevere folk, der skal hen at
se illegalt race på striben?

Thomas H - stiv og på vej i seng.... )

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-07-04 08:59

> Ok, altså det er i orden at lave indkøb hos McDonald's!
> Det var sådan set bare det jeg ville vide.

Jeg tror det skal forstå sådan, at man skal have ærinde i det område, hvor
kun ærindekørsel er tilladt.
Gennemkørsel er ikke omfattet.

> ...men faktisk også i orden, at hente eller aflevere folk, der skal hen at
> se illegalt race på striben?

Tja, - muligvis.

/Per

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 09:34

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det skal forstå sådan, at man skal have ærinde i det område, hvor
> kun ærindekørsel er tilladt.
> Gennemkørsel er ikke omfattet.

Hmm, bliver der mon ikke skelnet mellem "indkørsel forbudt" og "gennemkørsel
forbudt" ?

> Tja, - muligvis.

Hehe, sikke en diskussion man kunne få med Jørgen-betjent

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-04 21:05

On Fri, 30 Jul 2004 10:33:40 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

>Hmm, bliver der mon ikke skelnet mellem "indkørsel forbudt" og "gennemkørsel
>forbudt" ?

Tråden starter med: "indkørsel forbudt for motorkøretøjer" mellem
bestemte tider, men det har undertavlen : "Ærindekørsel tilladt".

En gennemkørsel er jo en indkørsel i den ene ende og en udkørsel i den
anden ende uden ophold.
Hvis ikke man har et ærinde med ophold i den forbindelse indenfor det
forbudte område så overtræder man forbudet.

/Knud

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-07-04 23:04

On Fri, 30 Jul 2004 22:04:59 +0200, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> [...]
>Hvis ikke man har et ærinde med ophold i den forbindelse indenfor det
>forbudte område så overtræder man forbudet.

dvs at hvis man standser inde i zonen for fx at afleverer noget, at så
er det ikke en gennemkørsel man laver??
Flemming Jacobsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-08-04 10:18

On Sun, 01 Aug 2004 00:04:10 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>dvs at hvis man standser inde i zonen for fx at afleverer noget, at så
>er det ikke en gennemkørsel man laver??

Hvis du har et ærinde indenfor zonen - det kan være du skal
afhente/eflevere en genstand, men det kan også være et møde med nogen
i en af virksomhederne i zonen - så er det ikke en gennemkørsel.
En gennemkørsel er hvis du kører igennem zonen uden at have et mål og
ærinde i selve zonen hvor du afbryder kørslen.

Men i dette tilfælde er spørgsmål om gennemkørsel ikke interessant.
Det afgørende er at når der står "Indkørsel forbudt" så er det at
passere skiltet forbudt medmindre man har et legalt ærinde.

/Knud

Fra : Thomas H.

Dato : 30-07-04 09:34