Hvornår slettes man i RKI?
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 28-07-04 22:53

Hvis man nu har været i en situation, hvor man er blevet registreret i
RKI, hvornår skal de så slette en derfra?

- Når der er indgået en aftale om betaling?
- Når man har indbetalt første ydelse i aftalen?
- Når hele gælden er betalt?

Mvh. Jan

Fra : Lars

Dato : 28-07-04 23:21

Jan Allan Andersen wrote:

> [...]
> RKI, hvornår skal de så slette en derfra?
>
> - Når der er indgået en aftale om betaling?
> - Når man har indbetalt første ydelse i aftalen?

Det står der lidt om på http://www.rki.dk
Vælg menuen "For privatpersoner" -> "Sletning"

/Lars

Fra : ole holte

Dato : 30-07-04 22:59

"Lars" <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse
> Det står der lidt om på http://www.rki.dk
> Vælg menuen "For privatpersoner" -> "Sletning"

Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter registreringen automatisk bliver
slettet.

Ekstrem fin service må man sige

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 28-07-04 23:38

Jeg skrev:

> Hvis man nu har været i en situation, hvor man er blevet registreret i
> RKI, hvornår skal de så slette en derfra?

Og mange tak for svarene til JBH og Lars, der lige fik givet mig
erkendelsen af, at jeg nok burde have kigget nærmere på RKI's
hjemmeside, så havde jeg ikke været i tvivl i første omgang.

Mvh. Jan

Fra : BB

Dato : 31-07-04 06:17

Betal din gæld og vis dig som en ærlig mand - så skulle det være klaret.

BB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-04 15:08

På ejendommeligvis fremsatte BB følgende påstand:

> Betal din gæld og vis dig som en ærlig mand - så skulle det være
> klaret.

Sikke noget l*** at lukke ud!

Claus

Fra : BB

Dato : 05-08-04 18:38

> På ejendommeligvis fremsatte BB følgende påstand:

> Sikke noget l*** at lukke ud!

Ikke desto mindre er det den skindbarlige sandhed!

BB

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 05-08-04 18:51

BB skrev sålydende:
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke desto mindre er det den skindbarlige sandhed!

Knap nok - for at blive slettet skal man blot betale gælden. Der er ikke
noget ærlighedskrav.

høa

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-04 22:18

På ejendommeligvis fremsatte BB følgende påstand:

> Ikke desto mindre er det den skindbarlige sandhed!

Nej, det er det nemlig ikke. Desværre tænker du ikke ret langt, før du
ævler..

Har du tænkt på, at der kan være folk, som eksempelvis har mistet både
arbejde, hus og hjem på en tvangsauktion på grund af sygdom eller
ulykke, og efterfølgende er røget ud i en uoverskuelig kæmpegæld?

Hvordan skal en sådan person være "en ærlig mand" og betale sin gæld?

Der er altså mange grunde til, at folk havner i RKI og det er ikke
udelukkende et spørgsmål om at være ærlig...

Claus

Fra : BB

Dato : 06-08-04 06:31

> [...]
>
> Der er altså mange grunde til, at folk havner i RKI og det er ikke
> udelukkende et spørgsmål om at være ærlig...

Det er muligt enkelte kan finde en 'halvdårlig' undskyldning for at ende i
RKI, men 90% er simple uærlige plattenslagere, som bare har et for stort
forbrug i forhold til indtægt.

BB

Fra : H.S.

Dato : 06-08-04 08:08

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er muligt enkelte kan finde en 'halvdårlig' undskyldning for at ende i
> RKI, men 90% er simple uærlige plattenslagere, som bare har et for stort
> forbrug i forhold til indtægt.

Man må jo håbe du aldrig selv kommer i en situation hvor dit indkomst
grundlag forsvinder. - Så kan du altså være nok så ærlig, men kommer der
ingen kroner ind, så kan der heller ikke komme nogen kroner ud til f.eks.
kreditforening.

Det er mit indtryk at dette er en meget saglig gruppe, så skal vi ikke prøve
at holde det niveau.

Fra : BB

Dato : 06-08-04 15:40

Sagen er da netop at så godt som ingen kommer i RKI - uforskyldt!
Jeg mener altså at dette spørgsmål er besvaret yderst sagligt.

BB

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-08-04 01:47

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sagen er da netop at så godt som ingen kommer i RKI - uforskyldt!
> Jeg mener altså at dette spørgsmål er besvaret yderst sagligt.

Det er ikke et spørgsmål om skyld eller ikke skyld. Enten er man registreret
som dårlig betaler fordi betingelserne for en registrering er til stede.
Eller også er man registreret retstridigt, fordi betingelserne for en
registrering ikke er tilstede.

PH

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-08-04 08:46

> [...]

> RKI, men 90% er simple uærlige plattenslagere, som bare har et for stort

Du er langt ude over fundatsen for denne nyhedsgruppe.
Jeg vil bede dig om at rette ind, så vi kan bevare den saglige tone.

/Per

Fra : BB

Dato : 07-08-04 15:26

Det er såmænd en yderst saglig debat om, hvordan man bærer sig ad med at
komme i RKI.
Forebyggelse er jo langt bedre end helbredelse - sagt med andre ord 'tjen
dine penge før du bruger dem'

BB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-04 17:06

BB wrote:

> Det er såmænd en yderst saglig debat om, hvordan man bærer sig ad med at
> komme i RKI.

Saglig eller ej, en sådan debat hører ikke hjemme i denne gruppe. Læs
evt. gruppens fundats på
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura.

FUT: news:dk.admin.netikette hvor debat om fundatser og overskridelse
heraf hører hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : BB

Dato : 07-08-04 21:20

Så stop dog den FUT togs leg - jeg gider ikke at du bare futter sagen et
sted hen som passer dig - ude af syne ude af sind.

BB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-04 16:13

> [...]

med
> at komme i RKI.
> Forebyggelse er jo langt bedre end helbredelse - sagt med andre ord

Du er desværre for dum!

EOD!

Claus