/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Bøder fra politiet
Fra : Karina Nielsen


Dato : 26-07-04 18:42

Hej gruppe,

jeg fulgte lidt med i tråden om politiets måling af fart, så var det at det
slog mig mht. bøder....

Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har prøvet at
ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han hurtigt...

Hvad sker der hvis ikke han betaler sine bøder til politiet - de er ved at
være gamle....?

mvh
Karina



 
 
TGD (26-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 26-07-04 19:13


"Karina Nielsen" <dsl154563@nospamvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3fov$se7$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Hvad sker der hvis ikke han betaler sine bøder til politiet - de er ved at
> være gamle....?

Fyren har sikkert fået bødeforlæg, efter et sykke tid vil han blive stævnet
og møder han ikke op til retsagen får han en udeblivelsesdom (de
"efterlyser" ham i statstidende hvis de ikke kan lev. den til ham).
Dernæst ved jeg ikke hvad der sker.

En ven af mig fik et bødeforlæg for at urinere i en port, der næste kom der
bødeforlæg efter bødeforlæg, så kom der en stævning til byretten den
reagerede han ikke på derefter kom bøden igen igen, til sidst lå der er en
indkaldelse til et arresthus i jylland hvor han skulle afsone 2 dage der var
inkluderet en DSB og afhentning på staqtionen i Jylland. (det er 3-4 år
siden)

Han valgte så at betale de ca, 500 kr og så var den sag ude af verdnen, jeg
tør slet ikke tænke på hvad det har kostet det offentlige at indkredse de
500 kr.



Ukendt (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-04 07:37


> Han valgte så at betale de ca, 500 kr og så var den sag ude af verdnen,
jeg
> tør slet ikke tænke på hvad det har kostet det offentlige at indkredse de
> 500 kr.

Så hvorfor ikke bare betale bøden med det samme??
Bøden er selvforskyldt, og hvorfor bruge politiets ressourcer på sådan en
gang gas, når bøden alligevel skal betales i sidste ende??
Synes det er dumt og spild af ressourcer og tid.



Kim Petersen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Petersen


Dato : 27-07-04 07:58

> > Han valgte så at betale de ca, 500 kr og så var den sag ude af verdnen,
> jeg
> > tør slet ikke tænke på hvad det har kostet det offentlige at indkredse
de
> > 500 kr.
>
> Så hvorfor ikke bare betale bøden med det samme??
> Bøden er selvforskyldt, og hvorfor bruge politiets ressourcer på sådan en
> gang gas, når bøden alligevel skal betales i sidste ende??
> Synes det er dumt og spild af ressourcer og tid.

Helt ærligt: Hvor mange er ikke ligeglade med hvilke udgifter de pålægger
samfundet? Lige så vel som mange er ligeglade med at den tomme pizzaæske de
smider fra sig midt på gaden eller den flaske de smadrer ind i en mur jo
skal ryddes op af nogen, og at de bestemt ikke selv ville acceptere sådan
noget i deres egen indkørsel.

Jeg kan godt forestille mig at mange prøver at se om politiet ikke glemmer
sagen. Lidt ligesom at hvis du får en regning for underfrankering, så går
det i de fleste tilfælde åbenbart godt med at "overse" denne og den
efterfølgende rykker, hvorefter Post Danmark ikke gider bruge mere krudt på
sagen.

Moralens grænse er stærkt afhængig af eventuel indblanding af penge



Per (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 27-07-04 08:30


"Kim Petersen" <kems@ZZcool.dk> skrev i en meddelelse
news:4105fd01$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>
> Moralens grænse er stærkt afhængig af eventuel indblanding af penge
>
>
Korrekt folk laver social bedrageri eller får lavet sort arbejde , det synes
man er ok selvom det koster samfundet og dermed os alle penge.

Man smider også rask væk lort ud af bilvinduet og regner med andre rydder
op, så jeg forstår ikke hvorfor man brokker sig over folk prøver deres
lovsikrede rettigheder af.

Mvh Per og lidt OT




Peter Hansson (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 27-07-04 09:23


"Per" <per@ssss.dk> skrev i en meddelelse
news:41060484$0$300$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kim Petersen" <kems@ZZcool.dk> skrev i en meddelelse
> news:4105fd01$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> >
> > Moralens grænse er stærkt afhængig af eventuel indblanding af penge

At en borger benytter sig af de retsgarantier rpl. giver kan aldrig juridisk
betegnes som misbrug.

Hvis politiet har et ressourcespild er det deres sag.

Hvis politiet, anklagemyndigheden eller andre mener at reglerne ikke er gode
nok, må de prøve at overtale politikerne på Christiansborg til at lave dem
om.

Al den snak om pizzaæsker, motiver, postdk. m.v. hører ikke til i denne
gruppe.

PH



Bertel Lund Hansen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-07-04 10:47

Peter Hansson skrev:

>Al den snak om pizzaæsker, motiver, postdk. m.v. hører ikke til i denne
>gruppe.

Bemærkninger om hvad der kan kaldes misbrug, gør heller ikke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter Hansson (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 27-07-04 17:28


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse >

> Bemærkninger om hvad der kan kaldes misbrug, gør heller ikke.
>
> --

Jo. Sålænge de baseres på et juridisk grundlag: Her retsplejelovens regler
vedr. beskyttelse af den enkelte borger imod den udøvende magt.

PH



Bertel Lund Hansen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-07-04 18:10

Peter Hansson skrev:

>Jo. Sålænge de baseres på et juridisk grundlag:

Man kan ikke sludre om løst og fast her i gruppen selv om man
krydrer det med paragraffer.

Om en borger misbruger det juridiske system eller ej, er en
politisk vurdering.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Martin Jørgensen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 27-07-04 20:16

Bertel Lund Hansen wrote:

> Peter Hansson skrev:
>
>
>>Al den snak om pizzaæsker, motiver, postdk. m.v. hører ikke til i denne
>>gruppe.
>
>
> Bemærkninger om hvad der kan kaldes misbrug, gør heller ikke.

Bemærkninger om hvad der ikke hører hjemme i denne gruppe, fra en
flueknepper som dig, som ikke har andet at gå op i, end at rende rundt
og dunke andre folk i hovedet med gruppens fundats, er ikke bedre end
alle andre bemærkninger om indlæg, der ikke hører hjemme i denne gruppe.

Jeg har overhovedet ingen ide om hvordan du skulle have fået den tanke
ind i hovedet, at dine off-topic indlæg er mere velkomne end andres. Du
har ikke videre beføjelser end Peter Hansson, jeg, og alle andre har
herinde, hvis det da er det du tror og Peter Hansson er også uenig i
hvad du skriver.

FUT: langt væk...

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Peter Hansson (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 26-07-04 19:22


"Karina Nielsen" <dsl154563@nospamvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3fov$se7$1@news.cybercity.dk...
> Hej gruppe,
>
> Hvad sker der hvis ikke han betaler sine bøder til politiet - de er ved at
> være gamle....?
>
Så bliver du stævnet til møde i retten. Her slås det fast ved dom at du skal
betale.

Sidst jeg prøvede det med en fartbøde på 500kr. ikendte dommeren mig en
forvandlingsstraf på 4 dage.

Helt eksakt sagde han: "Jeg dømmer dig hermed at betale jf. anklageskriftet
med en forvandlingsstraf på 2.. øøøh nej lad os sige 4 dage, Så er jeg
sikker på at du betaler." Idet han grinede.

Jeg betalte selvfølgelig herefter.

PH



Gevaldi (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 26-07-04 19:24


Peter Hansson skriblede:

> Jeg betalte selvfølgelig herefter.

Du bære med smil din byrde :)



--
/Gevaldi


Hugo Østergaard-Ande~ (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 26-07-04 20:10

Karina Nielsen skrev sålydende:

>
> Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
> politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har
> prøvet at ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han
> hurtigt...
>

(OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.

--

Mvh

høa


Gevaldi (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 26-07-04 20:20


Hugo Østergaard-Andersen skriblede:

> (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.

Ikke hvis hun betaler :)


--
/Gevaldi


Karina Nielsen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Karina Nielsen


Dato : 26-07-04 20:24


"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:410559c5$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hugo Østergaard-Andersen skriblede:
>
> > (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.
>
> Ikke hvis hun betaler :)
>
>
> --
> /Gevaldi
>

det gør jeg så ikke.... Han må selv lære det;)

Karina



Karina Nielsen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Karina Nielsen


Dato : 26-07-04 20:23


"Hugo Østergaard-Andersen" <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:410556f1$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> Karina Nielsen skrev sålydende:
>
> >
> > Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
> > politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har
> > prøvet at ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han
> > hurtigt...
> >
>
> (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.
>
> --
>
> Mvh
>
> høa
>

Åh ja.... Ved det allerede, men hvis ikke han betaler - så kan han jo lære
det;) Han er 26 år gammel og må da snart lære at tage ansvar for sig selv
ik?

Jeg kan fortælle jer, at hans mor har haft fuldmagt til hans bankkonto, men
det fik jeg hurtigt ændret efter han flyttede ind hos mig og skulle betale
husleje;)

Karina



J_R (27-07-2004)
Kommentar
Fra : J_R


Dato : 27-07-04 09:06


"Karina Nielsen" <dsl154563@nospamvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3llr$17bi$1@news.cybercity.dk...
>
> "Hugo Østergaard-Andersen" <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:410556f1$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> > Karina Nielsen skrev sålydende:
> >
> > >
> > > Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
> > > politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har
> > > prøvet at ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han
> > > hurtigt...
> > >
> >
> > (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.
> >
> > --
> >
> > Mvh
> >
> > høa
> >
>
> Åh ja.... Ved det allerede, men hvis ikke han betaler - så kan han jo lære
> det;) Han er 26 år gammel og må da snart lære at tage ansvar for sig selv
> ik?
>
> Jeg kan fortælle jer, at hans mor har haft fuldmagt til hans bankkonto,
men
> det fik jeg hurtigt ændret efter han flyttede ind hos mig og skulle betale
> husleje;)
>
> Karina

OT..... Smid ham ud...hvis han ikke engang kan finde ud af at betale en
bøde, så gæt engang når han vælger at gå i byen for dine huslejepenge....
Der står vel en masse i kø for at leje værelser!?..

JR


---

Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



Jogge (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Jogge


Dato : 27-07-04 10:11

> OT..... Smid ham ud...hvis han ikke engang kan finde ud af at betale en
> bøde, så gæt engang når han vælger at gå i byen for dine huslejepenge....
> Der står vel en masse i kø for at leje værelser!?..


Øh hva hvis de kommer sammen og er flyttet sammen??



Petersen_Michael (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 27-07-04 11:06

In news:41061c3a$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jogge <Tigerdyr77@hotmail.com> wrote:

> Øh hva hvis de kommer sammen og er flyttet sammen??

der er da andre fisk i dammen..
det er ikke det hele der er skidt fisk..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Henrik Bøgh (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 27-07-04 17:22

Hugo Østergaard-Andersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.

Hvordan det?
Hun kan vel ikke risikere - som samlever - at blive pålagt at betale bøden i
stedet?

[...]

> høa

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Hatred is a very underestimated emotion"
-- Val Kilmer as Jim Morrison in 'The Doors'


Karina Nielsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Karina Nielsen


Dato : 27-07-04 17:29


"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:1572404.QxPCZdWI8t@henrik.lan.lagengymnastik.dk...
> Hugo Østergaard-Andersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> > (OT) Ham kan du nu godt risikere at få problemer med.
>
> Hvordan det?
> Hun kan vel ikke risikere - som samlever - at blive pålagt at betale bøden
i
> stedet?
>
> [...]
>
> > høa
>
> --
> Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
>
> "Hatred is a very underestimated emotion"
> -- Val Kilmer as Jim Morrison in 'The Doors'
>

Nej, det må vi da ikke håbe:( Han kan da selv lære at betale sine regninger,
eller også kan det være at moar gør det for ham:)

Karina



Per (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 27-07-04 15:15



"Karina Nielsen" <dsl154563@nospamvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3fov$se7$1@news.cybercity.dk...
> Hej gruppe,
>
> jeg fulgte lidt med i tråden om politiets måling af fart, så var det at
det
> slog mig mht. bøder....
>
> Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
> politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har prøvet
at
> ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han hurtigt...
>
> Hvad sker der hvis ikke han betaler sine bøder til politiet - de er ved at
> være gamle....?
>
> mvh
> Karina

--

Hej Karina!

Hvis han ikke betaler - går sagen i retten. Hvis han udebliver får han en
udeblivelsesdom formentlig en bøde igen.

Hvis han forsat ikke betaler bliver han efterlyst og bliver anholdt hvis han
træffes af politiet. Hvis han ikke kan betale i antræffelsestidspunktet
bliver han sat i fængsel i x antal dage. Altså antal dage som dommen skal
konverteres til. Typisk 2- 4 dage i småsager.


Hvis han bliver antruffet i f.eks. lufthavnen og er på vej på ferie - ja så
er det bare ærgeligt med den ferie - han bliver anholdt og efterfølgende sat
i fængsel. (Hvis der er plads!!

Mvh. Per!




Karina Nielsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Karina Nielsen


Dato : 27-07-04 17:29


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4106632b$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> "Karina Nielsen" <dsl154563@nospamvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:ce3fov$se7$1@news.cybercity.dk...
> > Hej gruppe,
> >
> > jeg fulgte lidt med i tråden om politiets måling af fart, så var det at
> det
> > slog mig mht. bøder....
> >
> > Jeg bor tilfældigvis sammen med en fyr der har 3-4 bøder liggende fra
> > politiet (han er en fyr som smider alle sine regninger ud) De har prøvet
> at
> > ringe til ham, for at minde om det, men det "glemmer" han hurtigt...
> >
> > Hvad sker der hvis ikke han betaler sine bøder til politiet - de er ved
at
> > være gamle....?
> >
> > mvh
> > Karina
>
> --
>
> Hej Karina!
>
> Hvis han ikke betaler - går sagen i retten. Hvis han udebliver får han en
> udeblivelsesdom formentlig en bøde igen.
>
> Hvis han forsat ikke betaler bliver han efterlyst og bliver anholdt hvis
han
> træffes af politiet. Hvis han ikke kan betale i antræffelsestidspunktet
> bliver han sat i fængsel i x antal dage. Altså antal dage som dommen skal
> konverteres til. Typisk 2- 4 dage i småsager.
>
>
> Hvis han bliver antruffet i f.eks. lufthavnen og er på vej på ferie - ja

> er det bare ærgeligt med den ferie - han bliver anholdt og efterfølgende
sat
> i fængsel. (Hvis der er plads!!
>
> Mvh. Per!
>
>
>

Hej Per,

1000 tak for svaret:) Så ved jeg lidt om hvad der sker - hvis det kommer så
langt.

Karina



Gevaldi (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 27-07-04 21:25


Per skriblede:

Hej Per

Kunne man formå dig til at skrive dine indlæg
*over din signatur separator* for det er faktisk
noget irriterende for de newsreadere der selv
fjerner signaturer (og så også dit indlæg) at du
gør det på denne måde.

Jeg har også fundet dette:
news: 40f6ef16$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk


Fut etiketten


--
/Gevaldi


BB (27-07-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 27-07-04 21:36


"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4106ba34$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Per skriblede:
>
> Hej Per
>
> Kunne man formå dig til at skrive dine indlæg
> *over din signatur separator* for det er faktisk
--
> noget irriterende for de newsreadere der selv
> fjerner signaturer (og så også dit indlæg) at du
> gør det på denne måde.
>
> Jeg har også fundet dette:
> news: 40f6ef16$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>
__
> Fut etiketten
--
>
Hvad tænker du dog på med en sådan gang futteri - du risikerer jo at Per
respekterer dit tåbelige ønske og svarer dig her - og så vil hans svar bare
forsvinde til et ukendt/ligegyldigt sted. STOP for fanden den leg med små
futtog - vi andre stoppede det da vi var 10.

--
BB




>
> --
> /Gevaldi
>


Gevaldi (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 27-07-04 21:47


BB skriblede:

> Hvad tænker du dog på med en sådan gang futteri -

news:4106be26$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk



--
/Gevaldi


N/A (28-07-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-04 06:07



BB (28-07-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 28-07-04 06:07


"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4106be26$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, hvis han svarer så er det jo ud fra mit
> indlæg i jura gruppen og så må han jo selv
> lige se efter at der er sat fut hertil og det
> havde *jeg også skrevet* og så forsvinder
> det ikke til et ukendt eller ligegyldigt sted, nej
> det havner i den gruppe hvor sådanne emner
> *Skal diskuteres*
>
--
Hvad gør dig kompetent til at flytte rundt med andres indlæg ?
Jeg har mig stadig frabedt at det forekommer, da det er en uciviliseret måde
at føre debat.

> Tillykke med din elleve års fødselsdag.
--
Bare det var så vel - jeg er betydeligt ældre - ja faktisk tæt på at blive
'voksen'.

> Har fjernet din fut, for det høre ikke hjemme
> i jura gruppen.
>
Det er altså ikke noget DU afgør.
--

BB

--


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste