UfR
Fra : martin

Dato : 22-07-04 15:08

Et hurtigt spørgsmål til en behjælpelig sjæl, der har det nyeste Ugeskrift
for Retsvæsen.

Hvor langt er man nået i de trykte domme? Hvornår er denne uges domme
afsagt?

Tak,
Martin

Fra : Gerner

Dato : 22-07-04 15:36

On Thu, 22 Jul 2004 16:08:17 +0200, "martin" <martin@dk.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Et hurtigt spørgsmål til en behjælpelig sjæl, der har det nyeste Ugeskrift
>for Retsvæsen.
>
>Hvor langt er man nået i de trykte domme? Hvornår er denne uges domme
>afsagt?

På karnov online:

21.07.2004 U.2004.1730/2Ø 4 måneders fængsel for anden kønslig omgang med
pige på 10 år. 20.000 kr. i tortgodtgørelse.

U.2004.1730/1Ø

O.s.v.
Noget specielt ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-07-04 16:54

Gerner wrote:

> [...]
>
> 21.07.2004 U.2004.1730/2Ø 4 måneders fængsel for anden kønslig omgang med
> pige på 10 år. 20.000 kr. i tortgodtgørelse.

Hvordan kan du egentligt se det?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Gerner

Dato : 22-07-04 17:05

On Thu, 22 Jul 2004 17:53:31 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Hvordan kan du egentligt se det?

Som jeg skrev, Karnov online.
http://www.karnov.dk
Karnov Online ajourføres hver eneste dag. Lovændringer og ny domspraksis er til
rådighed i samme øjeblik, den daglige opdatering af databaserne finder sted.
Langt hurtigere end papirudgaven eller cd-rom'en.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 18:58

Gerner wrote:

> On Thu, 22 Jul 2004 17:53:31 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
> wrote in dk.videnskab.jura:
-snip-

> Som jeg skrev, Karnov online.
> http://www.karnov.dk
-snip-

Jeg kan ikke umiddelbart se at der nogen steder står...

21.07.2004 U.2004.1730/2Ø 4 måneders fængsel for anden kønslig
omgang med
pige på 10 år. 20.000 kr. i tortgodtgørelse.

.... Så forklar venligst lige hvordan jeg kan se ovennævnte linjer på
http://www.karnov.dk

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Gerner

Dato : 23-07-04 20:20

On Fri, 23 Jul 2004 19:57:59 +0200, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>pige på 10 år. 20.000 kr. i tortgodtgørelse.
>
>... Så forklar venligst lige hvordan jeg kan se ovennævnte linjer på

Jeg har gjort som der står nedenfor.:
Prøv Karnov Online Gratis

Du kan prøve Karnov Online gratis i 30 dage. Vælg "Rekvirér prøveabonnement" i
menuen til venstre eller Kontakt kundeservice på telefon 33 74 07 00.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : martin

Dato : 24-07-04 13:06

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> wrote in message
> On Thu, 22 Jul 2004 16:08:17 +0200, "martin" <martin@dk.dk> wrote in
> dk.videnskab.jura:

> Noget specielt ?

Tak for svar. Jeg skulle læse noget i UfR og ville høre hvor langt de var
kommet (i den skriftlige version) før jeg tog på biblioteket.

> På karnov online:
>
> 21.07.2004 U.2004.1730/2Ø 4 måneders fængsel for anden kønslig
omgang med
> pige på 10 år. 20.000 kr. i tortgodtgørelse.

Ren nysgerrighed. Kan man i en sædelighedssag som den du nævner (eller
eventuelt en mordsag) se f.eks. mentalundersøgelser af den dømte? Læse
vidneudsagn? Hvor mange detaljer kan almindelige mennesker læse sig til?

Martin

Fra : Gerner

Dato : 24-07-04 17:29

On Sat, 24 Jul 2004 14:06:20 +0200, "martin" <martin@dk.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>eventuelt en mordsag) se f.eks. mentalundersøgelser af den dømte? Læse
>vidneudsagn? Hvor mange detaljer kan almindelige mennesker læse sig til?

Ikke særligt detaljeret, kun at det er sket og rettens bedømmelse af det skete,
f.eks. vidoafhøring m.m,. om hvor meget udsagn lægges til grund.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : martin

Dato : 26-07-04 14:55

> Ikke særligt detaljeret, kun at det er sket og rettens bedømmelse af det
skete,
> f.eks. vidoafhøring m.m,. om hvor meget udsagn lægges til grund.

Tak.

Så er den eneste mulighed jo at møde op i retten under den sag man vil høre
om.

Martin