/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opsigelse der trækkes i la
Fra : Jonas


Dato : 19-07-04 12:30

Hej gruppe,

Efter at have været kunde(som privatperson) hos www.bluewebhouse.dk i
ca 6 måneder, har jeg nu i 2 måneder kæmpet for at få mit forhold hos
dem afsluttet.

Produktet jeg har haft hos dem er såkaldt colocation serverhosting.
Dvs. jeg leverer en server til dem, som de så leverer strøm og
internet til.

Da jeg indgik aftalen med dem blev jeg lovet en masse ting, og de var
hurtige til at svare på mails med spørgsmål. Jeg er blevet lovet at
jeg online kunne følge med i hvor meget internet-trafik, min server
genererede. Samt at jeg hver måned kunne betale mine regninger online.
Intet af dette er opfyldt. Jeg har faktisk slet ikke modtaget nogen
regninger endnu. Der er i øvrigt andre ting som de har lovet der ikke
er opfyldt, men det vil jeg ikke komme ind på nu.

Sagen er den at jeg engang omkring ca 10. Maj, sendte en mail til dem
og opsagde pr slutningen af Maj. Jeg nåede at sende 2 rykkere for svar
på min opsigelse, inden de d. 1. Juni svarer at min opsigelse allerede
skulle være bekræftet, men at de da lige ville bekræfte den igen. Fint
nok tænkte jeg, selvom jeg aldrig havde modtaget første bekræftigelse.
Han svarer også at han lige vil finde det skyldige beløb så vi kan få
det klaret, og jeg kan få min server tilbage.

Der sker så ingenting. 14. Juni sender jeg igen en rykker for at høre
hvor min regning bliver af. Ingen held. Jeg rykke igen d. 23. Juni.
Denne gang får jeg svar med det samme at en regning er ved at blive
gjort klar(Hvor lang tid kan det tage!) og at min server vil blive
afhentet dagen efter.

Jeg venter igen, men 1 uge efter (30. Juni) Kan jeg se at min server
stadig kører. De har altså ikke afhentet den som lovet! Og jeg har
stadig ikke set skyggen af en regning. Jeg rykker igen 30. Juni, 5.
Juli samt 15. Juli, men ingen respons.

Jeg har selvfølgelig jævnligt forsøgt at ringe til det supportnummer
de har opgivet, men man får bare en teefonsvarer.

Kort sagt:

- Jeg skylder dem nogen penge for den ydelse jeg har modtaget.
- Jeg har ikke modtaget en regning.
- De har min server, som jeg gerne vil have tilbage(den slags taber jo
lynhurtigt værdi)
- Jeg føler de ignorerer mine henvendelser.


Det er måske blevet lidt rodet det her, men stil endelig spørgsmål
hvis der er noget I ikke forstår. Jeg håber I har nogen forslag til
hvad jeg kan gøre. Det hjælper jo åbenbart ikke noget at forsøge at
kontakte dem, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal/kan gøre.

Vh
Jonas

 
 
Hugo Østergaard-Ande~ (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 19-07-04 14:51

Jonas skrev sålydende:

>
> - Jeg skylder dem nogen penge for den ydelse jeg har modtaget.
> - Jeg har ikke modtaget en regning.

Det kan du tage roligt.

> - De har min server, som jeg gerne vil have tilbage(den slags taber jo
> lynhurtigt værdi)

Har du mulighed for selv at hente den? I så fald kunne du maile til
firmaet, at du kommer den og den dag kl. det og det for at hente den.

> - Jeg føler de ignorerer mine henvendelser.
>

Fortæl dem, at du har søgt råd på usenet.

--

Mvh

høa


DaneX (19-07-2004)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 19-07-04 15:06

> > - Jeg føler de ignorerer mine henvendelser.
> >
>
> Fortæl dem, at du har søgt råd på usenet.

Det er noget, som med stor sandsynlighed vil virke.
Det har jeg prøvet med 2 webhostere som også var mere eller mindre ligeglade
med mine henvendelser.

Sagen er at det lynhurtigt spredes på Usenet, og firmaet vil få et dårligt
ry og miste nuværende kunder samt fremtidige på det.

/Martin



Jonas (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 19-07-04 19:03

Hugo Østergaard-Andersen <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> wrote in message news:<40fbd1ae$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Jonas skrev sålydende:
>
> >
> > - Jeg skylder dem nogen penge for den ydelse jeg har modtaget.
> > - Jeg har ikke modtaget en regning.
>
> Det kan du tage roligt.
>
> > - De har min server, som jeg gerne vil have tilbage(den slags taber jo
> > lynhurtigt værdi)
>
> Har du mulighed for selv at hente den? I så fald kunne du maile til
> firmaet, at du kommer den og den dag kl. det og det for at hente den.

Jeg har desværre ikke umiddelbart mulighed for at komme og hente den.
Jeg sendte i sin tid serveren til en adresse i Viborg. De
transporterede den så til hostingcenteret i København. Jeg er selv fra
Århus. Inden jeg blev kunde spurgte jeg dem selvfølgelig om der var
problemer med at få serveren sendt tilbage ved opsigelse - Det var der
selvfølgelig ikke.
>
> > - Jeg føler de ignorerer mine henvendelser.
> >
>
> Fortæl dem, at du har søgt råd på usenet.

Jeg havde sagt til dem, at hvis der ikke snart skete noget, ville jeg
spørge til råds på usenet eller fora. Det er måske en ide at sende et
link til denne tråd?

Vh
Jonas

Jon Bendtsen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 19-07-04 20:13

Jonas wrote:
> Hugo Østergaard-Andersen <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> wrote in message news:<40fbd1ae$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>
>>Jonas skrev sålydende:
>>
>>
>>>- Jeg skylder dem nogen penge for den ydelse jeg har modtaget.
>>>- Jeg har ikke modtaget en regning.
>>
>>Det kan du tage roligt.
>>
>>
>>>- De har min server, som jeg gerne vil have tilbage(den slags taber jo
>>>lynhurtigt værdi)
>>
>>Har du mulighed for selv at hente den? I så fald kunne du maile til
>>firmaet, at du kommer den og den dag kl. det og det for at hente den.
>
>
> Jeg har desværre ikke umiddelbart mulighed for at komme og hente den.
> Jeg sendte i sin tid serveren til en adresse i Viborg. De
> transporterede den så til hostingcenteret i København. Jeg er selv fra
> Århus. Inden jeg blev kunde spurgte jeg dem selvfølgelig om der var
> problemer med at få serveren sendt tilbage ved opsigelse - Det var der
> selvfølgelig ikke.

og du kender ikke nogen der kan hente den for dig?



JonB

Jonas (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 21-07-04 12:59

thesailerman@hotmail.com (Jonas) wrote in message news:<3a4d7e42.0407190330.2e7d77aa@posting.google.com>...
> Hej gruppe,
>
> Efter at have været kunde(som privatperson) hos www.bluewebhouse.dk i
> ca 6 måneder, har jeg nu i 2 måneder kæmpet for at få mit forhold hos
> dem afsluttet.
>
> Produktet jeg har haft hos dem er såkaldt colocation serverhosting.
> Dvs. jeg leverer en server til dem, som de så leverer strøm og
> internet til.
>
> Da jeg indgik aftalen med dem blev jeg lovet en masse ting, og de var
> hurtige til at svare på mails med spørgsmål. Jeg er blevet lovet at
> jeg online kunne følge med i hvor meget internet-trafik, min server
> genererede. Samt at jeg hver måned kunne betale mine regninger online.
> Intet af dette er opfyldt. Jeg har faktisk slet ikke modtaget nogen
> regninger endnu. Der er i øvrigt andre ting som de har lovet der ikke
> er opfyldt, men det vil jeg ikke komme ind på nu.
>
> Sagen er den at jeg engang omkring ca 10. Maj, sendte en mail til dem
> og opsagde pr slutningen af Maj. Jeg nåede at sende 2 rykkere for svar
> på min opsigelse, inden de d. 1. Juni svarer at min opsigelse allerede
> skulle være bekræftet, men at de da lige ville bekræfte den igen. Fint
> nok tænkte jeg, selvom jeg aldrig havde modtaget første bekræftigelse.
> Han svarer også at han lige vil finde det skyldige beløb så vi kan få
> det klaret, og jeg kan få min server tilbage.
>
> Der sker så ingenting. 14. Juni sender jeg igen en rykker for at høre
> hvor min regning bliver af. Ingen held. Jeg rykke igen d. 23. Juni.
> Denne gang får jeg svar med det samme at en regning er ved at blive
> gjort klar(Hvor lang tid kan det tage!) og at min server vil blive
> afhentet dagen efter.
>
> Jeg venter igen, men 1 uge efter (30. Juni) Kan jeg se at min server
> stadig kører. De har altså ikke afhentet den som lovet! Og jeg har
> stadig ikke set skyggen af en regning. Jeg rykker igen 30. Juni, 5.
> Juli samt 15. Juli, men ingen respons.
>
> Jeg har selvfølgelig jævnligt forsøgt at ringe til det supportnummer
> de har opgivet, men man får bare en teefonsvarer.
>
> Kort sagt:
>
> - Jeg skylder dem nogen penge for den ydelse jeg har modtaget.
> - Jeg har ikke modtaget en regning.
> - De har min server, som jeg gerne vil have tilbage(den slags taber jo
> lynhurtigt værdi)
> - Jeg føler de ignorerer mine henvendelser.
>
>
> Det er måske blevet lidt rodet det her, men stil endelig spørgsmål
> hvis der er noget I ikke forstår. Jeg håber I har nogen forslag til
> hvad jeg kan gøre. Det hjælper jo åbenbart ikke noget at forsøge at
> kontakte dem, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal/kan gøre.
>
> Vh
> Jonas

Jeg ved ikke om det har hjulpet at skrive herinde, men nu har jeg da
langt om længe modtaget en regning som jeg straks har betalt. De
lovede at sende min server samme dag de modtog betaling, så nu er det
spændende at se om de holder ord...

Vh
Jonas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste