Nøgenbilleder af ekskæreste
Fra : Henrik Just

Dato : 15-07-04 16:43

Min ekskæreste og jeg er i en voldsom diskussion pga. digitale nøgenbilleder
af hende/os på min computer. Hun ved, jeg har haft dem. Jeg fortæller hende,
de er slettet, men hun tror mig ikke. Hun truer mig nu med politi.
Hvad kan hun/politiet egentlig gøre?
Jeg ejer ikke de billeder, men kan der ske mig noget alligevel?
Man hører jo om kriminelle, der får beslaglagt deres computere, hvilket
ville koste mig meget dyrt.
Billederne har kun været til privat brug og det har aldrig været min/hendes
hensigt at dele dem med andre f.eks. via Internettet.
Tak for jeres vise svar.

Hilsen H

Fra : Klaus

Dato : 15-07-04 16:48

"Henrik Just" <ikke@nogen.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
min/hendes
> hensigt at dele dem med andre f.eks. via Internettet.

Hvis hun selv har tilladt optagelse af billederne, kan hun ikke øre dig
et klap. Uanset om billederne er slettet eller ej.
Hvis du ikke viser dem til nogen, vil politiet ikke røre sagen med en
ildtang.

Klaus

Fra : Henrik Just

Dato : 15-07-04 17:03

Hej Klaus og tak for dit svar.
Hun har selv tilladt det. Hvis billederne ikke var slettet kunne man se
hende smile til og kigge direkte ind i kameraet. Det er ikke noget med
skjult kamera. Med baggrund i dit svar ville jeg næsten ønske de stadig
eksisterede, men det blev slettet i panik for konsekvenserne. Better safe
than sorry. Jeg behøver så ikke være bange for politiet da jeg slet ikke kan
vise billederne frem, end ikke hvis jeg havde villet.

Hilsen H

Fra : Kim

Dato : 15-07-04 17:20

> [...]
> skjult kamera. Med baggrund i dit svar ville jeg næsten ønske de stadig
> eksisterede, men det blev slettet i panik for konsekvenserne. <

Undskyld, et ikke juridisk svar.
Men der findes da programmer, der kan finde dem igen*GG*.

Kim

P.S. Ved svar via mail, fjernes XX fra mail adressen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 22:57

"Kim" <vildsiXX@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Med venlig hilsen
> Kim
>
> P.S. Ved svar via mail, fjernes XX fra mail adressen.

Hvis vi kunne se dem, ville vi bedre kunne give en vurdering.

Mvh.

Frederik

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-07-04 10:34

Frederik wrote:

> Hvis vi kunne se dem, ville vi bedre kunne give en vurdering.

af programmerne?

hvor er du kedelig. Jeg vil da hellere se billederne af kæresten.

mvh

Carsten Riis

fut: dk.snak.snik

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-04 13:16

On Thu, 15 Jul 2004 18:02:49 +0200, "Henrik Just" <ikke@nogen.mail>
wrote:

> [...]
>skjult kamera. Med baggrund i dit svar ville jeg næsten ønske de stadig
>eksisterede, men det blev slettet i panik for konsekvenserne. Better safe

Norton Utilities -> Undelete/Unerase

Finder en masse ting! Har fundet op til flere dokumenter på en
formateret HD. Konen havde glemt at lave en sikkerhedskopi.

Fly

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 15-07-04 21:11

Henrik Just skrev sålydende:
> [...]
> Billederne har kun været til privat brug og det har aldrig været
> min/hendes hensigt at dele dem med andre f.eks. via Internettet.

Tør man gå ud fra, at hun ikke var mindreårig, da billederne blev taget?

høa

Fra : Henrik Just

Dato : 16-07-04 01:29

Ja, det tør man. Hun er et pænt stykke fra mindreårig endda - både da
billederne blev taget og så nu. Det andet er ikke lige min stil.

Fra : Per

Dato : 16-07-04 11:54

Jeg var ude for lidt af det samme.

En kollega lånte mig sin bærebare arbejdspc og der var nøgenbilleder (eller
rettere pornografiske billeder) af hende på den.

Jeg har ikke sagt noget til hende - for det er jo en pinlig ting. Hvordan
får man det sagt uden situationen bliver pinlig ? Mest for hendes egen
skyld, da det jo er en arbejdspc, som af og til bruges af andre.

Ps. det er nok OT

Mvh Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 12:31

Per skrev:

>Jeg har ikke sagt noget til hende - for det er jo en pinlig ting. Hvordan
>får man det sagt uden situationen bliver pinlig ?

Det gør du ikke.

Enten siger du ingenting - og så er det pinligt for hende mange
gange, nemlig hver gang hun låner den ud.

Eller også siger du noget til hende, og så er det pinligt én
gang.

Måske kan du lade en henkastet bemærkning falde a la: "Du skulle
nok lige tjekke dine billeder på den bærbare inden du låner den
ud igen" og så gå videre.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-07-04 14:42

Per wrote:

> [...]
> får man det sagt uden situationen bliver pinlig ? Mest for hendes egen
> skyld, da det jo er en arbejdspc, som af og til bruges af andre.

Tja, du kan jo spørge i dk.snak.seksualitet om, hvordan du bør håndtere
"sagen".

Personlig ville jeg sige det til hende...og samtidig gøre hende
opmærksom på, at du altså ikke har kopieret nogen af billederne.
At det derudover er en arbejdspc gør faktisk, at hun nok bør slette
billederne, så andre ikke genereres af den slags!

Ligesom hun sikkert ikke bryder sig om, at mænd blotter sig i nærheden
af hende eller kommer til at se pornografiske billeder af kollegaerne,
ligeså meget har du og de mandelige kollegaer ret til frabede jer den
slags billeder/adfærd af kvindelige kollegaer.
Hvis man skal blande noget lovgivning i det, så er det nok noget med
arbejdsmiljølovgivning, seksuel chikane og/eller tilsvarende elementer.

Personlig er jeg ikke bleg for at sige til en kollega, at der visse ting
jeg ikke har behov for at vide omkring personens kropslige funktioner og
hvorledes de kan bruges.

mvh

Carsten Riis

Fra : DaneX

Dato : 16-07-04 17:31

> En kollega lånte mig sin bærebare arbejdspc og der var nøgenbilleder
(eller
> rettere pornografiske billeder) af hende på den.

Måske ville hun netop at du skulle finde billederne? Kunne det mon være et
hint? ;)

I know - sådanne posts hører ikke til denne NG i følge fundsatsen, men for
pokker da... den lå jo lige for :)