Pantefogeden Køge Kommune
Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 12-07-04 17:50

Pantefogeden fra Køge Kommune har haft lidt svært at finde mig.

De startede med at dukke op på min gamle adresse som jeg var fraflyttet
(også i folkeregistret)
Fik beskeden fra min gamle nabo som sagde at to nederen damer havde været og
spørge efter mig. De fik så vringet ud af ham hvor jeg arbejder men han
kunne ikke lige fortælle hvem de var.

Senere en anden dag dukker de så op på min "arbejdsplads" hvor jeg arbejder
som freelance konsulent. D.v.s. at jeg ikke er fastansat. Jeg var der ikke
lige den dag men næste dag får jeg så beskeden at de havde været der og jeg
ringer så op til dem.

Jeg snakker så om at jeg kan komme op forbi og evt. vil gøre det om
torsdagen hvor de har længe åben. Jeg kunne ikke lige nå det i torsdags og
ville så gøre det på torsdag istedet. Der var jo ingen fast aftale.

Idag dukker de så op på min nye bopæl hvor min kæreste er hjemme. De siger
så de kommer fra Køge Kommune og skal snakke med mig. Min kæreste spørger
hvad det drejer sig om og de svarer at jeg skulle have været dernede i
torsdags og at jeg skylder dem nogle penge. De spørger desuden om min
kæreste er hende der hedder *kærestensefternavn* hun bekræfter dette og
bekræfter også at vi bor sammen. Dog uden at få af vide hvorfor de spørger
om dette. De giver så min kæreste et brev som hun så skal aflevere til mig.
I brevet står der at jeg skal møde op i inkasso afdelingen på kommunen inden
4 hverdage og hvis jeg ikke gør det bliver det sendt til tvangsindrivelse.
Fair nok så kan jeg tage derop på torsdag.

Mit spørgsmål går på.
Er det lovligt at de dukker op på min kundes kontorer.
Er det lovligt at de fortæller min kæreste at jeg skylder kommunen penge.
Hvorfor spørger de efter min kærestes navn. Vi er ikke gift.
Kan jeg kræve at kommunen fremviser dokumentation for de penge som jeg
skylder. Børnepenge bidragsafgørelser og lignende.

--
Kristian

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-07-04 20:05

Kristian Ørmen Pedersen wrote:

> [...]
> spørge efter mig. De fik så vringet ud af ham hvor jeg arbejder men han

De skal oplyse hvem de er.

> [...]
> torsdagen hvor de har længe åben. Jeg kunne ikke lige nå det i torsdags og
> ville så gøre det på torsdag istedet. Der var jo ingen fast aftale.

Du har sagt du kom om torsdagen, men de regner jo med det er
førstkommende torsdag, de kan jo ikke vide om det er i den uge, hvor der
er to torsdage. *S*

> [...]
> 4 hverdage og hvis jeg ikke gør det bliver det sendt til tvangsindrivelse.
> Fair nok så kan jeg tage derop på torsdag.

Gør det hellere. De er meget sjovere at snakke med når man kommer før tid.

> [...]
> Kan jeg kræve at kommunen fremviser dokumentation for de penge som jeg
> skylder. Børnepenge bidragsafgørelser og lignende.

Sådan opførere de sig altid, hvis man ikke lige kontakter dem, de er
simpelthen griske i Køge. Tror de mangler penge til et nyt stadion,
eller til en ny svømmehal, det mangler vi jo ikke vel *S*.

De skal spørge efter hendes navn, de kan jo se i FR hvor du bor henne,
og hvem der bor der. De skal aflevere deres "stævning" til den som er
samboende med dig, hvis du ikke er hjemme.

Du må jo vide om du skylder dem penge, men ja du kan altid få oplyst
hvad du skylder kommunen. Og de skal reelt set vise dig hvor meget dyu
skylder.

Fra : Nielsen

Dato : 12-07-04 20:12

"Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@hotmail.com> wrote in message

> Sådan opførere de sig altid, hvis man ikke lige kontakter dem, de er
> simpelthen griske i Køge.

Griske?? Var det ikke bl.a. børnebidrag han skylder. Er det griskhed hvis
man synes at en far skal betale til sit barn?

Nielsen

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 12-07-04 22:29

> Griske?? Var det ikke bl.a. børnebidrag han skylder. Er det griskhed hvis
> man synes at en far skal betale til sit barn?

Det er vel lige meget hvad man skylder og jeg har skam ikke noget imod at
betale. Men man kan jo heller ikke klippe en skaldet vel.
Grundet til at jeg vil se bidragsafgørelsen er fordi de opkræver med
tilbagevirkende kraft og fik pludselig en regning på 26000.
Det er jo helt ude i tovene.

Men nu snakker vi jura.

Har de lov til at fortælle min kæreste at jeg skylder kommunen penge?

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 12-07-04 23:13

Kristian Ørmen Pedersen skrev sålydende:

> Grundet til at jeg vil se bidragsafgørelsen er fordi de opkræver med
> tilbagevirkende kraft og fik pludselig en regning på 26000.
> Det er jo helt ude i tovene.

Hvor mange breve har du smidt i papirkurven eller på anden måde undladt
at reagere på, før det kom til pantefogdens besøg?

Helt pludseligt er det næppe gået til.

høa

Fra : René E.

Dato : 13-07-04 12:40

> [...]
> Grundet til at jeg vil se bidragsafgørelsen er fordi de opkræver med
> tilbagevirkende kraft og fik pludselig en regning på 26000.

Har du ikke selv fået en bidragsafgørelse fra Statsamtet ?

Det er børnebidrag ikke ? Så burde du også have fået
brev fra Statsamtet om bidrag og mulighed for partshøring.

I brevet fra Statsamtet burde du også have fået en
vejledning (begrundelse) om at børnebidraget fastsættes
fra samlivsophævelsen. (Og derfor med
tilbagevirkende kraft )

Det er lidt væsentligt om det er 1. gangs fastsættelse af
bidrag eller om det er ændring af allerede fastsat bidrag ?

Fordi Civilretsdirektoratet mener at forældrene ikke skal kunne mødes med et
krav om efterbetaling eller
tilbagebetaling af børnebidrag ved _ændringer_ af børnebidrag.
(1. gangs fastsættelse af bidrag fastsættes fra samlivsophævelsen.)

Både den bidragspligtige og den bidragsberettigede
skal kunne indrette sin økonomi efter den afgørelse der er gældende

/René

--

Støt gratis rådgivning til over 3000 forældre hvert år.
Bliv medlem af www.foreningenfar.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-07-04 07:01

> Har de lov til at fortælle min kæreste at jeg skylder kommunen penge?

De har lov til at aflevere en stævning til hende, og den betragtes så som
modtaget af dig. Her afleverede Ringsted kommune for et par år siden en
stævning til naboen, fordi vi havde samme adresse, så de ner god nok. Hun
får dog ikke oplyst beløb eller noget andet (medmindre hun læser den).

Mvh Maria

Fra : Karina Nielsen

Dato : 13-07-04 17:53

> [...]
> stævning til naboen, fordi vi havde samme adresse, så de ner god nok. Hun
> får dog ikke oplyst beløb eller noget andet (medmindre hun læser den).

Hejsa,

jeg får jævntligt besøg af pantefodegen her på min adresse, hvor jeg bor
sammen med min kæreste. Han spørger altid efter ham - da jeg ikke har noget
med det at gøre. Han oplyser hvor han kommer fra og spørger altid efter mit
navn - han er ved at kende min kæreste, så vi begge er ved at kende lidt til
hinanden;)

Jeg syntes efterhånden det er lidt irreterende at have ham rendende gang på
gang, men til gengæld har jeg også en kæreste der kigger på rudekuverterne
og smider dem ud:( Og som ikke kan finde ud af at betale dem.

Men han oplyser ikke hvad det drejer sig om - ikke andet end det stykke
papir jeg får stukket i hånden, så jeg tror ikke de har pligt til at oplyse
beløb eller ligende - heller ikke til en samlever.

V.h.
Karina