Hvordan finder jeg teksten i loven
Fra : Flemming

Dato : 08-07-04 13:42

Hej NG

Efter at have læst min første bøde - har jeg nu prøvet forgæves at finde
hvad der helt præcist er udstedt bøde for.

Forseelsen: færdselslovens §118, jf. §67, stk. 2, jf. jm.s bkg. om
detailforskrifter for køretøjer nr. 10.03.004 (3), ved........

Jeg har kigget flere steder men synes ikke at kunne finde den præcise tekst
for hvad det er som er forkert på min kære bil!?

Er der nogen om kan linke til den paragraf og stykke som beskriver min
forseelse.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 08-07-04 15:15

Flemming skrev sålydende:

> Jeg har kigget flere steder men synes ikke at kunne finde den præcise
> tekst for hvad det er som er forkert på min kære bil!?

Færdselsstyrelsen hjemmeside er en god indgang, se:

http://www.fstyr.dk/sw8382.asp

høa

Fra : Peder Porse

Dato : 08-07-04 15:59

Prøv at se her:
(3) Forrude og forreste sideruder i motordrevet køretøj må ikke være
forsynet med solfilter i form af påsprøjtede eller påklæbede film, der
helt eller delvis dækker ruden.
Bestemmelsen gælder dog ikke forrude ved det indvendige førerspejl i et
område fra rudeåbningens øverste kant og højst 100 mm ned og i en
bredde, der ikke overstiger det indvendige førerspejls bredde med mere
end 20 mm i hver side.

Retsinformation........

pp

Fra : Gerner

Dato : 08-07-04 16:12

On Thu, 8 Jul 2004 14:42:03 +0200, "Flemming"
<bse19447[fjern]@[dether]vip.cybercity.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Hej NG
>
>Efter at have læst min første bøde - har jeg nu prøvet forgæves at finde
>hvad der helt præcist er udstedt bøde for.
>
>Forseelsen: færdselslovens §118, jf. §67, stk. 2,

§67
Stk. 2. Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over
køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.

Nedslidte dæk.
Stort ratslør.
Defekte bremser
Defekte/forkert indstillede lygter.

Listen er alenlang og det er nok det der henvises til i "jf. jm.s bkg. om
detailforskrifter for køretøjer nr. 10.03.004 (3), ved........"
(jm=justitsministeriet)

>Jeg har kigget flere steder men synes ikke at kunne finde den præcise tekst
>for hvad det er som er forkert på min kære bil!?

Den nyeste jeg kunne finde.:
Detailforskrifter for køretøjer 2003
BEK nr 9268 af 03/03/2003

10.03.004 SOLSKÆRME, SOLFILTRE M. V.

(1) Udvendig, farvet solskærm

a) skal være anbragt over forruden,

b) skal være solidt fastgjort,

c) må ikke genere førerens udsyn, og

d) må ikke have skarpe kanter m. v., som frembyder unødig fare for andre
trafikanter.

(2) Indvendig solskærm

a) skal være anbragt over forruden,

b) skal være indstillelig,

c) skal kunne bortklappes, således at udsynet gennem forruden ikke reduceres,

d) må ikke kunne dække påbudt, indvendigt førerspejl og

e) skal være således udformet, at den ikke frembyder unødig fare for fører eller
passagerer.

--
Gerner
1462WU/6897hrs

Fra : Møller

Dato : 08-07-04 16:45

"Flemming" <bse19447[fjern]@[dether]vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Forseelsen: færdselslovens §118, jf. §67, stk. 2, jf. jm.s bkg. om
> detailforskrifter for køretøjer nr. 10.03.004 (3), ved........

Se blot på side 156:
http://makeashorterlink.com/?Z16F210C8

--
Møller

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-07-04 19:03

"Flemming" <bse19447[fjern]@[dether]vip.cybercity.dk> skrev :

>Jeg har kigget flere steder men synes ikke at kunne finde den præcise tekst
>for hvad det er som er forkert på min kære bil!?

Det plejer de jo elles at fortælle når de stopper dig

10.03.004 har nok noget med solfiltre i ruderne at gøre ?

http://www.dkfritidbil.dk/detailforskrifter/udsyn.htm#ruder

--
jan@Fedtegreven.dk