hvornår er det Falsk forklaring
Fra : ibber

Dato : 03-07-04 12:30

Ja så blev jeg dømt som danmarks største og ældeste hacker.
se mere på www.trutmund.dk

Mit spørgsmål lyder:
Et af vidnerne min tidligere afdelingsleder var inde at vidne.
Han fortæller i retten, han er afdelingsleder på mit tidligere arbejdsted.
og det er han frem til 1.8. 2004
Hvilket jeg idag finder ud af er løgn han blev fyret og stoppede 1.juni
den 28 maj var der afskedsreception for ham.
Er det ikke falsk vidneforklaring ?

Fra min hjemmeside har jeg taget følgende klip:
Min tidligere afdelingsleder ( der havde løjet i afhøringsrapporten om at
han havde bedt en tidligere ansat om at oprette domænet, 2 år før han blev
ansat på virksomheden) fortalte da jeg havde flyttet domænet, kunne de godt
sende mail til hinanden (medarbejderne indbyrdes) men at de aldrig dukkede
op, underforstået at jeg tog de emails de sendte, desværre havde politiets
edb konsulent forinden fortalt at når man flyttede et domæne så virkede pop3
serveren ikke mere dvs. man kan hverken sende eller modtage mails.

Her lyver han også, er det falsk forklaring eller bare hans hukommelse.

Fra : Gerner

Dato : 03-07-04 16:02

On Sat, 3 Jul 2004 13:29:38 +0200, "ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>Hvilket jeg idag finder ud af er løgn han blev fyret og stoppede 1.juni
>den 28 maj var der afskedsreception for ham.

Først fra retsplejeloven.
§ 181. Inden vidnet afhøres, forvisser retten sig om vidnets identitet, jf. dog
§ 848, stk. 4 og 5, og om, at intet er til hinder for vidneforklaringens
afgivelse. Retten pålægger derefter alvorligt vidnet at tale sandhed og gør
vidnet bekendt med strafansvaret for afgivelse af falsk forklaring.

Så fra kapitel 17 i straffeloven.
§ 158. Den, som afgiver falsk forklaring for retten, herunder ved anvendelse af
telekommunikation, straffes med fængsel indtil 4 år. Bestemmelsen finder tillige
anvendelse på falsk forklaring for en udenlandsk ret.

Stk. 2. Med samme straf anses den, der afgiver falsk forklaring for De
Europæiske Fællesskabers Domstol.

Stk. 3. Angår det falske udsagn alene noget, som er uden betydning for det
forhold, der søges oplyst, kan straffen gå ned til bøde.

Og dårlig hukommelse straffes man vel ikke for. Og det kan vedkommende da
sagtens påstå, så der er ikke meget at komme efter hvis du vil bruge det til at
appelere dommen.

--
Gerner
1434WU/6775hrs

Fra : ibber

Dato : 03-07-04 16:29

[...]

Næ det er mere det han lyver.
Jeg kan forøvrigt kun være tilfreds med en løftet pegefinger

Fra : Gerner

Dato : 03-07-04 17:18

On Sat, 3 Jul 2004 17:28:45 +0200, "ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>sagtens påstå, så der er ikke meget at komme efter hvis du vil bruge det til

Han lyver ikke hvis det er hukommelsen der svigter.

>Jeg kan forøvrigt kun være tilfreds med en løftet pegefinger

Det får du ingen til, og din hjemmeside kunne opfattes som bagvaskelse.

--
Gerner
1434WU/6775hrs

Fra : ibber

Dato : 03-07-04 20:19

Det får du ingen til, ??? forstår ikke sætningen

Det får du ingen til, og din hjemmeside kunne opfattes som bagvaskelse.

bagvaskelse mod hvem ??

Fra : Thomas Scholz

Dato : 03-07-04 17:12

Gerner wrote:
> [...]
> sagtens påstå, så der er ikke meget at komme efter hvis du vil bruge det til at

Hvis man siger at man har gjort noget, som man godt ved man ikke har er
det at lyve. I dette tilfælde beder han en om at registrer et domæne,
før han nogensinde ved det skal registres. Eller har noget at gøre med
det. Det vil jeg kaldes at lyve bevidst.

--
Thomas

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-07-04 02:06

"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i

> [...]
> Hvilket jeg idag finder ud af er løgn han blev fyret og
> stoppede 1.juni den 28 maj var der afskedsreception for ham.

Har du overvejet den mulighed, at manden har afspadsering og/eller
ferie el. lign. til gode, og derfor reelt *er* ansat i firmaet
indtil 1.8.2004?

Herudover er det ganske uinteressant, da denne dato ikke synes at
have det fjerneste med sagen at gøre?

Fra : Frank Hansen

Dato : 07-07-04 11:08

"ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in message
> Ja så blev jeg dømt som danmarks største og ældeste hacker.
> se mere på www.trutmund.dk
[snip]

Hej Ibber,

nu læste jeg lige forsiden på din hjemmeside, og studser over følgende:
"Jeg accepterer idet jeg ved at jeg ikke har omtalte program og aldrig har
haft det, skriver så under på et blankt stykke papir, Lige så snart jeg
havde skrevet under, får jeg at vide at mine maskiner var konfiskeret. "

Hvorfor skriver du under på et blankt stykke papir?

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : ibber

Dato : 09-07-04 09:41

Fordi det skulle gå rigtigt til som politiet sagde, ved at skrive under gav
jeg dem lov til at søge efter hackerprogrammet backorifice, ikke at
maskinerne skulle konfiskeres.

Det var temmeligt naivt, set i bagklogsskabens klare lys

Fra : Frank Hansen

Dato : 09-07-04 12:22

> [...]
> maskinerne skulle konfiskeres.
>
> Det var temmeligt naivt, set i bagklogsskabens klare lys

Det "forklarer" jo stadig ikke at du underskriver et blankt stykke papir.
(Hvis man overhovedet kan UNDERskrive et blankt stykke papir)

Hvis de kom til mig og bad om at skrive under på et blankt stykke papir for
at de måtte søge efter programmer, ville jeg da nok kræve at det stod på
sedlen INDEN jeg skrev under.

Men det er jo også set i bagklogskabens lys ... Eller med alm. sund fornuft
:)

Med venlig hilsen

Frank Hansen.