/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Garanti i konkursramt firma
Fra : Mikkel


Dato : 28-06-04 19:51

Hejsa
Hvordan forholder man sig hvis man har købt en vare i et firma der derefter er
gået konkurs.
Efter konkursen kommer der en fejl i hardwaren (computerbutik)
og man ved ikke hvem der har overtaget varelager og hvad er ellers er af ting og
forpligtigelser.
Er det muligt at finde ud af hvor man får repareret sin vare indenfor garantien,
eller er det bare at springe ud og købe nyt og glemme alt om garanti ??
Det skal lige siges at i dette tilfælde er det en ven i Sverige, men ved i noget
om det, vil hun være glad for hjælp, og hvad med her i DK, hvordan forholder vi
os om det sker for os her

Mvh
PeterM



 
 
Peter G C (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-06-04 20:16

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev i en meddelelse
news:cbpp15$2ko2$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
> Hvordan forholder man sig hvis man har købt en vare i et firma der
derefter er
> gået konkurs.
> Efter konkursen kommer der en fejl i hardwaren (computerbutik)
> og man ved ikke hvem der har overtaget varelager og hvad er ellers er af
ting og
> forpligtigelser.
> Er det muligt at finde ud af hvor man får repareret sin vare indenfor
garantien,
> eller er det bare at springe ud og købe nyt og glemme alt om garanti ??

Køber et nyt - du kan ikke springe på den konkursramta - han er ikke mere.

Måske kan du være heldig at din producent vil hjælpe, men din sælger kan du
ikke bruge til noget.

> Det skal lige siges at i dette tilfælde er det en ven i Sverige, men ved i
noget
> om det, vil hun være glad for hjælp, og hvad med her i DK, hvordan
forholder vi
> os om det sker for os her

Det gælder vist tilsvarende i Sveringe.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Svend Pedersen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Svend Pedersen


Dato : 28-06-04 20:21

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev i en meddelelse
news:cbpp15$2ko2$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
> Hvordan forholder man sig hvis man har købt en vare i et firma der
derefter er
> gået konkurs.
> Efter konkursen kommer der en fejl i hardwaren (computerbutik)
> og man ved ikke hvem der har overtaget varelager og hvad er ellers er af
ting og
> forpligtigelser.
> Er det muligt at finde ud af hvor man får repareret sin vare indenfor
garantien,
> eller er det bare at springe ud og købe nyt og glemme alt om garanti ??
> Det skal lige siges at i dette tilfælde er det en ven i Sverige, men ved i
noget
> om det, vil hun være glad for hjælp, og hvad med her i DK, hvordan
forholder vi
> os om det sker for os her

I princippet skal I anmelde kravet overfor konkursboet og så håbe at der
kommer noget ud af det. Men der kommer næppe ret meget ud af det, for
priviligerede kreditorer som det offentlige, panthavere og kurator har
førsteret til de ofte få midler i et konkursbo. Der er ikke i Danmark noget
a la "Rejsegarantifonden" der sikrer forbrugere mod konkurser i
detailhandelen eller it-branchen. Så garantien er desværre nok ikke ret
meget værd her.

Køb noget nyt og tag det som en oplevelse.

Desværre

Svend



Ole Back (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Ole Back


Dato : 29-06-04 10:35

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev i en meddelelse
news:cbpp15$2ko2$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
> Hvordan forholder man sig hvis man har købt en vare i et firma der
derefter er
> gået konkurs.
> Efter konkursen kommer der en fejl i hardwaren (computerbutik)
> og man ved ikke hvem der har overtaget varelager og hvad er ellers er af
ting og
> forpligtigelser.
> Er det muligt at finde ud af hvor man får repareret sin vare indenfor
garantien,
> eller er det bare at springe ud og købe nyt og glemme alt om garanti ??
> Det skal lige siges at i dette tilfælde er det en ven i Sverige, men ved i
noget
> om det, vil hun være glad for hjælp, og hvad med her i DK, hvordan
forholder vi
> os om det sker for os her
>
> Mvh
> PeterM
>

Selvom du ikke kan få noget ud af forhandleren, kan det i mange tilfælde
være muligt at få sin garanti direkte ved producenten. Jeg har især oplevet
dette ved harddiske, men der skulle også være god mulighed for det med andre
komponenter - det kan aldrig skade at forhøre sig hos producenten.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste