Akvarel af Storfyrstinde Olga
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-08-04 12:13

Jeg har fået tilsendt et fint lille dobbeltkort i kuvert med et billede,
som Storfyrstinde Olga må have malet da hun i 1930'erne boede
i Ballerup. Billedet hedder "Postbudet kommer på besøg".

Motivet er et stråtækt hus med en karnap i gavlen. På vejen udenfor
huset befinder sig to unge kvinder, et postbud og en lille dreng.

Er der nogen, der kender billedet og ved, hvor det er malet?

Ruth

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-08-04 14:17

Ruth Nielsen skrev:
> [...]

> huset befinder sig to unge kvinder, et postbud og en lille dreng.

> Er der nogen, der kender billedet og ved, hvor det er malet?

Årstal, motiv og titel har jeg ikke fundet endnu, men man kan
se et billede på følgende side, som passer på din beskrivelse.
(Det er nr. 3 efter fotografierne):
<
http://www.ballerupegnsmuseum.dk/museets_samlinger/storfyrstinde_olga.htm

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-08-04 22:12

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse

> Årstal, motiv og titel har jeg ikke fundet endnu, men man kan
> se et billede på følgende side, som passer på din beskrivelse.
> (Det er nr. 3 efter fotografierne):

Jah - fint, tusind tak, det er alle tiders. Det er helt klart det samme
billede.

> http://www.ballerupegnsmuseum.dk/museets_samlinger/storfyrstinde_olga.htm

Også mange tak for den meget fine hjemmeside om storfyrstinde Olga.
Sikke en masse man får at vide om hendes liv, uden at skulle læse en
uendelig masse tekst. Og hvor er der dog mange skønne billeder, som
hun har malet. Endda også nogle, som må være malet i Rusland, det har
jeg aldrig set før.

Tusind Tak.

Hilsen Ruth

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-08-04 20:22

> Jah - fint, tusind tak, det er alle tiders. Det er helt klart det samme
> billede.

http://www.ballerupegnsmuseum.dk/museets_samlinger/storfyrstinde_olga.htm

Nu har jeg da fået at vide at huset ligger/lå (?) på Gl. Skolevej, så jeg
må ned og kigge på de huse der er tilbage. Der er godt nok 2 tilbage
med stråtag.

Ruth

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-08-04 20:47

Ruth Nielsen skrev:
> Nu har jeg da fået at vide at huset ligger/lå (?) på Gl. Skolevej, så
> jeg må ned og kigge på de huse der er tilbage. Der er godt nok 2
> tilbage med stråtag.

Spændende. Og hvad med gården Knudsminde? Det ser ud til at der
er en vej der hedder Knudsminde Allé. Og på et gammelt kort kan jeg
se at den må have ligget cirka på hjørnet sydvest for Skovvejskirken,
der hvor Digterparken munder ud i Skovvej (i dag). Er der noget af
den gård tilbage?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Arne Nielsen

Dato : 14-08-04 07:36

Nej, der er intet tilbage. I Knudsmindes sidste tid var den
politistation, men da politiet flyttede til det gamle rådhus i Ballerup,
var der ikke mere brug for Knudsminde, og den blev revet ned, og der er
ny bygget villaer på grunden.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/