Tjek
Fra : Brian Jeppesen

Dato : 08-05-01 17:17

Tjek denne side: www.bgj.subnet.dk og gør et godt køb

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 17:28

In the nether regions of Hell Brian Jeppesen said:

>Tjek denne side: xxx og gør et godt køb

Tjek denne side: <http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html> og undgå
en klage til din udbyder.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Hulubulu

Dato : 08-05-01 20:00

Det handler vel om film, manden har noget han vil sælge, og hvad så ?!?

Christian, køb dig et par lidt større sko !

(c: Bo

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 20:06

In the nether regions of Hell Hulubulu said:

>Det handler vel om film, manden har noget han vil sælge, og hvad så ?!?

Salg skal foregå i markedsgrupperne og opslag skal foregå i
opslagsgrupperne. Har du overhovedet selv læst det link jeg sendte
med?

<http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html>

>Christian, køb dig et par lidt større sko !

Mine sko passer fint.

Fra : Hulubulu

Dato : 08-05-01 20:22

> Salg skal foregå i markedsgrupperne og opslag skal foregå i
> opslagsgrupperne. Har du overhovedet selv læst det link jeg sendte
> med?

Nej jeg har ikke læst dit link, det interesserer mig lige så meget som
færdselsloven, så længe at trafikken fungerer, og alle er glade, er resten
ligegyldigt, også selvom der står nogle enkelte ved vejsiden og råber......

Hvad er dit problem ?, det er jo ikke sådan at gruppen er udsat for en masiv
markedsførings kampangne, hvilket jeg ville finde uacceptabelt. Brian har
formastet sig til at gøre opmærksom på et site, hvor han vil sælge nogle
film, medens mange diskuterer hvor der skal købes film....

> <http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html>

> Mine sko passer fint.

Så må der være noget andet i klemme, siden at du giver feedback på den måde,
prøv at være lidt konstruktiv, istedet for at lege politibetjent, og true
med klager.

Fra : Kong Kent

Dato : 08-05-01 20:35

Hulubulu <hulubulu@snotmail.com> skrev i en
> [...]
> formastet sig til at gøre opmærksom på et site, hvor han vil sælge nogle
> film, medens mange diskuterer hvor der skal købes film....

Vil det sige, at så længe der kun bliver begået 2-5 mord i Danmark, og vi
ikke allesammen konstant render med truslen hængende over hovedet, så er det
ok? Betyder dét, at én spritbilist pr. dag er OK i juletiden, men 2 er
uacceptabelt.

Ville det være fedt hvis det netop var *din* mor/kæreste der blev skudt ned
på åben gade, og politiet så sagde: "Vi har godt nok gerningsmanden, men han
går fri idet der i uge19 har været 2 mord mindre end gennemsnittet, og
derfor går han fri."

Hvor sætter vi grænserne for hvor 'meget' man må bryde loven uden at blive
straffet. Dét vil jeg gerne vide, for hvis et bankrøveris strafferamme
sættes ved 100.000 kr., så er jeg på vej ned i Unibank i morgen for at hente
99.999 kr med en ordentlig gøb!

> Så må der være noget andet i klemme, siden at du giver feedback på den
måde,
> prøv at være lidt konstruktiv, istedet for at lege politibetjent, og true
> med klager.

Hvad er der ved hans forklaring du ikke forstår? Der er regler, og de skal
overholdes. Det kan godt være vi ikke bliver SPAMMET vanvittigt i denne
gruppe, men det er der også kun én grund til. Nemlig at vi er gode til at
forklare folk at de *ikke* skal reklamere i en non-kommerciel ng. Det er der
markeds- og kommercielsgrupper til.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Hulubulu

Dato : 08-05-01 20:46

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> [...]
> forklare folk at de *ikke* skal reklamere i en non-kommerciel ng. Det er

Jeg kan virkeligt godt se sammenhængene mellem det du skriver, og så Brians
alvorlige forbrydelse, her i DIN / JERES NG.

Bukker og nejer for Christian og Kong Kent, NG'ens ubestridte herskere, hvis
ord er lov ?!?

> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

(c: Bo

Godt ord igen, men personligt er jeg lidt træt af forskellige sheriffers
henvisning til WWW.USENET.DK/ hvad ved jeg....... jeg ville foretrække den
slags i direkte mails til "synderen".
Personligt mener jeg man skal rose offentligt og højlydt, og røfle stille
men bestemt under 4 øjne.

Fra : Kong Kent

Dato : 08-05-01 20:56

> [...]
> alvorlige forbrydelse, her i DIN / JERES NG.
>
> Bukker og nejer for Christian og Kong Kent, NG'ens ubestridte herskere,

Takker. Så gik alt som det skulle. Du var i tvivl, vi forklarede og nåede
igennem til dig. Happy ending

> [...]
> slags i direkte mails til "synderen".
> Personligt mener jeg man skal rose offentligt og højlydt, og røfle stille

Enig. Det var heller ikke mig der legede politibetjent. Jeg satte bare
tingene i relief. Overdrev måske en aaaanelse, men ikke noget helt vildt

Kritik bør altid offentliggøres overfor ham der skal have røvfulden, ellers
har vi den offentlige gabestok. Så jeg forstår godt din pointe. Men jeg er
enig med Christian i, at SPAM ikke er tilladt i denne ng.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-05-01 21:33

>Godt ord igen, men personligt er jeg lidt træt af forskellige sheriffers
>henvisning til WWW.USENET.DK/ hvad ved jeg.......

Tja, og nogle er trætte af at se endnu et fejlplaceret indlæg om køb
og salg (uanset om det er sket med vilje eller ej).

> jeg ville foretrække den
>slags i direkte mails til "synderen".

Mnja, men hvis der f.eks. sidder 10 folk derude, som alle er klar til,
at poste et "køb-min-film"-indlæg, og som når at læse Christians
henvisning om at salg o.l. ikke er et af gruppens formål, så kan det
jo være, at de tænker sig om - og vi slipper for at se deres indlæg...

Mvh, Claus Nielsen
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 21:37

In the nether regions of Hell Hulubulu said:

>Bukker og nejer for Christian og Kong Kent, NG'ens ubestridte herskere, hvis
>ord er lov ?!?

Gider du da lige slappe af!?

>Personligt mener jeg man skal rose offentligt og højlydt, og røfle stille
>men bestemt under 4 øjne.

Ja, i en perfekt verden.

Men hvis ikke rettelser bliver givet offentligt, vil andre der kommer
forbi gruppen jo tro det er ok at spamme. Vil du gerne have det?

Fra : MilkMAn

Dato : 08-05-01 21:29

He he...

http://users.cybercity.dk/~dko10510/fih/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-05-01 21:36

On Tue, 8 May 2001 21:21:38 +0200, "Hulubulu" <hulubulu@snotmail.com>
wrote:

>Så må der være noget andet i klemme, siden at du giver feedback på den måde,
>prøv at være lidt konstruktiv, istedet for at lege politibetjent, og true
>med klager.

Christian har min fulde opbakning. Hvor længe har du været på Usenet,
Hulubulu (hvilket tåbeligt navn, BTW).

Hans Pedersen
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Hulubulu

Dato : 08-05-01 21:59

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote in message

> Christian har min fulde opbakning. Hvor længe har du været på Usenet,
> Hulubulu (hvilket tåbeligt navn, BTW).

Siden 1995, og navnet er vel ikke mere tåbeligt end Hans Pedersen

M.v.h

(c: Bo

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-05-01 09:24

"Hulubulu" <hulubulu@snotmail.com> writes:

> [...]
> ligegyldigt, også selvom der står nogle enkelte ved vejsiden og råber......

"Lad dog bare folk køre i venstre side, stoppe for grønt og køre for
rødt, så længe der ikke sker noget..."

Suk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-01 22:23

Hulubulu wrote:

> [...]
> ligegyldigt, også selvom der står nogle enkelte ved vejsiden og råber......

Hvorfor råber du så?
(Din form for logik er for sjov)

Det har alle dage været i orden, at vejlede om brugen af grupperne
offentlig.

Hvis du gad besøge http://www.usenet.dk så ville du opdage, at alle
aspekter omkring usenet er blevet endevendt og analyseret mange gange.
Og man er kommet frem til de ting som står på sitet.

Hvis du er uenig med "forretningsgangen" på usenet, så bør du
diskutere det i news:dk.admin.netikette og ikke her i gruppen. Jeg
sender diskussionen derover. Vi ses forhåbentlig.

> Hvad er dit problem ?, det er jo ikke sådan at gruppen er udsat for en masiv
> markedsførings kampangne,.....

Skal der komme så vidt før der skal gribes ind????

> Brian har
> formastet sig til at gøre opmærksom på et site, hvor han vil sælge nogle
> film, medens mange diskuterer hvor der skal købes film....

Der er jo forskel på

omtale af sites af 3. mand
og
tilbyde egne ydelser.

> .... og true
> med klager.

Tja, Christian vurdere at en sådan trussel var på sin plads.
Personlig ville jeg aldrig true med en konsekvens over så lille en
annonce eller uden at have snakket med manden først. Det kan være, at
"gerningsmanden" jo er en uerfaren nybegynder eller tilsvarende og
måske måtte blive "bange" for usenet.

FollowUpTo: news:dk.admin.netikette, da det ikke er relevant for
dk.kultur.film at snakke om offentlige vs. private vejledninger i
brugen af nyhedsgrupperne.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : David Schjelde

Dato : 09-05-01 08:01

> [...]
>
> Salg skal foregå i markedsgrupperne og opslag skal foregå i
> opslagsgrupperne. Har du overhovedet selv læst det link jeg sendte

Fuldstændig enig.

Der er grupper med udelukkende det formål at købe/sælge varer hvorfor
opslaget hører hjemme der. Og det er da i allerhøjeste grad i orden at der
gøres opmærksom på det. Det er jo desværre de færreste der studerer
etiketten og/eller læser diverse fundatser inden de poster i en gruppe,
hvorfor en besked om at indlægget er postet i en gruppe hvor det ikke hører
hjemme, er på sin plads.

Hvis vi begynder at udvande betydningen af de forskellige fundatser så
mister usenet den betydning det har (og kunne have hvis flere kendte til
det), eftersom seriøsiteten ville forsvinde.

Mvh
David Schjelde

Fra : Casper

Dato : 09-05-01 09:18

On Wed, 9 May 2001 09:01:20 +0200, "David Schjelde" <dauis@yahoo.com>
wrote:

SNIP en masse sludder som ikke hører hjemme her...

Hold nu op med det her. Hver gang der er en stakkels person som poster
et enkelt off-topic indlæg bliver der "automatisk" postet 15 indlæg
(nu 16) i protest. Dette resulterer i en krig på ord i nyhedsgruppen
som ikke er beregnet til at skændes i. Hvorfor ikke bare ignorere
indlægget eller hvis der _skal_ føres krig - så gør det privat via
e-mail...

Jeg er helt klar over at jeg selv er off-topic og jeg _har_ også slået
mig selv over hånden, men det er efterhånden mere reglen end
undtagelsen med disse "on-line skænderier".

Puh, dette var så endnu et indlæg i rækken af brok over irettesættere
af off-topic stakler

Hilsen og undskyld!

Casper

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-05-01 10:41

"Casper" <caa@indbakke.dk> wrote in message
> [...]
> et enkelt off-topic indlæg bliver der "automatisk" postet 15 indlæg
> (nu 16) i protest. Dette resulterer i en krig på ord i nyhedsgruppen

Det ville ikke være tilfældet hvis folk ikke brokkede sig over en korrekt og
venlig henstilling. Havde Hulubulu (og andre) ikke brokket sig, havde
diskusionen ikke ført så vidt. Brian havde lært at hans post var forkert,
uden at få en mailboks fuld af brok, og andre kunne have lært af fadæsen.
Den ENESTE grund til disse diskusioner opstår, er fordi der er folk der
brokker sig over henstillingerne. Hvis disse ikek blev postet, når folk
blæste på fundatser, ville andre hurtigt følge efter, og til sidst ville
grupperne drukne i den slags, eller i hvert fald ville volumen stige, og det
kan da ikek være ønskeligt. Hvis nu folk blot ville lade være at brokke sig
over en enkelt korrekt henstilling, så havde de ikke selv noget at brokke
sig over, for så ville disse lange tråde ikek udvikle sig.

Joakim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-01 22:03

Casper wrote:

> Hold nu op med det her. Hver gang der er en stakkels person som poster
> et enkelt off-topic indlæg bliver der "automatisk" postet 15 indlæg
> (nu 16) i protest.

Det lader vi lige stå et øjeblik.

> Dette resulterer i en krig på ord i nyhedsgruppen
> som ikke er beregnet til at skændes i. Hvorfor ikke bare ignorere
> indlægget eller hvis der _skal_ føres krig - så gør det privat via
> e-mail...

Det handler ikke om at der skal føres krig, det handler om at informerer
afsenderen af det oprindelige indlæg og andre der muligvis ville komme
til at begå samme fejl, bør informeres om hvilke indlæg der hører hjemme
i hvilke grupper.
Der er to grunde til at den slags ikke bør foregå via email:

1) Hvis der kun blev sendt pr email, ville det miste den preventive
virkning henvisningerne har på andre nye brugere

2) En nybegynder der af uvidenhed sender et fejlpostet indlæg, risikerer
at få sendt adskillige henvisninger sendt til sin email, forestil dig at
han havde crosspostet til flere grupper. Staklen kunne jo blive totalt
mailbombet.

Men du har fuldstændigt ret i at al denne off-topic snak er generende,
så istedet bør man skrive en kort høflig henvisning i den gruppe
indlægget er fejlpostet i og sætte FUT(eventuelt X-FUT) til
dk.admin.netikette, således har det den præventive virkning og man
undgår al den offtopic snak i andre grupper.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
"Spammers may be shot on sight"

Fra : Brian Jeppesen

Dato : 08-05-01 21:21

jeg undskylder mange gange, og fra nu af skal jeg nok mig væk

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 21:39

In the nether regions of Hell Brian Jeppesen said:

>jeg undskylder mange gange, og fra nu af skal jeg nok mig væk

Du behøver ikke holde dig væk.