Ane liste
Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 10-08-04 21:33

Jeg har nu lagt min ane liste ud på www.finnrune.dk ,hvis der andre som
forsker i de samme navne må i gerne sende en mail

Venlig hilsen

Finn Rune Jensen

Fra : børge askholm

Dato : 11-08-04 06:23

Finn Rune Jensen wrote:

> Jeg har nu lagt min ane liste ud på www.finnrune.dk ,hvis der andre som
> forsker i de samme navne må i gerne sende en mail

Jamen Kære Finn Rune

Det er da en fin og flot liste du her fremlægger, men jeg er bange for
den ikke er meget bevendt. Der er for mange jensener og nielsener
iblandt, og det fremgår ikke hvad de endnu levende hedder. Det er IMHO
ikke forbudt at offentliggøre andres navne på internettet, blot der ikke
er detaljerede oplysninger med.
Hvis du i stedet fremlægger listen på en anden måde, fx som flere har
gjort, bl.a. jeg selv som phpgedview, er jeg sikker på der kan blive
bedre bid. En anden og nok lisså god mulighed for at komme i kontakt med
andre forskere er at anvende gedcomp - du ved Lars Kr. Lundins program,
som mange har glæde og fornøjelse af.

Se på min hjemmeside www.baskholm.dk - der er exempel på hvordan det ser ud.

Væmlig hilsen

Børge Askholm

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 11-08-04 08:46

Wed, 11 Aug 2004 07:23:04 +0200 skrev børge askholm:

> En anden og nok lisså god mulighed for at komme i kontakt med
> andre forskere er at anvende gedcomp - du ved Lars Kr. Lundins program,
> som mange har glæde og fornøjelse af.

GEDCOMP findes på adressen nederst.

Her er en dugfrisk

Status af GEDCOMP pr. 2004-08-11.
Indsendte personoplysninger: 3.080.000
Indsendte GEDCOM-filer: 1.793
Udsendte E-mails om personsammenfald: 90.044

Alle indsendte filer med oplysninger om mere end 252 personer har
givet indsenderen mindst een meddelelse om personsammenfald med
en fil indsendt af en anden slægtsforsker.

Blandt de øvrige, mindre filer er den observerede gevinsthyppighed ved
indsendelse af oplysninger om X antal personer, hvor X højst er 252:

X Gevinst
Mindst Højst %
193 252 96
139 192 96
94 138 84
47 93 81
1 46 40

Tallene i tabellen er fremkommet på følgende måde: De indtil nu
indsendte filer til GEDCOMP med oplysninger om højst 252 personer
er inddelt efter antal personer i 5 lige store grupper.
%-satsen i hver gruppe er andelen af filer i denne gruppe, hvor
indsenderen har fået mindst een meddelelse om personsammenfald
med en fil indsendt af en anden slægtsforsker.

-Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 12-08-04 22:10

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre bid. En anden og nok lisså god mulighed for at komme i kontakt med
> andre forskere er at anvende gedcomp - du ved Lars Kr. Lundins program,

Hej Børge

Det er rigtigt at man kan fremlægge sin liste på anden måde, men jeg har
endnu ikke fundet det program som jeg vil bruge fremover, har luret lidt på
Win-famely - men vil ikke købe programmet så længe der bliver reklameret for
en ny version.
Jeg lagde listen i håb om at få kontakt med andre og hvis man hurtigt kigger
listen igennem - som trods alt er rimelig overskuelig - er der to efternavne
som går igen "Groos" og "Bakmand" "Seeburg" er også interessant så lidt er
der iblandt de mange "sen" navn.
Og øh hvad betyder "IMHO" ja og så er min forældres og søsters navne vel
generelt uinteressante for andre.

Ja og et tidligere indlæg i gruppen spurte om gruppen var gået død - jeg har
fået 215 hit på min aneliste de sidste to døgn - så lidt liv er der her da

Venlig Hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : torleif haugødegård

Dato : 13-08-04 06:11

On Thu, 12 Aug 2004 22:10:12 +0100, "Finn Rune Jensen"
<finnrune@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Win-famely - men vil ikke købe programmet så længe der bliver reklameret for

Det har ikke skjedd utvikling med WinFamily siden januar 2001...
http://winfamily.com/

Her er et alternativ for internettpresentasjon av slektsdatabase med
bilder, internlinker, kilder o.a.
http://www.tha.no/maud-angelica-p/index.htm
(Omfatter bl.a. danske kongefamiliemedlemmer)

Torleif Haugødegård, Hamar/Trondheim
tha@tha.no
www.tha.no

Fra : Baertel

Dato : 13-08-04 16:45

WinFamily eksisterer da stadig, og skal man tro producenten, så arbejdes der
på sagen.

http://winfamily.com/board/viewtopic.php?t=6&sid=7d25f1b9b0face3bba57f71aba96402a

Fra : Carl Müller

Dato : 16-08-04 06:28

Tja, arbeider og arbeider. Meldingen du refererer til er 6 mnd gammel.
I løpet av denne tiden har andre programmer kommet med tallrike
oppgraderinger og bug-fixes. Til alle som vurderer å anskaffe et
program for registrering av slektsdata: IKKE KJØP WINFAMILY! Selv om
versjon 7 skulle dukke opp om måneder eller år, har produsenten vist
at produktutvikling ikke er deres greie. Programmet er begrenset,
tildels direkte dårlig og dyrt. Det meste annet på markedet er bedre!
Styr unna!

Carl Müller

Fra : Baertel

Dato : 16-08-04 18:52

Jerg arbejder faktisk med ver. 6 (siden første version) og venter spændt på
noget nyt og bedre.
Måske kan gruppen anbefale andre programmer. Jeg kender dem ikke.

Mvh baertel

Fra : børge askholm

Dato : 13-08-04 07:07

Finn Rune Jensen wrote:

> [...]
> som går igen "Groos" og "Bakmand" "Seeburg" er også interessant så lidt er

For at tage det sidste først: IMHO betyder ganske simpelt In My Humble
Opinion - osse undertiden med udeladt H - oversat til forståeligt sprog:
I Min Ydmyge Opfattelse - Med Min Mening eller lign. - jeg er vist ikke
videre god til at oversætte fra Eng . til Da.

En mulighed for publikation af slægtsdata er PhpGedViev - som jeg selv
bruger. Den udelader uvedkommende oplysninger om nulevende personer over
for "tredjepart" - det er således kun mig selv der kan se alt hvad jeg
har skrevet - eller jeg har den mulighed at bevillige andre til osse at
se det. Men spørg hellere klogere hoder end mit....

Min nabo er en Gross - måske skulle jeg lokke ham til at se på det navn.

Børge