Snatch Reg. 2 DVD: Widescreen??
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-05-01 17:09

Er der nogen der kan få Reg. 2 udgaven (2-discs) af Snatch til at vise
Widescreen? På coveret står der at det er Widescreen Letterbox 1:1.85, men
den viser et almindeligt 4:3 billede....

Mvh
Carsten

Fra : KNL DtP

Dato : 08-05-01 18:38

Hejsa!

>På coveret står der at det er Widescreen Letterbox 1:1.85, men
> den viser et almindeligt 4:3 billede....

Du kan prøve at vende DVD'en om - nogle har valgt at smide en
widescreen-udgave på den ene side, og en 4x3 på den anden (har selv Lock
Stock And Two Smoking Barrels og True Romance)

MVH

Kristian

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 09-05-01 20:18

Det er en en-sidet disk....

Fra : KNL DtP

Dato : 09-05-01 22:21

Carsten Nielsen <carsten@pk.k64.dk> skrev i en
> Det er en en-sidet disk....

Har du så ikke pillet ved din DVD-afspiller / dit TV?? Det lyder som om du
kører "pan&scan" på en widescreen-film.....

MVH

Kristian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-05-01 14:46

Så vidt jeg husker er Snatch anamorphic.

Hvis din DVD afspiller er sat op til at sende billedet til et 16:9 fjernsyn
(i modsætning til at konvertere billedet til et
letterbox billede på et 4:3 fjernsyn), og dit fjernsyn er 4:3, vil billedet
fylde hele skærmen ud (hvis filmens aspect ratio er 1:78, mange 1:85 film er
i virkeligheden 1:78 på DVD). Medfører iøvrigt at ansigter bliver "lange".

Hvis dit fjernsyn har en 16:9 mode, så skal du blot aktivere denne. Ellers
skal du ændre opsætningen af din afspiller.

Har du et lignende problem med andre film med anamorpic billede?

Med Venlig Hilsen
Brian Nielsen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-05-01 11:46

Det er korrekt at jeg har et 4:3 fjernsyn (Sony 29")
Snatch er anamorphic 1:1.85. Jeg kører RGB via scart fra dvd-afspilleren, så
den burde jo sådan set selv kunne finde ud af signalet. Hovederne er ikke
klemt sammen på filmen, og hvis jeg aktiverer min "16:9-funktion" masser jeg
bare billedet sammen.
Har også været i Hifi-klubben, hvor jeg købte filmen, men de var heller ikke
i stand til at få den over i 16:9....
Har aldrig haft nogen problemer med andre film, hverken R1 eller R2....

Har forresten forsøgt at skrive til feedback på den officielle hjemmeside,
men har ikke fået noget svar endnu.

Mvh
Carsten Nielsen

PS: Er der lige en der kan fortælle mig hvad Pan&Scan er?