/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
clipping
Fra : Brian Matzon


Dato : 08-05-01 13:23

Lige før jeg går igang med at lave en benchmark...

Alle tegne operationer foregår på et offscreen billede, som bliver paintet i
hvert update/paint. ( så mange fps som muligt )
de objekter der bevæger sig er ikke mere end 50,50 - typisk 20, 20.
baggrunden er ~ 500, 500

Hvad går hurtigst:
1 - Vedlige holde 5 clipping rectangles, painte background på disse og
så painte de fem objecter på deres nye position

2 - Vedlige holde 5 rectangles, som filles med baggrunden og så painte
de fem objecter på deres nye position

3 - Painte hele baggrund, painte objecter på deres nye baggrund.

/Brian Matzon



 
 
Jacob Møller (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Møller


Dato : 10-05-01 10:17


> Alle tegne operationer foregår på et offscreen billede, som bliver paintet
i
> hvert update/paint. ( så mange fps som muligt )
> de objekter der bevæger sig er ikke mere end 50,50 - typisk 20, 20.
> baggrunden er ~ 500, 500
>
> Hvad går hurtigst:
> 1 - Vedlige holde 5 clipping rectangles, painte background på disse og
> så painte de fem objecter på deres nye position
>
> 2 - Vedlige holde 5 rectangles, som filles med baggrunden og så painte
> de fem objecter på deres nye position
>
> 3 - Painte hele baggrund, painte objecter på deres nye baggrund.
>

Sidste metode er hurtigst. Det skyldes at den drawImage rutine, der tegner
udsnit af billederne er uforståelig langsom. Det kan ikke betale sig at
implementere et dirty rectangles princip pga. den metode.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste