Videoredigering med Dallas DV (360329) kor~
Fra : Henrik Garde Hansen

Dato : 08-05-01 14:02

Hej
Har du erfaringer med Dallas DV (360329) kort til PCI?

Jeg skal bruge et kort til at redigere video på. Vil du evt. anbefale noget
andet?

Og så lige det dumme spørgsmål: Lader man det oprindelige skærmkort sidde???

M.v.h.

Henrik

Fra : MTPO

Dato : 08-05-01 16:08

Jeg kan fortale dig den løsning jeg har.

P III 800 MHZ
30 GB 7200 harddisk
256 mb ram
P 133 på alle bus
IEEE-1394 (i-Link) adapter ( PCI) til at grabbe film på computer (koster ca.
500 kr, hvis du vil have adresse på firma i Kbh som sælger det, så mail mig)
Grafikkortet er ligegyldig men jeg har Matrox G-400
Adobe Premiere til at redigere og komprimere.
Og selvfølgelig en videokamera med dv-udgang og en cd-rom brænder

Det simpelthen leg nu, det har aldrig været så nemt for mig at lege med
videoredigering som nu.
Jeg synes det er det perfekte løsning lige nu og den billigste. Du behover
ikke bruge Adobe Premiere, der følger en udmærket redigerings program med
( MGI VideoWare III)

--
Hilsner
MTPO

Fra : Martin Aunsborg

Dato : 08-05-01 21:36

Jeg overvejer at anskaffe mit noget lignende det samme...men hvad med
kvaliteten af det optagede, hvor god er den? (VHS/SVHS/DVD) ?

MVH Martin Aunsborg

Fra : MTPO

Dato : 08-05-01 21:49

Du optager i format 720x576 dv-avi. kvaliteten afhænger af harddisk
hastighed, men ved 7200 omdrejninger er meget god, men plads krævende: 10
minutter giver ca. 2 GB.
Kvalitet af komprimeret film, hmn jo bedre CPU, jo bedre og hurtige
komprimering.
Jeg vil sige at optagelser kvalitetmæsig ligger et sted mellem DVD og VHS

Fra : Martin Aunsborg

Dato : 08-05-01 22:06

Tak for dit hurtige svar.
....men hvormeget processor kraft kræver det at kopiere fra bånd til HD
altså ikke komprimeringen bagefter)?

Fra : MTPO

Dato : 09-05-01 07:25

Jeg vil sige sådan, selve overspilning af filmen fra EN DV_MASKINE gennem
i-Link kræver ikke den kraftigste CPU Afgørende ved dv-format er bus
hastigheder og især harddisk og dens hastighed. Fx 7200 omdrejninger giver
ca. 9 - 13 MB/s, hvad er mere end nok, da dv optagelser kræver 3,6 Mb/s
(PAL: 720x576 @ 25 frames/sec (CCIR 601), 5:1 DV compression, 3.6MB/s:)

I teorien, hvis du har en meget kraftig CPU, kan du klare MPEG 2, så sparer
du lige penge til en dyrere ATI kort og samtidig har du redigerings
muligheder.

Jeg har selv det her produkt, læs mere her
http://www.mgisoft.com/video/videowave/overview.asp

Der står godt nok P II 350, men med hensyn til redigering og komprimering
skal man have min P III 550 eller tilsvarende Athlon (Celeron/Duron duer
ikke, de har ikke de ønskede funktioner indbygget)

Fra : Henrik Garde Hansen

Dato : 08-05-01 22:20

Hej MTPO

Tak for oplysningerne - og det hurtige svar!

Men øhhh... hvad koster Adobe Premiere ???

M.v.h.

Henrik

Fra : MTPO

Dato : 09-05-01 06:22

> Hej MTPO
>
> Tak for oplysningerne - og det hurtige svar!
>
> Men øhhh... hvad koster Adobe Premiere ???

ca. 6700 kr

Men så har du alt mulig til komprimering.

Fra : Martin Schulz

Dato : 09-05-01 10:28

Hejsa!

Jeg er selv ved at anskaffe noget tilsvarende udstyr. Hvis du vil ud og
investere i Adobe Premiere (Som er det bedste, jeg har prøvet.) kan du lige
så godt købe Pinnacle Systems miroVideo DV500 w./Adobe Premiere. Det koster
samlet lidt over 7000,-kr, så får du jo samtidig et godt kort med i handlen.
Her har du et link til en perfekt løsning.

http://www.pinnaclesys.de/uk/dsolutions.asp?type_id=4&content=3

Håber du kan bruge det. Jeg har selv arbejdet med premiere 5,5 på en
Cel.300@450MHz maskine med 256mb ram og 20Gb IMB 7200rpm disk. Det kørte
ganske udemærket.

Med venlig hilsen
Martin

MTPO <tomaszek@computer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dak5i$s07$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Peter_Gimm

Dato : 30-05-01 09:56

Jeg har lige fået en spændende (og billig!!) bundle. Et FireWire kort +
kabel plus en fuld version af Adobe Premiere 6.0 til omkring 4.000,-.
Det er købt hos en af de større macforhandlere og hedder ADS Platinum !

http://www.kandu.dk/