Classic Monster Collection DVD (9-disc)
Fra : Martin

Dato : 25-07-04 23:26

Hej!

Er der nogen der har denne DVD-box og ved hvordan den er sammenlignet
med de amerikanske "Legacy" dvd'er?

Tænker specielt på, om den indeholder de remasterede versioner af
Frankenstein og Bride of Frankenstein?

Martin

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 10:24

"Martin" <martinlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har denne DVD-box og ved hvordan den er sammenlignet
> med de amerikanske "Legacy" dvd'er?
>
> Tænker specielt på, om den indeholder de remasterede versioner af
> Frankenstein og Bride of Frankenstein?

se fx her:
http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=194984

Lader til Bride er forbedret lidt... hmm så må man jo hellere begynde at
overveje at købe de nye... den gamle var jo heller ikke særlig dyr (140USD)

Fra : ML-78

Dato : 26-07-04 11:09

Morten DH skrev:

> se fx her:

http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=19498
4

Den tråd handler da vist om de amerikanske Legacy-udgivelser.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 11:53

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den tråd handler da vist om de amerikanske Legacy-udgivelser.

Ja men i reviewet sammenlignes der med den oprindelige classic monster
collection

Fra : ML-78

Dato : 26-07-04 12:14

Morten DH skrev:

> Ja men i reviewet sammenlignes der med den oprindelige classic monster
> collection

Jo, men så vidt jeg kan se ikke den 9-disc-udgivelse som Martin spørger
om (jeg går ud fra, det er den nye danske/europæiske). Han er
tilsyneladende allerede klar over, at "Frankenstein" og "Bride of
Frankenstein" i det amerikanske Legacy-sæt er forbedrede i forhold til
det gamle sæt.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 26-07-04 13:26

> [...]
> tilsyneladende allerede klar over, at "Frankenstein" og "Bride of
> Frankenstein" i det amerikanske Legacy-sæt er forbedrede i forhold til

Hmm du har måske ret... jeg tænker jo næsten kun i R1 baner så den fangede
jeg ikke

Fra : Martin

Dato : 26-07-04 22:07

Lige præcis... Det er den nye europæiske udgivelse jeg gerne vil høre
noget om. Kan ikke se noget på DVDCompare.

Iøvrigt fåes boksen til 439 kr. hos SoftXchange.dk, hvilket lader til
at være en rigtig god pris for så mange klassikere

Martin

Fra : ML-78

Dato : 26-07-04 23:36

Martin skrev:

> Lige præcis... Det er den nye europæiske udgivelse jeg gerne vil høre
> noget om. Kan ikke se noget på DVDCompare.

Næh, jeg har også ledt forgæves efter brugbare anmeldelser.

> Iøvrigt fåes boksen til 439 kr. hos SoftXchange.dk, hvilket lader til
> at være en rigtig god pris for så mange klassikere

Helt bestemt. Jeg ville dog være betænkelig ved at købe den, da det nemt
bare kan være den tidligere danske boks i ny indpakning. Desuden giver
de amerikanske Legacy-sæt endnu mere værdi for pengene da man her også
får efterfølgerne med. Jeg har dog ikke købt dem endnu da jeg har næsten
alle filmene i forvejen og egentlig kun er interesseret i "House of
Dracula" (den eneste der ikke har været udgivet før) samt de to
remasterede Frankenstein-film.

ML-78

Fra : Martin

Dato : 27-07-04 13:57

> [...]
> alle filmene i forvejen og egentlig kun er interesseret i "House of
> Dracula" (den eneste der ikke har været udgivet før) samt de to

Det er korrekt, at der er flere Wolfman, Dracula og Frankenstein-film,
men Classic Monster Collection er "bredere" i sit udvalg med bl.a.
Invisible Man og Creature from the Black Lagoon...

Til gengæld ville jeg godt se den spanske version af Dracula, den er
desværre ikke med i den europæiske box.

Martin

Fra : ML-78

Dato : 27-07-04 14:07

Martin skrev:

> Det er korrekt, at der er flere Wolfman, Dracula og Frankenstein-film,
> men Classic Monster Collection er "bredere" i sit udvalg med bl.a.
> Invisible Man og Creature from the Black Lagoon...

De kommer i de nye Legacy-sæt til oktober, inklusive efterfølgere.

> Til gengæld ville jeg godt se den spanske version af Dracula, den er
> desværre ikke med i den europæiske box.

Den er faktisk en smule bedre end Tod Brownings version. Hvis du ikke
har filmene i forvejen lyder det som om, du vil få mest ud af at holde
dig til de amerikanske Legacy-udgivelser.

ML-78

Fra : Martin

Dato : 27-07-04 23:26

Lyder godt med de nye udgivelser. Er selvfølgelig ultimativt at have
de til den tid 6 legacy-sæt, men så kommer der jo også lidt økonomiske
overvejelser ind i billedet. Det er jo på den forkerte side af de 1000
kr. for alle dvd'erne...