Øl eller Vin
Fra : Per Møller

Dato : 17-07-04 20:46

Jeg har et væddemål gående: Et er kalorietabeller et andet er den
erfaringsmæssige gennemsnitsforbrænding. Hvis en og samme person, der
spiser meget fedtfattigt, enten drikker 4 øl om aftenen eller en 1/2
flaske rødvin, hvad feder da mest, når indtagningen sker lige før
sengetid "som noget at slappe af på / sove ind på.
Vi er uenige om,i hvor høj en grad der er forskel på den
forbrændingsmæssige virkning er anderledes om aftenen (lavere
stofskifte når man sover) end hvis man indtager det samme mål fordelt
over en dag.
Er der nogen der har en begrundet mening om dette spørgsmål, så vi kan
få afklaret hvem der har ret ???
Med venlig hilsen
Per

Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 26-07-04 14:59

Hej Per
En genstand måles efter hvor meget alkohol man indtager. Og det der feder er
alkoholen. derfor vil jeg antage at 4 øl (4 genstande) feder mere end ½
flaske vin (genstande).
Omkring forbrænding kan man sige: man forbrænder mere når man bevæger sig,
end når man ligger stille. Derfor forbrænder man ikke så meget om natten.
Under alle omstændigheder er det nok en dårlig ide at drikke lige inden man
sover. Men hvis du ønsker at tabe dig, vil det nok være en god ide at gå en
langtur en time før du skal sove, så bliver du helt naturligt træt af motion
og frisk luft. Eller du kan drikke en kop var kakao.

Med venlig hilsen
Maj-Britt Hjortshøj
"Per Møller (slet EGKOR)" <pkbasti3bkbuller@EGKORmail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10900937180.719673452370273@dtext.news.tele.dk...