Hjælp min gnistrende iMac er død!!!
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 07-05-01 21:12

Hej alle
For et stykke tid siden skrev jeg om min iMac, der havde "gnistret"
perodisk. Igår gnistrede den mere end tidligere og idag: megen gnistren
under opstart og pling; død. Et tryk på start, gnistren (meget) og død, så
den rører jeg ikke mere.
For et par uger siden fik vi på min arbejdsplads repereret en pc ved at
sende den afsted i taxa, en opringning om prisen og vupti pcén var på
plads efter 3 timer med en ny strømforsyning. Pris 700kr alt inklusive.
Respekt til pc-børsen i Sølvgade 2. Kunne man forestille sig noget
lignende med en Mac?
Er der nogen mulighed for at min Mac kan slippe udenom et ufrivilligt 3-4
ugers ophold i kø hos enten Fredgaard el. Office-line? Hvis der ikke er
hvem er i såfald billigst; selvom jeg tror jeg godt kender svaret på
forhånd. Trist dag. Hilsen Gert

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-05-01 22:18

In article <fc.0073fb6b032125dc0073fb6b032125dc.32125e7@net.dialog.dk>,
"Gert Nielsen /PMF" <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> under opstart og pling; død. Et tryk på start, gnistren (meget) og død, så

Trist. Tør du selv åbne den og se om det bare er en løs forbindelse?

> [...]
> plads efter 3 timer med en ny strømforsyning. Pris 700kr alt inklusive.
> Respekt til pc-børsen i Sølvgade 2. Kunne man forestille sig noget

Nok ikke til den pris. Strømforsyningen til de fleste Mac'er er ikke et
standard komponent som til PC'er. Udemærket timepris PC-bixen har taget
for øvrigt.

> Er der nogen mulighed for at min Mac kan slippe udenom et ufrivilligt 3-4
> ugers ophold i kø hos enten Fredgaard el. Office-line?

Ring og spørg dem om hvor lang ventetid de har.

> Hvis der ikke er hvem er i såfald billigst; selvom jeg tror jeg godt
> kender svaret på forhånd. Trist dag.

Jeg tror ikke der er den store prisforskel. Apple forlanger at man skal
være autoriseret for at købe reservedele, så der er ikke så mange
værksteder om buddet.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-05-01 16:30

UACK! Jeg har samme problem (som jeg også svarede på dit indllæg)... Hjælp!
hvordan kan jeg undgå dette?

MVH Mark S. Rasmussen

Gert Nielsen /PMF wrote:

> [...]
> ugers ophold i kø hos enten Fredgaard el. Office-line? Hvis der ikke er
> hvem er i såfald billigst; selvom jeg tror jeg godt kender svaret på

The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.