Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier og oplader
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 11-08-04 16:19

Hejsa fotofolk :)

Jeg har lige købt et Canon Powershot S1 IS, og nu vil jeg gerne have fat i
nogle gode genopladelige batterier og en lader. Almindelige alkaline
batterier er væk i løbet af 50 billeder... med nogle enkelte taget med
blitz!

Jeg har prøvet at læse lidt tilbage i gruppen, og hørt gode råd fra folk
hist og pist. Uniross batterierne skulle være ret gode, netop til
digitalkameraer, så jeg har tænkt på at købe denne pakke:

http://www.jyskdataservice.dk/shop/default.asp?ProductID=711

Er laderen i ordentlig kvalitet, eller skal jeg købe batterier og lader hver
for sig?

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-08-04 16:31

Anders Jacobsen wrote:

> Er laderen i ordentlig kvalitet, eller skal jeg købe batterier og lader hver
> for sig?

Læs flg. FAQ om genopladelige batterier:

http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-08-04 16:42

Anders Jacobsen wrote:

> [...]
>
> http://www.jyskdataservice.dk/shop/default.asp?ProductID=711
>
> Er laderen i ordentlig kvalitet, eller skal jeg købe batterier og lader hver

Jeg har samme model som dig... jeg er vældig tilfreds med

GP Powerbank 3 1800 mAh batterier
og duracell 2050 mAh batterier.

Så vidt jeg husker, så skal man gå efter tallet mAh hvilket skulle være
noget om, hvor lang batteritid man har mellem hver opladning.

Jeg fotograferede med Duracell-batterierne en hel barnedåb dvs. en 300
billeder + nogen videosekvenser på en opladning.
Jeg valgte selv at skifte batterierne en time før gæsterne tog hjem, men
det var ikke pga. advarslerne fra kameraet.

mvh

Carsten Riis

Fra : [HCS] 4000

Dato : 11-08-04 17:56

I øjeblikket har NETTO er Duracell hurtigoplader (1 time) på tilbud til 199
kr. incl. 4 stk. 1800 mAh.
Ellers prøv ar se på www.batterier.dk
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

*www.pbase.com/hcstune*

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-08-04 20:36

[...]

købte 4 stk 2300mAh hos Bingo foto for 199,- incl. en 2 timers lader..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens

Dato : 12-08-04 07:50

> I øjeblikket har NETTO er Duracell hurtigoplader (1 time) på tilbud til
199
> kr. incl. 4 stk. 1800 mAh.

Vores lokale Løvbjerg købmand har stadig

4. stk PowerHause 2100 mAh NiMH

inkl. en 'uintilligent' (langsom) lader til

kr. 59,95,-

Det er da så billigt, at du kan bruge laderen indtil du falder over en
passende lynlader på tilbud - eller bare bruge batterierne og smide laderen
væk ,-)

Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-08-04 08:30

Jens wrote:

> Det er da så billigt, at du kan bruge laderen indtil du falder over en
> passende lynlader på tilbud - eller bare bruge batterierne og smide laderen
> væk ,-)

Det er helt sikkert et udmærket køb, for hvis vi sammenligner med et
sæt gode engangsbatterier som typisk koster 30 - 40 kr., så er den
lader og de genopladelige batterier meget hurtig tjent hjem.

Her ved årsskiftet købte jeg et sæt 2100 mAh genopladelige batterier
til 60 kr. i den lokale Fakta butik, og de er lige så gode som de
mærkevare batterier jeg har.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 12-08-04 07:15

Hej Anders

Jeg har købt lader og batterier hos www.batterier.dk og har aldrig oplevet
problemer. Laderen MW4798 har især den fordel af du kan aflade batterier
inden de lades. Du kan også sætte laderen til at aflade og lade 3 gange
efter hinanden. Det skulle være godt for nye batterier og battier der har
været brugt en del.

VH
Per