Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål angående: At få den gamle nummer~
Fra : khs

Dato : 10-08-04 23:13

Jeg har fået ny firmware i mit D70 og nu starter det på billede 0001 igen.
Jeg har sat den til at køre videre fra hvor den er nået til selv om kortet
tømmes. Jeg har forsøgt at kopiere et billede med højt nummer ind i kameraet
som eneste fil og tage billeder derfra. Der oprettes blot en ny folder
(101NCD70 i stedet for at fortsætte i 100NCD70) med en fil der kører videre
med lave numre. Det er kropumuligt

Er der nogen der kan hjælp mig tilbage til min gamle nummerering?

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(Erstat det spiselige vegetationsmix med et snabela og indsæt punktum før de
Danske initialer).

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-08-04 09:51

"khs" <khs@spam.spam> wrote in message

> [...]
videre
> med lave numre. Det er kropumuligt
>
> Er der nogen der kan hjælp mig tilbage til min gamle nummerering?

Nej Desværre, enten skal du få kameraet omprogrammeret og få den til at
starte ved det nummer du er nået til. I mit D1, bruger jeg det system at den
starter ved nr. 0001 hver gang kortet tømmes også sorterer jeg billederne i
mapper efter dato. Det er det mest optimale for mit vedkommende, men jeg kan
da godt se det fra din side af. Prøv at snakke med DFA om det er muligt at
få det programmeret til at køre videre i de høje numre.

Mvh
Simon

Fra : khs

Dato : 11-08-04 15:09

"Simon Nielsen" wrote
> [...]
> da godt se det fra din side af. Prøv at snakke med DFA om det er muligt at
> få det programmeret til at køre videre i de høje numre.

Tak for svaret Simon.

Jeg sorterer også i mapper efter dato, men det ville alligevel have været
rart med entydige numre på billederne. Jeg overvejer lige om det er så
vigtigt at det skal laves hos DFA

Fra : bo christensen

Dato : 11-08-04 16:53

> Er der nogen der kan hjælp mig tilbage til min gamle nummerering?
hvad sker der hvis du tvinger den til at bruge den originale mappe,
og samtidigt laver _alle_ de nummerede billeder i samme folder som en fil,
dog med en størrelse på næsten 0 kb ? et lille script i dos der laver det
bør være nemt nok at lave (jeg kan evt. hjælpe).

altså, benyt folderen 100NCD70,
og hvis du har taget 9845 billeder, så lav samme antal filer i folderen, med
korrekt nummerering, blot med lille størrelse (så de kan være der)

mvh bo

Fra : khs

Dato : 11-08-04 19:36

"bo christensen" wrote in message
> [...]
med
> korrekt nummerering, blot med lille størrelse (så de kan være der)

Hej Bo.
Den variant med at lægge 2600 små filer på kortet, har jeg ikke tænkt på.
Det jeg gjorde var at lægge en enkelt fil i den eksisterende folder, men
kameraet opretter så bare en ny folder med en fil med lavt nummer i.
Kopierer jeg så en fil med højt nummer ind i denne nye mappe, ja så opretter
kameraet igen endnu en ny mappe med en fil med lavt nummer osv... Jeg
kan ikke tvinge kameraet til noget på det niveau. Det er kun overligende
folder jeg kan vælge Kameraet opretter underfoldere.

Jeg tror ikke det nytter noget at lægge 2600 filer på kortet. Jeg er
overbevidst om at den vil oprette en ny mappe. Jeg skal dog lige prøve det
alligevel. Et lille batch program må kunne generere filerne. Det får lige et
forsøg i morgen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-04 08:31

> [...]
> prøve det alligevel. Et lille batch program må kunne generere
> filerne. Det får lige et forsøg i morgen.

Så må du jo vælge den primitive vej - selvom det slider lidt på huset.
Indstil kvaliteten til dårligste jpeg i mindste størrelse. Optagemetode
continous og så ellers pedalen i bund. 180 billeder/min. + tid til
omformattering af kortet . Man kommer langt på en halv times tid.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : khs

Dato : 12-08-04 17:48

"Jan Bøgh" wrote

> [...]
> continous og så ellers pedalen i bund. 180 billeder/min. + tid til
> omformattering af kortet . Man kommer langt på en halv times tid.

LOL... Ja det er nok det nemmeste. Det gør jeg. Det er overstået på lige
under et kvarter. 2600 billeder er ikke så mange

Fra : HKJ

Dato : 12-08-04 19:10

"khs" <khs@spam.spam> wrote in message

> "Jan Bøgh" wrote

> LOL... Ja det er nok det nemmeste. Det gør jeg. Det er overstået på lige
> under et kvarter. 2600 billeder er ikke så mange

Hvad med at bruge braketing på hvidbalancen, det giver 3 billeder per tryk.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-04 19:26

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Hvad med at bruge braketing på hvidbalancen, det giver 3 billeder per
> tryk.

Det andet giver flere hundrede billeder pr. tryk!

vh