Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Post Danmark rundt med cykler
Fra : Hans Kruse

Dato : 08-08-04 22:33

Den her er min http://www.pbase.com/image/32330022

Hårdt slid op ad Valby bakke http://www.pbase.com/image/32330027

Hvem kommer først? http://www.pbase.com/image/32330032

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-04 23:56

"Hans Kruse"
> Den her er min http://www.pbase.com/image/32330022
>
> Hårdt slid op ad Valby bakke http://www.pbase.com/image/32330027
>
> Hvem kommer først? http://www.pbase.com/image/32330032
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Der er mere sprødhed i dine billeder end i Mortens..
Flot med bygningerne i baggrunden. Fine billeder. -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-08-04 12:05

Hans Kruse wrote:

> Den her er min http://www.pbase.com/image/32330022
>
> Hårdt slid op ad Valby bakke http://www.pbase.com/image/32330027
>
> Hvem kommer først? http://www.pbase.com/image/32330032

Alle tre billeder er kun jævnt gode knipserier, der mangler noget
komposition, det er som om, at du ikke har kunnet beslutte dig for,
om det skulle være cykel-billeder eller close-up...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 13:16

> Alle tre billeder er kun jævnt gode knipserier, der mangler noget
> komposition, det er som om, at du ikke har kunnet beslutte dig for,
> om det skulle være cykel-billeder eller close-up...

Tak, men billederne er faktisk udsat for komposition i den forstand at jeg
har ønsket at der skulle lidt luft med omkring cyklerne, så som manden, der
står med flasken og rytteren, der griver ud efter den. Bygningerne i
baggrunden giver sammen med vejen, der runder med den halvt skjulte bil
noget fornemmelse af omgivelserne og strabadserne på cyklen (jeg ved det
selv, når jeg kører op ad bakkerne i Nordsjælland på min racer --- dog
kun med en 30km/t og ikke den fart de racer med i DK rundt!!) Dette gælder
de to første billeder. Det sidste var et udklip, hvor cyklerne kommer som en
kolonne, nærmest som om cyklerne er koblet samme. Den forreste rytter ser
længselsfuldt på flasken. Om kompositionen så er vellykket er jo et
spørgsmål, som man vil have forskellige meninger om. Billederne er all
udklip af et større billede om kunne være lavet i flere varianter med
tættere beskæring, som jeg også overvejede, men syntes den viste var den jeg
selv foretrak.

Din meget forekommende kommentar om jævnt gode knipserier er lidt svær at
forholde sig til, da det ikke siger noget some helst om hvad det er for et
"gennemsnit" (går ud fra jævnt gode er et form for gennemsnit), så man kan
enten føle sig noget fornærmet/irriteret eller måske ovenikøbet opfatte det
som en ros, hvis dette snit er f.eks. sportsfotografer! Med andre ord, så
ville en mere kvalificeret udmelding med sådan værdiladede udtryk være
ønskeligt. Men hvis du ikke ønsker at tage det som en venskabelig modkritik,
så er det jo op til dig.

Fortsat god dag!

mvh, Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-04 16:16

Niels Ebbesen wrote:
> Alle tre billeder er kun jævnt gode knipserier, der mangler noget
> komposition, det er som om, at du ikke har kunnet beslutte dig for,
> om det skulle være cykel-billeder eller close-up...

Imho er det bedst hvis man tager lidt af hvert til den slags
events.. jeg synes ihvertfald helst man bør have nogle
oversigtsbilleder samt close-up.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk