Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Svale i flugt
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-08-04 14:33

Hejsa.

Jeg har lavet endnu et talentløst knipseri. Jeg overvejer at skifte
baggrunden ud i billedet, er det værd at gøre eller hvad?

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1299366

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-08-04 23:13

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg har lavet endnu et talentløst knipseri. Jeg overvejer at skifte
> baggrunden ud i billedet, er det værd at gøre eller hvad?

Jeg synes det er et smadder godt billede, og det vil da være synd,
at lave en hel masse manipulation, som altid vil kunne ses...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 08-08-04 02:35

> Jeg synes det er et smadder godt billede, og det vil da være synd,
> at lave en hel masse manipulation, som altid vil kunne ses...

Lige mine ord - omend jeg mest er imod manipulationen af "etiske" årsager
(so flame me ...

Mvh.
Anders

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 09:04

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Lige mine ord - omend jeg mest er imod manipulationen af "etiske" årsager
> (so flame me ...

Hej Niels og Anders.

Tak for Jeres input. Det lader til, at stemningen er mest for at lade
baggrunden være, så det vil jeg gøre. Jeg tænkte bare, at den var lidt for
ensformig og så er der også resterne af antennerne som er på tårnet af Højer
sluse i bunden af billedet. Takker igen for svarene.

MVH
Thomas

Fra : Anders F

Dato : 08-08-04 20:59

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> baggrunden være, så det vil jeg gøre. Jeg tænkte bare, at den var lidt for
> ensformig og så er der også resterne af antennerne som er på tårnet af

Antenner? Hvor? Jeg kan kun se en sky....
/Anders

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 21:07

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> årsager

> Højer
>
> Antenner? Hvor? Jeg kan kun se en sky....

Hehe, ja den har faktisk udseende som en sky, men den vide plet i bunden,
hvor du ser en sky, er faktisk toppen af en antenne

MVH
Thomas

Fra : Anders F

Dato : 08-08-04 23:57

> [...]
>
> Hehe, ja den har faktisk udseende som en sky, men den vide plet i bunden,
> hvor du ser en sky, er faktisk toppen af en antenne

Ok, så. Imho. generer den ikke... ;-P

/Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-08-04 10:35

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg har lavet endnu et talentløst knipseri. Jeg overvejer at skifte
> baggrunden ud i billedet, er det værd at gøre eller hvad?
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1299366

Det er et rigigt flot billede. Der er ikke behov for nogen form for
manipulation, ikke at det skal forhindre dig i at prøve på at komponere
noget nyt og spændende.

Men hvorfor skriver du sådan: "Jeg har lavet endnu et talentløst knipseri."
?

Hvorfor stille dit lys under en skræppe? Du ved med garanti, at dit billede
er bedre end som så.
Jeg har lagt mærke til, at det pludseligt her de sidste par dage er blevet
tone at kalde sine billeder for knipserier, når man beder om kritik.
Allerhelst talentløse ovenikøbet

Er det for at komme Niels Ebbesen i forkøbet?

Jeg finder det lidt beskæmmende!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Gert Medom

Dato : 08-08-04 11:24

Har godt undret mig over den terminologi.

Der kan være noget dejligt befriende og uhøjtideligt ved at møde et menneske
der ejer selvironi og kender sine egne evner, Men når det bli´r sådan at
alle laver "talentløse knipserier" bli´r det lidt trættende i længden.

Jeg tror det er for at afbøde kritik at man på forhånd siger, at man ikke
selv tager det så højtideligt, det man viser frem. I den forbindelse synes
jeg det er værd at tænke på, at ingen er forpligtet udover sine evner og at
man altid kan lære, uanset hvor dygtig man bli´r!

Jeg holder inden jeg får et Fut over i en livssyns gruppe

Hilsen

/Gert

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 13:34

> [...]
at
> man altid kan lære, uanset hvor dygtig man bli´r!
>
> Jeg holder inden jeg får et Fut over i en livssyns gruppe

Det var nu ikke for at afbøde kritik, jeg elsker at få kritik, for det er
det man lærer af, man kan jo sagtens synes, at man har lavet mesterskudet
der ikke kan forbedres, men hvis man ikke er åbne for andre idéer, så bliver
man jo aldrig bedre Og det er vel derfor vi har valgt at fotografiet som
hobby, fordi der aldrig er én løsning på et billede.

Og jeg er nok en meget uformel person, jeg er ikke meget for højtideligheder
og formelle arrangementer. Man skal huske på så mange ting

Eller også kan du bruge det som en udfordring til at tage et billede der
viser dit livssyn

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-04 13:07

Frodo Nifinger wrote:

> Er det for at komme Niels Ebbesen i forkøbet?
>
> Jeg finder det lidt beskæmmende!

Skræmmende, at en mand skal have så meget indflydelse.
Eller bedre sagt: at man lader sig influere af manden i en sådan grad.

mvh

Carsten

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 13:36

> Skræmmende, at en mand skal have så meget indflydelse.
> Eller bedre sagt: at man lader sig influere af manden i en sådan grad.

Hvor meget indflydelse har han. Det er jo bare at vælge ud i, hvad han har
at sige, og hvis ikke man vil høre det, så kan man jo bare lade være og læse
hans indlæg

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-08-04 13:29

> [...]
> Allerhelst talentløse ovenikøbet
>
> Er det for at komme Niels Ebbesen i forkøbet?

Hejsa Jesper.

Takker for inputtet. Det var nu ment lidt i sjov det med det talentløse
knipseri, jeg var godt klar over, at det her nok ikke hørte til bunden af
dyrebilleder uden at prale. Men jeg tager nu ikke mine ting for højtideligt,
der er jo altid plads til forbedringer Det virker bare så prængende at
sige "Se det nyeste mesterværk!" Og det er nu ikke for at komme Niels i
forkøbet, han har sine meninger og dem skal han have lov til at have, det er
jo trods alt et frit land (det bliver man da i hvert fald bildt ind i
medierne ).

MVH
Thomas

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-08-04 08:38

Frodo Nifinger wrote:

> Jeg finder det lidt beskæmmende!

Det beskæmmende er da kun, at når folk laver gode billeder
se-værdige billeder, så behøver de ikke at være selvhøjtidlige...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-04 12:46

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1299366
Flot billede.

Men når man læser exifs står der at det er et RAW og samtidigt er
'sharpening' auto!
Er der noget jeg har misforstået, når jeg mener at der ikke er sharpening på
RAW (ja at det nærmest er meningsløst)?

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-08-04 12:50

> [...]
> 'sharpening' auto!
> Er der noget jeg har misforstået, når jeg mener at der ikke er sharpening

Hejsa Jan.

Det er også noget jeg ikke helt forstår, men EXIF er kopieret ind fra den
medfølgende software, så der er ikke fusket med noget. Men hvordan man skal
forholde sig til den sharpening er jeg ikke sikker på.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 13:30

> Men når man læser exifs står der at det er et RAW og samtidigt er
> 'sharpening' auto!
> Er der noget jeg har misforstået, når jeg mener at der ikke er sharpening

> RAW (ja at det nærmest er meningsløst)?

Det er vel bare indstillingen på kameraet, der er registreret her.
Sharpening sker i RAW konvertering, hvis det overhovedet er inkluderet.
F.eks. kam man i C1 foretage sharpening med et USM filter som sidste step
under konvertering. RAW er normalt ikke være kørt gennem sharpening i
kameraet.

mvh, Hans