Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Let cam med god automatik til foto fra luf~
Fra : TT

Dato : 02-08-04 22:53

Hej

Jeg har gang i et projekt hvor jeg tager foto fra min modelflyver. Dertil
har jeg indkøbt et Olympus D50
Det er let (194g) og det fåes med fjernbetjening, derfor er den let at
udløse via en servor

Billederne er bare LANGT fra hvad jeg havde forventet
Jeg har også et Olympus C-4000 som tager hvad som helst på auto, (og det
ligner en mill) det er bare alt for tungt at løfte.....

Har prøvet "landskab" "action" "auto" og zoome ind og ud.......... hjølper
ikke rigtigt.. ?!?!?

Nogle forslag til hvordan jeg får nogle bedre billeder i "kassen" (flyet
ryster jo en smule, og flyver vel med 30 km/t)
Men jeg mener når man kan tage bedre billeder fra en bil med 80km/t med et
c-4000 så gør jeg vel noget forkert ?

Eller et cam der er bedre ?

Sommer hilsen
B.Agerholm

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-08-04 23:21

TT wrote:

> [...]
> ryster jo en smule, og flyver vel med 30 km/t)
> Men jeg mener når man kan tage bedre billeder fra en bil med 80km/t med et

Jeg kender ikke Olympus D50, så jeg kan ikke udtale mig om dets
billedkvalitet.

Men jeg ved, at ved alm. luftfotografering, der skal man køre på en
1:1000 sekundt eller hurtigere, ellers bliver mange af billederne
lidt rystet.

Og jeg vil mene, at der er mange flere vibrationer i et RC modelfly,
end der er i alm. fly, og du har sikkert fastgjort kameraet direkte
på flyets krop.

Så du skal nok prøve at lave et ophæng, som kan eliminere en
væssentlig del af vibrationerne, og så skal du køre på 1:1000
sekundt eller hurtigere.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-08-04 09:14

"TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Billederne er bare LANGT fra hvad jeg havde forventet

Jeg vil se - jeg vil se

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : TT

Dato : 03-08-04 21:57

Så ligger der 4 billeder i binaer.dk under "luftfoto"

De ligger i fuld størrelse pakket med ZIP, håber det virker, jeg har aldrig
uploadet en splittet fil før...

Hilsen B.Agerholm

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 08:33

"TT" wrote
> Så ligger der 4 billeder i binaer.dk under "luftfoto"
>
> De ligger i fuld størrelse pakket med ZIP, håber det virker, jeg har
aldrig
> uploadet en splittet fil før...

Det ser ud til at der ikke er nogen der kan åbne dine zip filer.
Jeg kan heller ikke, kan du smide dem igen.

MvH MuLLe

Fra : TT

Dato : 04-08-04 11:51

jeg har lavet en beskrivelse af hvordan de åbnes i tråden på binaer.dk
Det virker her ?...

Hilsen B.Agerholm

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 12:12

"TT" wrote
> jeg har lavet en beskrivelse af hvordan de åbnes i tråden på binaer.dk
> Det virker her ?...
>
> Hilsen B.Agerholm
Problemet er at filen er ødelagt, det siger winrar i hvertfald.
Har prøvet med den nye winrar og xp's pakke program.
Men det er nok bare hos mig så

MvH MuLLe

Fra : TT

Dato : 04-08-04 12:51

Hvordan lægger man det ellers ud ???

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 13:18

Det køre nu 'en Michael Sørensen har lavet dem.

Det ser sku' godt ud.
Jeg må sige at der blev jeg lidt overrasket.

Men jeg er jo heller ikke pro, hvad siger i andre.

MvH MuLLe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-08-04 13:19

TT wrote:

> Hvordan lægger man det ellers ud ???

Læg dem på et web-site, bare som rå JPG'er i mappe, for der er ikke
nogen seriøse og fornuftige brugere, som abonnerer på de binære
grupper...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sparre

Dato : 04-08-04 14:36

> Læg dem på et web-site, bare som rå JPG'er i mappe, for der er ikke
> nogen seriøse og fornuftige brugere, som abonnerer på de binære
> grupper...

<OT>
Hehe, det var da ellers noget af en påstand...
</OT>

--
Sparre

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-04 14:55

Sparre <christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

> <OT>
> Hehe, det var da ellers noget af en påstand...
> </OT>

nu har jeg bare for sjov fulgt de binære grupper i et par dage ... damn
.... jeg er enig med Hr. Ebbesen ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 15:48

> nu har jeg bare for sjov fulgt de binære grupper i et par dage ... damn
> ... jeg er enig med Hr. Ebbesen ...

I er sku' mærkelige, hva' fanden er det for noget sludder.
I skal fandeme ikke sige, at jeg ikke en seriøse og fornuftige brugere.
Dette er første gang jeg tænder, jeg leger nemlig ikke netcop.
Men det er da det værste sludder.

MuLLe

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-04 16:22

> [...]

> I skal fandeme ikke sige, at jeg ikke en seriøse og fornuftige brugere.
> Dette er første gang jeg tænder, jeg leger nemlig ikke netcop.

Slå koldt vand i blodet. Niels Ebbesen er en simpel opmærksomhedshungrende
troll, der bare forsøger at hidse os andre op. Desværre lykkes det ham lidt
for ofte.

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 17:08

"Jens Bruun" wrote

> Slå koldt vand i blodet. Niels Ebbesen er en simpel opmærksomhedshungrende
> troll, der bare forsøger at hidse os andre op. Desværre lykkes det ham
lidt
> for ofte.

Nå sådan. *gg*

MvH MuLLe

Fra : Sparre

Dato : 04-08-04 18:02

> Slå koldt vand i blodet. Niels Ebbesen er en simpel
> opmærksomhedshungrende troll, der bare forsøger at hidse os andre op.
> Desværre lykkes det ham lidt for ofte.

Ja, han er noget for sig, og det ville faktisk ikke være det sammen uden
dem....var bare nød til at svare på den påstand

--
Sparre

Fra : MuLLe

Dato : 04-08-04 18:30

"Sparre" wrote
> Ja, han er noget for sig, og det ville faktisk ikke være det sammen uden
> dem....var bare nød til at svare på den påstand

Nej det "kan" være sjovt at at deres beskeder.
Og ja vi kan ikke undværre "DEM" *GGGG*

MvH MuLLe

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-08-04 12:21

"TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> udløse via en servor
>
> Billederne er bare LANGT fra hvad jeg havde forventet

Må vi se billederne, enten en side hvor du lige uploader eller i binaer.

Men ja en hurtig lukketid, åben blænde og lad det fastgøre i et ophænge, det
kan klares med nogle stykker fast gummi, lidt kontaktlim og nogle skruer.
Jeg har selv leget lidt med det på en RC Helikopter, her er et billede vi
tog med et Canon Digital Ixus 400, det var bygget en lille udløser funktion
som vi kunne styre fra fjernbetjeningen til helikopteren og det virkede
fremragende. Vi havde sat kameraet til at optage i S/H da farver ikke gav
noget godt resultat, her kan vi bedre se detaljerne, det er det landings
bane som der bliver brugt til RC fly i Silkeborg.
http://www.siho.dk/rc_chopper_0125.jpg

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 13:07

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

> [...]
> noget godt resultat, her kan vi bedre se detaljerne, det er det landings
> bane som der bliver brugt til RC fly i Silkeborg.

Hvor højt kommer sådan en RC helicopter op? Det ser udtil fra billedet at de
kommer en del højere op end jeg havde forestillet mig.

/Henrik

Fra : Lars Holte

Dato : 03-08-04 13:44

B.Agerholm skrev:
> Nogle forslag til hvordan jeg får nogle bedre billeder i "kassen" (flyet
> ryster jo en smule, og flyver vel med 30 km/t)
God vibrationsdæmpning er selvfølgelig vigtig - desuden korte lukkertider og
fokus på uendelig.

Men en helt anden ting er hvilken vej kameraet vender. At vende det lige ned
giver kedelige billeder. Det er bedre at lade det kigge ud til siden under
vingen svagt på skrå nedad. Dermed kan man "pege" med vingen mod det man
ønsker at tage billede af (f.eks. en selv på jorden), og det gør det nemmere
at afgøre hvad man tager billede af.
Selvfølgelig kan kameraet rettes fremad (og lidt nedad), men det kræver
enten en to-motors model eller motor på gondol over vingen så retningen
fremad bliver fri.

Henrik skrev:
> Hvor højt kommer sådan en RC helicopter op? Det ser udtil fra billedet at
de
> kommer en del højere op end jeg havde forestillet mig.

Svaret er så højt som du kan se den - "the sky is the limit". Men
Luftfartsloven i Danmark sætter en grænse på 100 m.

Mvh Lars Holte

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-08-04 11:08

"HRO" <noway!> wrote in message

> [...]
de
> kommer en del højere op end jeg havde forestillet mig.

Jeg tror at den var godt og vel 500 meter oppe, det var ikke min helikopter,
så jeg aner det faktisk ikke, men efter hvad jeg kunne se var den rimeligt
højt oppe.

Mvh
Simon