Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Ristet Rørhøne - Welldone eller ov~
Fra : Erik W.

Dato : 02-08-04 19:01

Jeg har skudt den her fugl i dag og tilberedt den. Men har jeg givet den for
meget? Jeg ved godt at den er lidt udbrændt i højlysene, men jeg var meget
opsat på at der skulle være tegning i de sorte fjer.

Mvh Erik

Fra : lars bo

Dato : 02-08-04 19:55

Hej Erik W.
>jeg var meget opsat på at der skulle være tegning i de sorte fjer.
>
> Mvh Erik
Et ellers godt billede, men jeg synes ikke det er lykkedes for dig at få
tegningerne frem i fjerdragten.
Desuden kunne det være en ide at klippe en del af venstre side væk, så
fuglen ikke er så centreret.
--
hilsen
lars bo

Fra : Erik W.

Dato : 03-08-04 09:42

"lars bo" skrev i news:410e8dd4$0$267$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Hej Lars - tusind tak for kritiken.

> Et ellers godt billede, men jeg synes ikke det er lykkedes for dig at få
> tegningerne frem i fjerdragten.

Ikke så meget som jeg gerne ville ihvertfald. Jeg ved bare ikk hvordan jeg
skal gøre for at få tegningen tydligere.

> Desuden kunne det være en ide at klippe en del af venstre side væk, så
> fuglen ikke er så centreret.

Jeg er ked af at klippe for meget af reden væk. Ideen med billedet er at her
er en fugl der har bygget en fin rede på en rusten jernrist. Jeg har prøvet
at lægge fuglens øje og dens fine røde næb i det gyldne snit. Så jeg synes
ikke selv, at den er for centreret i det vandrette plan.

mvh Erik

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-08-04 21:41

Heldigvis fandt Erik W. <erik.w@mail.com> tastaturet og skrev i
> [...]
> Jeg har prøvet at lægge fuglens øje og dens fine røde næb i det
> gyldne snit. Så jeg synes ikke selv, at den er for centreret i det

Bare et forslag til en lidt hårdere beskæring

/carsten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-08-04 20:38

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> meget? Jeg ved godt at den er lidt udbrændt i højlysene, men jeg var meget
> opsat på at der skulle være tegning i de sorte fjer.

Jeg er enig med lars ang. beskæringen, måske også klippe en lille smule af
toppen så den ikke virker så dominerende. Ellers syntes jeg at lyset falder
lidt dårligt, men man kan jo ikke være heldig hver gang. Det er jo ingen let
sag at få fulge til at sidde stille mens man sætter sit lysudstyr op omkring
den

Men ellers et fint billede, og som Lars skriver, der mangler lidt
tegninger/detaljer i fjerdragten, ellers et helt fint billede.

Mvh
Simon

Fra : N/A

Dato : 04-08-04 18:39

Fra : Erik W.

Dato : 04-08-04 18:39

Prøv det her link istedet for

http://www.fotokritik.dk/html?pic=88872

Fra : Erik W.

Dato : 04-08-04 18:43

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv det her link istedet for
>
> http://www.fotokritik.dk/html?pic=88872

Det forstår jeg ikke! - Jeg kan simpelthen ikke linke til det billede.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-08-04 19:02

On Wed, 4 Aug 2004 19:42:50 +0200, "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote:

>"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse

>Det forstår jeg ikke! - Jeg kan simpelthen ikke linke til det billede.

Dety kan jeg heller ikke i øjeblikket, men gå ind på
http://www.fotokritik.dk/
og søg direkte på 88872 så kommer det
mvh Ebbe

Fra : TC

Dato : 03-08-04 22:06

"Erik W." <> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget? Jeg ved godt at den er lidt udbrændt i højlysene, men jeg var meget
> opsat på at der skulle være tegning i de sorte fjer.

Hej Erik

Har siddet og kikket lidt på pipdyret, og fundet flg. ideer:
Hvis du var gået et par skridt længere til højre, var du sluppet for de grene,
som dækker bag kroppen, synes de forstyrrer lidt.
Den manglende tegning i fjerene skyldes måske forkert fokusering, synes
reddematerialet bag fuglen er lidt skarpere end det i forgrunden??
Og som Simon skriver: Lidt mindre af det grønne i toppen, det fylder temmeligt
meget.

Mvh.
Tommy C