Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digitalkamera skal jeg købe?
Fra : NKV [9000]

Dato : 02-08-04 01:05

Jeg er ved at købe mit første digitalkamera, og vil gerne høre nyhedsgruppen
her til råds.

-Jeg forventer at vil spendere 2-3000kr
-Det skal være en kompakt kamera. Det er af stor betydning for mig at
kameraet ikke fylder så meget (Gerne lige til at putte i en lomme).

Jeg har kigget lidt på Konica-Minolta Dimage G400, G500 eller G600, der alle
er forholdsvis kompakte kameraer. G400 er det fysisk mindste og samtidig det
billigste kamera af de tre, men har også kun 4 Mpixl., mens eksempelvis G600
er på 6 Mpixl. Jeg har samtidig kigget på Nikons Coolpix 4200, der også
ligger inden for prisrammen.

Er der nogen der har erfaringer med nogen af de ovenstående kameraer?
Er eksempelvis G600 så meget bedre end G400, at jeg bør give de 800-900kr.
mere og se stort på at den fylder en anelse mere.
Er der andre kameraer jeg bør tage med i mine overvejelser?

Jeg forventer at købe et yderligere hukommelseskort (SD) til det kamera jeg
køber, men kan det betale sig at købe et "hurtig" kort (eksempelvis Kingston
Elite Pro Hi-Speed) ? Vil man kunne mærke den ekstra hastighed ved dagligt
brug af kameraet/kortet?

På forhånd mange tak for de råd og svar der måtte gives
mvh.
Niels Kr.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-04 06:05

In article <410d84a1$0$35875$14726298@news.sunsite.dk>, NKV [9000] wrote:
> [...]
> er på 6 Mpixl. Jeg har samtidig kigget på Nikons Coolpix 4200, der også

Købte et G400, og smed det tilbage. Brød mig ikke om farverne.
Rød blev for pink, grøn blev også forskudt. Helt andre farver end
jeg var vandt til fra Canon og Nikon. Ellers var det nogenlunde.

> [...]
> mere og se stort på at den fylder en anelse mere.
> Er der andre kameraer jeg bør tage med i mine overvejelser?

Flere pixels betyder man kan klippe lidt tættere, men om springet fra
4 til 6 er så meget værd er op til dig selv, det er ca. 20% flere
pixels i hver retning, så det er ikke meget.

> [...]
> Elite Pro Hi-Speed) ? Vil man kunne mærke den ekstra hastighed ved dagligt

Det er afhængigt af kameraet. Ikke alle kan udnytte hurtige kort.
Anvender selv langsomme kort med 300D.

> På forhånd mange tak for de råd og svar der måtte gives
> mvh.
> Niels Kr.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-08-04 09:03

Hvis nu bare du går nogen dage tilbage i groupen

> [...]
> brug af kameraet/kortet?
>
> På forhånd mange tak for de råd og svar der måtte gives

Hvad med den ny HP R707
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/ho/WF06b/382085-64213-64342-12117-f30-3
71582-371584-371585.html

www.digitalmagasinet.dk