Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rigtigt flotte fuglebilleder ønskes til lå~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-08-04 23:17

Kort lige baggrunden.
Mit navn er Jesper Nielsen, og jeg er formand for foreningen Kolindsunds
Venner.
Det er en forening, der arbejder målrettet på, at få genetableret Jyllands
største sø her på Djursland.
24km2 stor bliver den, og målet er blandt andet at gøre Djursland til en af
de artsrigeste regioner i Danmark hvad angår fugle.

Jeg skal i den kommende tid lave 2 eller flere magasiner til foreningen i
forbindelse med en konference.
Til disse magasiner kunne jeg godt bruge nogle spektakulære fotos af fugle,
der holder til i sådan et område, altså omkring en ferskvandssø.
Jeg vil selvfølge selv forsøge mig, når jeg nu snart får min teleforsats,
men der er jo ingen garantier for, at jeg er heldig eller dygtig nok.

Så hvis du har et eller flere billeder, du selv har taget af aktuelle
fuglearter, og er villig til at låne dem ud til en magasin i et lille oplag
uden yderligere vederlag, vil jeg være dig yderst taknemmelig.
Du vil selvfølgelig blive nævnt som fotografen ved de aktuelle billeder, og
jeg kan da tilbyde et eksemplar af bladet som modydelse, når det er klart.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 02-08-04 00:12

"Frodo Nifinger" skrev i
> der holder til i sådan et område, altså omkring en ferskvandssø.

Spektakulært? http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1294492

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-08-04 10:06

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger" skrev i
> fugle,
>
> Spektakulært? http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1294492

Jo, det er et fantastisk billede, men det er jo Max Maxart' billede, ikke
dit!

Jeg kan kun bruge det med fotografens explicite tilladelse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Deaster

Dato : 02-08-04 10:11

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit!
>
> Jeg kan kun bruge det med fotografens explicite tilladelse.

Hvis jeg ikke tager meget fejl er den omtalte person, Max herfra gruppen, så
du kan jo spørge ham

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Erik W.

Dato : 02-08-04 10:37

"Frodo Nifinger" skrev i

> Jo, det er et fantastisk billede, men det er jo Max Maxart' billede, ikke
> dit!
>
> Jeg kan kun bruge det med fotografens explicite tilladelse.

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forstå dit svar?
Jeg forsøger ikke på nogen måde at "tage æren" for Max's arbejde.
Jeg har heller ikke foreslået at du skulle bruge billedet uden hans
tilladelse,
men du kunne jo eksempelvis spørge ham som også Deaster foreslår.
Jeg prøvede faktisk at hjælpe.
Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-08-04 11:09

> [...]
> tilladelse,
> men du kunne jo eksempelvis spørge ham som også Deaster foreslår.

Det var heller ikke for at være uhøflig, men jeg var lige ved at sakse
billedet og gemme det under dit navn, da det gik op for mig, at
rettighederne tilhørte en anden.
Men jeg bliver da nødt til at spørge Max, for hans billeder er næsten uden
sidestykke.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 02-08-04 14:52

"Frodo Nifinger" skrev i
> Det var heller ikke for at være uhøflig, men jeg var lige ved at sakse
> billedet og gemme det under dit navn, da det gik op for mig, at
> rettighederne tilhørte en anden.

Okay men jeg ville bare gøre dig opmærksom på hans billeder.

> Men jeg bliver da nødt til at spørge Max, for hans billeder er næsten uden
> sidestykke.

Jeps - Det skader aldrig at spørge. Det er ihvertfald i en gods sags
tjeneste. Det kunne være uroligt dejligt at få Kolindsund genetableret.

Mvh Erik

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-04 06:49

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-04 08:20

> Til disse magasiner kunne jeg godt bruge nogle spektakulære fotos affugle,
> der holder til i sådan et område, altså omkring en ferskvandssø.

Sorry - og så lige med tilhørende svar - satans upraktisk at skifte mellem
forskellige OS'er hvor CTRL + Enter har forskellig betydning :') ..

Det jeg ville tilføje var bare at hvis Københavns forskellige søer var
ferskvandssø-agtige nok var der en stak fuglefotos på http://rosenauer.dk du
var velkommen til at bruge :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-08-04 10:56

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige OS'er hvor CTRL + Enter har forskellig betydning :') ..
>
> Det jeg ville tilføje var bare at hvis Københavns forskellige søer var

Tusind tak for tilbuddet!

Jeg kan helt sikekrt bruge billedet af den flotte flyvede hejre, og også
det af den hvæsende knopsvane og måske closeup'et af mågen.

Mail mig, så jeg kan give besked om, hvornår og hvis jeg vil bruge
billederne til det beskrevne forrmål.
Jeg kan som sagt ikke tilbyde betaling for billederne, men jeg kan tilbyde
et eksemplar af magasinet, når det er færdigt.

Vil I se, hvad det er jeg har gang i, så klik ind på www.kolindsund.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 03-08-04 07:19

> [...]
> Jeg kan som sagt ikke tilbyde betaling for billederne, men jeg kan tilbyde
> et eksemplar af magasinet, når det er færdigt.

Har mailet dig - hvis ikke det er nået frem (som i at jeg brugte den
forkerte mailadresse), så skriv på martinFJERN@rosenauer.dk =)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-08-04 09:20

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Venner.
> Det er en forening, der arbejder målrettet på, at få genetableret Jyllands

Kig ind på www.natureeyes.dk . Det er en flok danske biologer, der har en
hjemmeside, og hvis du forhandler lidt med dem, kan de muligvis give dig
hvad du ønsker. Der er mange fine billeder. Kig i fotoarkivet. Skriv Årslev
i søgefeltet, og du får et passende udpluk fra den nye Årslev Engsø, der
ligger i forlængelse af Brabrand Sø. Du kan osse skrive klire og se alle de
forskellige klirefugle

Bo //