Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spml til canon Ixus serien
Fra : ">

Dato : 31-07-04 08:45

Hej,

Has søgt en del på nettet for at finde en fysisk mindre afløser til mit
PowershotA10(det tager nogle fine billeder, men er bare for stor/tung og
klodset). Har set lidt på Ixus serien. Det hersker tilsyneladende en del
forvirrig om model navne i Ixus serien. Er Powershot S400 det samme som Ixus
400, og Ixus 400 det samme som Ixus 430? På pdreview er der en anmeldelse af
S400 som de også kalder Ixus 400. Hos canon kan jeg dog intet finde på Ixus
400, men derimod finder jeg noget der ligner på prik de kalder Ixus 430.
Forvirringen er total for mig nu

Nogen der ved hvad der er hvad?

--

Tak, Danke, Thanks,
Thomas Schreiber

Fra : Gert Medom

Dato : 31-07-04 11:47

Hej Thomas.

Jeg er ikke ekspert, men jeg prøver at hjælpe dig lidt på vej.

Jeg tror at en del af forvirringen kommer af, at kameraerne navngives
forskelligt i Europa og USA.

Når du ikke på canon´s hjemmeside kan finde ixus 400 er grunden uden tvivl
lanceringen af Ixus 430, der langt hen ad vejen er identisk med 400, men har
en knap bagpå til Direct print med kompatibel printer.

Grundlæggende set er Ixus og powershot kameraerne forskellige. Ixus er handy
og i lille format, mens powershot er større og har mere funktionalitet,
groft sagt.

Håber det hjælper dig lidt på vej og at andre kan supplere

Hilsen Gert

Fra : ">

Dato : 31-07-04 14:28

> [...]
> groft sagt.
>
> Håber det hjælper dig lidt på vej og at andre kan supplere

Det er ikke korrekt. "Powershot S" serien er Ixus, og har intet med de
"klodsede" Powershot A XX modeller. I hvert fald hedder Ixus modellerne
Powershot S XX i usa.

Men tak alligevel

--

Tak, Danke, Thanks,
Thomas Schreiber

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 31-07-04 16:26

On Sat, 31 Jul 2004 15:28:13 +0200, "><\)\)\)\)8> thomas schreiber" wrote:

> Det er ikke korrekt. "Powershot S" serien er Ixus, og har intet med de
> "klodsede" Powershot A XX modeller. I hvert fald hedder Ixus modellerne
> Powershot S XX i usa.

Det harmonerer jo ikke helt med Canon PowerShot S1 IS, som ikke
er så lille igen, ihvertfald ikke Ixus-lille.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 17:27

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message

> Det harmonerer jo ikke helt med Canon PowerShot S1 IS, som ikke
> er så lille igen, ihvertfald ikke Ixus-lille.

Nej men det hedder jo også S1 IS her i Europa, det er nu kun Poweshot Sxxx
altså tre numre der udgør IXUS serien. Der findes også et der eksempelvis
hedder S50 som hedder S50 både her i EU og i resten af verden.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 14:06

"><))))8> thomas schreiber" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message
> [...]
Ixus
> 400, men derimod finder jeg noget der ligner på prik de kalder Ixus 430.

De kameraer der hedder powershot S4XX S5XX i Amerika er det samme som IXUS i
EU. Et Ixus 400 er èt kamera, 430 er en udbygning af det kamera, der er lidt
hurtigere og har nogle flere funktioner. Så er der 500 serien som er større
(MP og kvali) og har lidt flere funktioner, men rent optisk og Sensor
mæssigt er der ikke nogen forskel der er værd at tænke på, det er ca. det
samme.

Men du kan faktisk altid være sikker på at når der står Nikon el. Canon
foran på kameraet så får man som regel noget godt kram. Men tag endelig ikke
fejl af andre mærker som Olympus, Pentax, Fuji, Kodak, osv.

Mvh
Simon

Fra : ">

Dato : 31-07-04 14:26

> [...]
ikke
> fejl af andre mærker som Olympus, Pentax, Fuji, Kodak, osv.

Takker. Købte et Ixus 430 idag for 3099kr i shg

--

Tak, Danke, Thanks,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 16:17

> Takker. Købte et Ixus 430 idag for 3099kr i shg

Sådan endnu en Canon ejer selvom jeg er Nikon mand så laver Canon altså
nogle fede IXUS kameraer.

Mvh
Simon

Fra : *trads*