Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Krit.. Luft under vingerne..
Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-07-04 09:14

Det er lidt lettere nå solen skinner og himlen er blå,
men ellers er de skudt med 70-200/2,8+1,4TC, som
jeg ellers tidligere ikke har haft gode oplevelser med,
men fordi nogen af jer insisterede det ku' la' sig gøre,
prøvede jeg en gang til.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292386
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292160
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1291978

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-04 09:32

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg ellers tidligere ikke har haft gode oplevelser med,
> men fordi nogen af jer insisterede det ku' la' sig gøre,

Når du tager sådanne flotte billeder, tager du så en lang stribe ala
pressefotograferne gør og så det billede du viser os det billede som blev
taget på lige præcist det rigtige tidspunkt ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-07-04 10:14

"Christian B. Andresen"

> [...]
> pressefotograferne gør og så det billede du viser os det billede som blev
> taget på lige præcist det rigtige tidspunkt ?

Jeg bruger ikke continous mode med 3 billeder i sekundet,
men hvis den rigtige situation opstod, feks en ørn kom forbi
og snuppede een af mine ænder i luften, så ville jeg nok trykke
knappen i bund og håbe på det bedste. )

Jeg fik tre billeder af anden og satsede på ramme rigtigt med
fokus punktet og at AF var hurgtigt og præcist nok og at jeg fik
hele fuglen med. Jeg har mange billeder hvor vingerne blir klippet
eller næbbet er kommet for langt frem, det er surt når det ellers
står godt..

Hejren dukkede op pludseligt og jeg måtte skyde med een hånd,
den er jo ikke hurtig sådan en stor fugl, men den var på vej væk,
så det var lidt hektisk at få den på det rigtige tidspunkt, hvor hovedet
ikke var skjult af vingerne. Jeg kan meget bedre li' at fotografere
fugle forfra, ellers syns jeg man får en fornemmelse af at de er blevet
skræmt og det syns jeg ikke er smart.. -max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-04 10:21

> [...]
> men hvis den rigtige situation opstod, feks en ørn kom forbi
> og snuppede een af mine ænder i luften, så ville jeg nok trykke

OK

> [...]
> hele fuglen med. Jeg har mange billeder hvor vingerne blir klippet
> eller næbbet er kommet for langt frem, det er surt når det ellers

AF på mit PowerShot A75 er sikkert ikke hurtigt nok, men jeg vil da ud op se
om jeg kan komme bare en lille bitte smule i nærheden af dine knivskarpe
billeder.
Sådan er det vel med dyrefotografering.

> [...]
> fugle forfra, ellers syns jeg man får en fornemmelse af at de er blevet
> skræmt og det syns jeg ikke er smart.. -max-

Det har du helt ret i.

Fra : Erik W.

Dato : 29-07-04 11:11

> [...]
> jeg ellers tidligere ikke har haft gode oplevelser med,
> men fordi nogen af jer insisterede det ku' la' sig gøre,

De er da slet ikke så tossede. Det er helt suverænt. Jeg synes det er lidt
svært at kritisere dem for noget. Bortset fra at den der fugl der lander,
burde udvandes en dags tid i kærnemælk og serveres med nye kartofler, brun
sovs og tyttebærgelé
Mvh Erik
--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)