Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Canon EF-L USM 70-200 4.0
Fra : Mikkel U.

Dato : 26-07-04 20:40

Hejsa,
Jeg har besluttet mig for nævnte objektiv.
Hvad kan anbefales af shoppingsteder på nettet ?
Med mindre jeg sparer "virkelig meget", køber jeg det nu nok i den
lokale shop, i København. Det er nu så nemt hvis der er problemer med
det efterfølgende :)
Jeg hører gerne om folks erfaringer med objektivet, og også i brug
med 1.4 eller 2.0 TeleConvertere.
Anbefalinger af disse 2 modtages gerne, da de har samme pris.

/mikkel
--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Martin K. R.

Dato : 27-07-04 07:24

"Mikkel U." <wrong@604.dk> wrote in message
> [...]
> med 1.4 eller 2.0 TeleConvertere.
> Anbefalinger af disse 2 modtages gerne, da de har samme pris.

Hej Mikkel,

Jeg har selv en EF-L 70-200mm (dog i bl. 2.8 versionen) og en 2.0 extender.
Extenderen valgte jeg fordi jeg synes der var for stort overlap i det
forholdsvist store zoomområde med en 1.4 extender (det ville kun give mig
80mm ekstra i den lange ende). Ganske vist skulle 2.0 extenderen forringe
billedkvaliteten en anelse mere end 1.4 extenderen, men det er absolut ikke
noget jeg har bemærket.
På den anden side vil en 2.0 extender gøre din zoom til en bl. 8, og det er
spørgsmålet om du så kan få autofokus til at virke? En 1.4 extender tager
kun ét stop, så din zoom bliver til en bl. 5.6.

Jeg ved ikke hvilke priser du har, men TechnikDirekt i Tyskland sælger
objektivet til 664 Euro og extenderen til 363 Euro.

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 27-07-04 21:15

Canons 1D og 1Ds huse kan AF nedtil f/8. De andre (300 og 10d) kan "kun"
autofocus ned til f/5.6.

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-07-04 21:46

In article <ce6d3v$1tjr$1@news.cybercity.dk>, Michael Holm wrote:
> Canons 1D og 1Ds huse kan AF nedtil f/8. De andre (300 og 10d) kan "kun"
> autofocus ned til f/5.6.

Det er forkert. 300D og 10D kan lave autofokus ned til f/20,
de må bare ikke vide at blænden er mindre end f/5.6 - derfor
kan en billig Teleconverter uden de tre ekstra ben, eller en
dyr TC hvor man taper dem over sagtens anvendes. Så hvis du
har lys nok sætter du bare 4 stk 2x Kenko i enden af hinanden,
og du får 16x længere zoom. Kræver dog nok lige lidt lys.

> --Michael
>
> "Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message

> extender.
> ikke
> er

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Martin K. R.

Dato : 27-07-04 21:47

"Michael Holm" <Valid@Email.com> wrote in message
> Canons 1D og 1Ds huse kan AF nedtil f/8. De andre (300 og 10d) kan "kun"
> autofocus ned til f/5.6.
>
> --Michael

Nu _ved_ vi jo slet ikke om han har et DSLR...
Er analoge SLR helt gledet ud af din bevidsthed?

Martin