Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. billedfiler på nettet
Fra : Niels Lauritsen

Dato : 24-07-04 13:39

Kære alle.
Jeg har taget en hel del billeder til et bryllup, som ligger på min P.C.
Nu ønsker brudeparret om de kan få en kopi af disse filer og så selv
lave billederne.
Når jeg selv har sendt mine billeder til "Føtex" til fremkaldelse, så
kan man sende masser af sted samtidig, jeg sendte forleden 140 stk.
på een gang, det tog ganske vist ca. 2 timer.
Kan jeg også sende masser af billeder afsted til brudeparret til deres
E-mail
adr. på een gang, eller er der en begrænsning?
Hver fil er på ca. 1000 KB JPG.
Venlig hilsen Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 13:47

"Niels Lauritsen" <niels-me@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> adr. på een gang, eller er der en begrænsning?
> Hver fil er på ca. 1000 KB JPG.

De fleste, med standard abonnement kan kun modtage 10Mb i deres postkasse.
Så det letteste er en CD med Post Danmark.

Gert

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 24-07-04 15:09

Niels Lauritsen skrev:

> [...]
> Kan jeg også sende masser af billeder afsted til brudeparret til deres
> E-mail-adr. på een gang, eller er der en begrænsning?

Hej Niels.

Jeg har lige prøvet at sende 4MB JPG-filer til noget i min familie.
E-mailen med vedhæftede filer blev afvist. Så prøvede jeg at sende
1 MB til mig selv og det lykkedes.

TDC er åbenbart godt i gang med at filtrere "spam" fra. Så du løber
sikkert ind i samme problemer som jeg, da du også bruger en TDC-server.

Hvis jeg var dig, ville jeg brænde et par cd-rom'er til brudparret,
når det drejer sig om et større antal billed-filer.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-07-04 18:07

In article <4102583c$0$300$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Niels Lauritsen wrote:
> [...]
> E-mail
> adr. på een gang, eller er der en begrænsning?

Hvis de er dumme nok til at bruge Hotmail (et Microsoft produkt,
og som følge heraf ringe), så har de vist nok 2MB plads, dvs
de kan modtage 2 billeder i en tompostkasse.

Hvis de bruger yahoo.com, så har de plads til 100MB, dog max 10MB
per fil.

Og hvis de bruger andre services som gmail, spymac etc, så har de
plads til 1000MB i derespostkasse.

De fleste danske internetudbydere giver plads til 10-25MB.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-04 18:14

meddelelse news:slrncg55qi.a7v.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Hvis de er dumme nok til at bruge Hotmail (et Microsoft produkt,
> og som følge heraf ringe),

Sikke da noget vrøvl at lukke ud.

> Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Hvad er det lige, VMWare kører på? Dit hykleri kender åbenbart ingen
grænser.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Preben Holm

Dato : 24-07-04 19:23

> Sikke da noget vrøvl at lukke ud.

Well, det er vel rigtigt at hotmail stinker... det kan man vist ikke
komme uden om.

> Hvad er det lige, VMWare kører på? Dit hykleri kender åbenbart ingen
> grænser.

Det kører på Linux, Windows og vist nok flere OS'er... Hvorfor hykler han?

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-04 19:30

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Well, det er vel rigtigt at hotmail stinker... det kan man vist ikke
> komme uden om.

Så må du meget gerne forklare mig, hvorfor den gratis service hotmail
stinker. Og når du er i gang med det, kan du passende fortælle mig, hvorfor
alt fra Microsoft pr. definition er ringe? Det var ligesom dét, jeg
opponerede imod.

> Det kører på Linux, Windows og vist nok flere OS'er... Hvorfor hykler han?

Nu taler du vist mod bedre vidende, ikke?

Fra : Preben Holm

Dato : 24-07-04 19:54

> [...]
> stinker. Og når du er i gang med det, kan du passende fortælle mig, hvorfor
> alt fra Microsoft pr. definition er ringe? Det var ligesom dét, jeg

Well, releasing af software med mere end 60.000 kendte fejl, ja, det
synes jeg bare er for meget. At de har lavet OK software - ja, de har jo
opkøbt alt det gode. Og MS-DOS - jooo, det var jo sager... men men men,
den tid er vist ovre hvor software skulle være godt.

Hotmail - har aldrig kunnet lide det lort.. Og hvordan kan det være at
man (i hvert fald tidligere) fik spam tilsendt hele tiden uden at have
brugt sin mail til noget som helst? Well, det er såmænd mine årsager til
at det stinker.
Derudover bryder jeg mig heller ikke om de sikkerhedsfejl der har været
igennem tiden.

> Nu taler du vist mod bedre vidende, ikke?

Well, hvad mener du? WMWare fås til Linux og Windows! Har i hvert fald
set det køre på både en Windows 2000 og en Gentoo Linux! Sååh, med
mindre mine øjne fejler et eller andet så mener vi enten noget
forskelligt eller også tager du vist fejl!

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 24-07-04 19:59

> [...]
> mindre mine øjne fejler et eller andet så mener vi enten noget
> forskelligt eller også tager du vist fejl!

For en sidste kommentar til denne tråd som vist er ved at være lidt off
topic, så:

http://www.vmware.com/products/desktop/ws_features.html

se nederst på siden ude i venstre kolonne under "Host Operating Systems"
Der står:
"Microsoft Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP, Windows Server
2003, Popular Linux distributions (<LINK> complete list </LINK>)"

Og den complete list indeholder:
# Mandrake Linux 9.0 — stock 2.4.19
# Mandrake Linux 8.2 — stock 2.4.18-6mdk
# Red Hat Enterprise Linux 3.0 — stock 2.4.21, update 2.4.21-15.EL
# Red Hat Enterprise Linux 2.1 — stock 2.4.9-e3
# Red Hat Linux Advanced Server 2.1 — stock 2.4.9-e3
# Red Hat Linux 9.0 — stock 2.4.20-8, upgrade 2.4.20-20.9
# Red Hat Linux 8.0 — stock 2.4.18
# Red Hat Linux 7.3 — stock 2.4.18
# Red Hat Linux 7.2 — stock 2.4.7-10, upgrade 2.4.9-7, upgrade 2.4.9-13,
upgrade 2.4.9-21, upgrade 2.4.9-31
# Red Hat Linux 7.1 — stock 2.4.2-2, upgrade 2.4.3-12
# Red Hat Linux 7.0 — stock 2.2.16-22, upgrade 2.2.17-14
# SuSE Linux 9.1 — stock 2.6.4-52
# SuSE Linux 9.0 — stock 2.4.21-99
# SuSE Linux Enterprise Server 8 — stock 2.4.19
# SuSE Linux 8.2 — stock 2.4.20
# SuSE Linux 8.1 — stock 2.4.19
# SuSE Linux 8.0 — stock 2.4.18
# SuSE Linux Enterprise Server 7 — stock 2.4.7 and patch 2
# SuSE Linux 7.3 — stock 2.4.10

Mvh / Preben Holm

Fra : Peter Holm

Dato : 24-07-04 18:14

Niels Lauritsen wrote:
> [...]
> E-mail
> adr. på een gang, eller er der en begrænsning?

du kan pakke dem alle som en zipfil og sende den over MSN.
Sig til hvis det lyder dig for kompliceret - så skriver jeg gerne en
forståelig recept.

Mvh
Peter

Fra : Preben Holm

Dato : 24-07-04 19:26

> [...]
> E-mail
> adr. på een gang, eller er der en begrænsning?

Normalt ligger der en begrænsning på 10MB pr. mail - det er vist nok
SMTP servere der laver denne begrænsning. Jeg får i hvert fald
fejlmeddelelsen hvis jeg prøver at sende mail's med indhold over 10MB
under afsendelsen.

Grænsen på 10MB er meget normal også for modtageren. Men det du kan gøre
er at sende 14 mails, med 10 billeder hver.
Men for at undgå mest muligt besvær ville jeg klart vælge at brænde dem
ned på en cd (hvis du har en brænder) og sende/aflevere den på den
traditionelle metode.

Mvh / Preben

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-07-04 00:03

> Men det du kan gøre
> er at sende 14 mails, med 10 billeder hver.

Husk på det kræver at der sidder nogle i den anden ende og tømmer post hele
tiden.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Preben Holm

Dato : 25-07-04 12:29

> Husk på det kræver at der sidder nogle i den anden ende og tømmer post hele
> tiden.

Ja, hvis total mailbox størrelse kun er 10MB gør det

F.eks. kan det på en af mine mails lade sig gøre at sende 5x10 MB, fordi
jeg har 50MB til rådighed, men jeg stadig kun kan sende mails af max
10MB stykket

Mvh / Preben Holm

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 25-07-04 14:12

Preben Holm wrote:

> [...]
> SMTP servere der laver denne begrænsning. Jeg får i hvert fald
> fejlmeddelelsen hvis jeg prøver at sende mail's med indhold over 10MB

Blot yderligere et par kommentarer:

Bemærk at binære vedhæftninger til e-mails bliver indkodet i et
ikke-binært format, så de kommer til at fylde 1½ til 2 gange det
oprindelige. Det vil sige at man sikkert kun kan sende omkring 5-7 MB
billeder ad gangen, hvis man skal holde sig indenfor en 10 MB grænse.

En anden effektiv mulighed er at lægge filerne op på et hemmeligt sted
på en hjemmeside, hvor modtageren så kan hente dem efter behov. Der er
ofte rimelig god plads på hjemmesideområdet...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-07-04 22:53

Hvorfor ikke bare sende over ICQ eller MSN ?