Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Teleconverter til Nikon
Fra : Per M

Dato : 21-07-04 14:36

Jeg overvejer at anskaffe en teleconverter til brug med et D70 og et Nikon
AF70-210mm objektiv, men helt ærligt har jeg svært ved at hitte rede i de
forskellige Nikon teleconvertere, nye som gamle. Er der nogen, der ved
hvilke modeller, der kan bruges i den sammenhæng, og findes der evt.
alternativer til Nikons egne modeller fra andre firmaer?

mvh
PerM

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-07-04 15:34

Per M wrote:
> [...]
> nogen, der ved hvilke modeller, der kan bruges i den sammenhæng, og
> findes der evt. alternativer til Nikons egne modeller fra andre

Hej Per!

Jeg vil anbefale dig at købe Kenko TelePlus Pro 300 - det er de mest
kompatible teleconvertere der er til Nikon. Fx er det de eneste der
bibeholder VR på Nikon 80-400VR. De er af ganske udmærket kvalitet. Findes i
1,4x (1 f-stop), 2x (2 f-stop) og 3x (3 f-stop) versioner. De er svære at
opdrive i Danmark. De kan skaffes, siger enkelte forhandlere, men de koster
det dobbelte i forhold til Tyskland. Jeg købte mine i USA, da jeg ikke kunne
finde nogen der havde dem på lager i Tyskland. Med MOMS. opkrævningsgebyr og
porto, endte prisen på det samme som hvis jeg havde købt i Tyskland.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-07-04 15:58

"Morten Wartou"

> [...]
> finde nogen der havde dem på lager i Tyskland. Med MOMS. opkrævningsgebyr og
> porto, endte prisen på det samme som hvis jeg havde købt i Tyskland.

Jeg har en Kenko TelePlus Pro 300 2X brugt 2 gange du kan
få den for den bedste pris du kan finde i EU -10%..
Kvaliteten er som Morten siger helt fin og der er fordele i
forhold til Nikon's egne.. Men en TC i forbindelse med din
zoom, vil ikke give dig de bedste resultater, acceptabelt hvis
du blænder ned et eller to trin og der er godt lys.. -max-

Fra : Per M

Dato : 21-07-04 22:41

Hej Morten og Max
Tak for informationen, jeg fandt i mellemtiden også det samme svar selv på
Nikonians - faktisk var der en, der spurgte på den samme kombination.
- Og tak for tilbuddet, Max. Jeg vil overveje det, men det bliver nok ikke
lige nu, for pengene strømmer desværre ikke fra en uudtømmelig kilde

mvh
PerM

Fra : Per M

Dato : 06-08-04 13:10

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message news:<bwvLc.26504$Vf.1435709@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> zoom, vil ikke give dig de bedste resultater, acceptabelt hvis
> du blænder ned et eller to trin og der er godt lys.. -max-

Hej Max
Har du stadig Kenko'en og gælder dit tilbud stadig? Så er jeg interesseret

mvh
PerM