/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Mirror Lockup, hvor og hvordan? (Mere 300D~
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 19-07-04 16:22

Så har jeg taget mod til mig, og opdateret min firmware til den hackede.
Jeg må sige at det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke tog mod til mig
før :) Alene det at kunne vælge størrelse på thumbnails i raw og få
plads til et par billeder mere, samt FEC bliver guld værd.

I menuen og på diverse hjemmesider står der, at mirror lockup skulle
være understøttet. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan jeg benytter
dette. Jeg kan finde det i menuen C.fn. og har sat det til enabled, men
hvad så? Er der nogle af jer der også har opdateret der kan hjælpe?

/henrik - der lige er blevet endnu mere glad for sit kamera :)

 
 
Hans Kruse (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 19-07-04 16:39

Hvis det fungere som på 10D, så vil første tryk på udløseren klappe spejlet
op, næste tryk igen vil tage billedet, hvorefter spejlet klapper ned igen.
--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Henrik Nielsen" <ROERUGIKXGDS@spammotel.com> wrote in message
news:cdgp0r$17u$1@news.cybercity.dk...
> Så har jeg taget mod til mig, og opdateret min firmware til den hackede.
> Jeg må sige at det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke tog mod til mig
> før :) Alene det at kunne vælge størrelse på thumbnails i raw og få
> plads til et par billeder mere, samt FEC bliver guld værd.
>
> I menuen og på diverse hjemmesider står der, at mirror lockup skulle
> være understøttet. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan jeg benytter
> dette. Jeg kan finde det i menuen C.fn. og har sat det til enabled, men
> hvad så? Er der nogle af jer der også har opdateret der kan hjælpe?
>
> /henrik - der lige er blevet endnu mere glad for sit kamera :)



Hans Joergensen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 19-07-04 17:08

Hans Kruse wrote:
> Hvis det fungere som på 10D, så vil første tryk på udløseren klappe spejlet
> op, næste tryk igen vil tage billedet, hvorefter spejlet klapper ned igen.

Det gør det ikke,

Man slår det til i custom-func, hvor efter det er aktivt når du
bruger selv-udløser.

Den åbner spejlet, venter 1½ sek, åbner lukker og lukker begge dele
når den har taget skudet.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Thomas H. (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-07-04 17:22

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncfnse6.hvn.haj@enterprise-server.dk...
>
> Det gør det ikke,
>
> Man slår det til i custom-func, hvor efter det er aktivt når du
> bruger selv-udløser.
>
> Den åbner spejlet, venter 1½ sek, åbner lukker og lukker begge dele
> når den har taget skudet.

I hvilken forbindelse bruger man den funktion der ?

MVH
Thomas H.



Povl H. Pedersen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 19-07-04 17:47

In article <KySKc.216$5M4.84@news.get2net.dk>, Thomas H. wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrncfnse6.hvn.haj@enterprise-server.dk...
>>
>> Det gør det ikke,
>>
>> Man slår det til i custom-func, hvor efter det er aktivt når du
>> bruger selv-udløser.
>>
>> Den åbner spejlet, venter 1½ sek, åbner lukker og lukker begge dele
>> når den har taget skudet.
>
> I hvilken forbindelse bruger man den funktion der ?

Langsomme lukketider. Det at spejlet flyttes resulterer i
vibrationer i kamera og stativ. Med MLU er der tid til at
tingene kan falde til ro.

--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Ole Gyldenløve (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Gyldenløve


Dato : 19-07-04 17:54

> I hvilken forbindelse bruger man den funktion der ?

Til at rense CMOS'en med.

mvh
Ole



Hans Kruse (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 19-07-04 18:08

Nej, der er en speciel menyfunktion til sensor clean.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Ole Gyldenløve" <ole@*gyldenlove.dk> wrote in message
news:40fbfca8$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > I hvilken forbindelse bruger man den funktion der ?
>
> Til at rense CMOS'en med.
>
> mvh
> Ole
>
>



Ole Gyldenløve (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Gyldenløve


Dato : 19-07-04 18:24

> Nej, der er en speciel menyfunktion til sensor clean.

Hvilken sensor er det du taler om her? På min Nikon D100 er det netop
billedsensoren, jeg kan rense ved at klappe spejlet op og låse det.

mvh
Ole



Hans Kruse (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 19-07-04 20:12

Sådan er det ikke på Canon (10D og 300D). Der er der en menyfunktion, som
hedder sensor clean, som man aktiverer. Den klapper spejlet op og det
klappes først ned igen, når man slukker for kameraet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Ole Gyldenløve" <ole@*gyldenlove.dk> wrote in message
news:40fc03a6$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nej, der er en speciel menyfunktion til sensor clean.
>
> Hvilken sensor er det du taler om her? På min Nikon D100 er det netop
> billedsensoren, jeg kan rense ved at klappe spejlet op og låse det.
>
> mvh
> Ole
>
>



Ole Gyldenløve (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Gyldenløve


Dato : 19-07-04 22:34

> Sådan er det ikke på Canon (10D og 300D). Der er der en menyfunktion, som
> hedder sensor clean, som man aktiverer. Den klapper spejlet op og det
> klappes først ned igen, når man slukker for kameraet.

OK. Men hvad er det så for en funktionalitet sensor clear giver? Ja
undskyld, at jeg vader rundt i det, men jeg er ikke helt med

mvh
Ole



Povl H. Pedersen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 19-07-04 23:47

In article <40fc3e5c$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ole Gyldenløve wrote:
>> Sådan er det ikke på Canon (10D og 300D). Der er der en menyfunktion, som
>> hedder sensor clean, som man aktiverer. Den klapper spejlet op og det
>> klappes først ned igen, når man slukker for kameraet.
>
> OK. Men hvad er det så for en funktionalitet sensor clear giver? Ja
> undskyld, at jeg vader rundt i det, men jeg er ikke helt med

Den laver mirror lockup, men den åbner OGSÅ lukkeren, så man
kan se sensore. med MLU er lukkeren kun åben i den tid der er
nødvendigt for at få den rette belysning.

--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Martin Kaltoft (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 20-07-04 00:04

> Den laver mirror lockup, men den åbner OGSÅ lukkeren, så man
> kan se sensore. med MLU er lukkeren kun åben i den tid der er
> nødvendigt for at få den rette belysning.

+ sensor clean featuren, så vidt jeg ved, virker uden CMOS'en er "charged",
så der er altså ikke strøm til den, hvilket skulle gøre at støvet sidder
bedre fast / den har nemmere ved at tiltrække støvet.

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Hans Kruse (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 19-07-04 17:52

Det er interessant at det virker forskelligt fra 10D. Med 10D fungerer
mirror lockup også med selvudløser, men også uden!

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrncfnse6.hvn.haj@enterprise-server.dk...
> Hans Kruse wrote:
> > Hvis det fungere som på 10D, så vil første tryk på udløseren klappe
spejlet
> > op, næste tryk igen vil tage billedet, hvorefter spejlet klapper ned
igen.
>
> Det gør det ikke,
>
> Man slår det til i custom-func, hvor efter det er aktivt når du
> bruger selv-udløser.
>
> Den åbner spejlet, venter 1½ sek, åbner lukker og lukker begge dele
> når den har taget skudet.
>
> // Hans
> --
> Leveret af http://enterprise-server.dk
> "Vejen til en professionel løsning"



Jens Bruun (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-07-04 19:23

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40fbfc5f$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er interessant at det virker forskelligt fra 10D. Med 10D fungerer
> mirror lockup også med selvudløser, men også uden!

Tja, når man husker på, funktionen er implementeret via et russisk hack,
skal man vist være glad for, at det bare virker nogenlunde

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier



Sergey (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Sergey


Dato : 19-07-04 19:49

hehe, til gengeld er de danske hack rigtigt gode - og talrige... ))


> Tja, når man husker på, funktionen er implementeret via et russisk hack,
> skal man vist være glad for, at det bare virker nogenlunde
>
> --
> -Jens B.
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier
>
>



Povl H. Pedersen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 19-07-04 23:45

In article <40fbfc5f$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Hans Kruse wrote:
> Det er interessant at det virker forskelligt fra 10D. Med 10D fungerer
> mirror lockup også med selvudløser, men også uden!
>
Det skulle det også gøre på 300D, men ikke i multi-shot mode, kun
i single shot mode.


--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Henrik Nielsen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 19-07-04 23:55

Povl H. Pedersen wrote:
> Det skulle det også gøre på 300D, men ikke i multi-shot mode, kun
> i single shot mode.

Mit virker i single-shot mode. Hvis jeg trykker én gang, så løfter den
spejlet, venter lidt, og tager billedet.

/henrik


Henrik Nielsen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 19-07-04 21:40

Hans Joergensen wrote:
> Man slår det til i custom-func, hvor efter det er aktivt når du
> bruger selv-udløser.
> Den åbner spejlet, venter 1½ sek, åbner lukker og lukker begge dele
> når den har taget skudet.

Takker, det var lige hvad jeg skulle bruge :)

/henrik - nu med MLU

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste