Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
*.orf-plugin til PS 7
Fra : emj

Dato : 19-07-04 10:30

Jeg mangler en plugin som kan læse Olympus C-8080 RAW (*.ORF)
Hvordan får jeg fat i sådan én til PS 7.01?
Hilsen emj
emj@stofanet.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 19-07-04 10:46

emj wrote:
> Jeg mangler en plugin som kan læse Olympus C-8080 RAW (*.ORF)
> Hvordan får jeg fat i sådan én til PS 7.01?

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm

Led efter plugin / Camera. Ved dog ikke om den virker med en 8080, men
ellers bør der være et PS plugin med på den CD du fik sammen med
kameraet.

--
Don't waste space

Fra : emj

Dato : 19-07-04 12:16

On Mon, 19 Jul 2004 09:46:10 +0000 (UTC), Thomas Corell
<nospamplease@corell.dk> wrote:

>http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm

Den er for gammel og virker ikke sammen med C-8080 og PS7

>Led efter plugin / Camera. Ved dog ikke om den virker med en 8080, men
>ellers bør der være et PS plugin med på den CD du fik sammen med
>kameraet.
Hvis det var tilfældet, havde jeg ikke behøvet at spørge her.

Hilsen emj

Fra : pwa

Dato : 19-07-04 16:00

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler en plugin som kan læse Olympus C-8080 RAW (*.ORF)
> Hvordan får jeg fat i sådan én til PS 7.01?
> Hilsen emj
> emj@stofanet.dk

Det medfølgende Camedia Pro har en RAW-fil developer, som er ganske
udemærket.
såvidt vides har også Adobe et RAW plugin til C8080,
men det er vist et "købeplugin".
v/h pwa

Fra : emj

Dato : 19-07-04 18:25

On Mon, 19 Jul 2004 17:00:26 +0200, "pwa" <pagolinux@webspeed.dk>
wrote:

>Det medfølgende Camedia Pro har en RAW-fil developer, som er ganske
>udemærket.

Det har Camedia Master også, og den er da udmærket, men jeg synes til
gengæld ikke, at programmet Camedia Master er noget værd.

>såvidt vides har også Adobe et RAW plugin til C8080,
>men det er vist et "købeplugin".

Næh, den kan man bare downloade, og den har jeg prøvet at installere
Jeg har set, at den skulle virke med C-8080.
Jeg har imidlertid ringet til Olympus hotline og klaget min nød og de
fortalte mig, at det var styresystemet, det afgjorde om man kan bruge
en plugin.
Damen lovede dog at undersøge nærmere og jeg forventer da at de sender
mig en brugbar løsning.
Jeg har fint kunnet bruge "Olympus RAW-plugin til PS" sammen med
C-5050, men uanset om jeg vælger Adobes plugin (Camera Raw.8bi) eller
Olympias plugin til PS (ORFImport.8ba), så funker det ikke med C-8080.

Hilsen emj

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-07-04 17:12

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg mangler en plugin som kan læse Olympus C-8080 RAW (*.ORF)
> Hvordan får jeg fat i sådan én til PS 7.01?
> Hilsen emj
> emj@stofanet.dk

Hej Emj

Jeg ved godt at det er til Photoshop 7.01 du spørger, men jeg vil da
alligevel
fortælle dig at, Adobes Raw-update 2.2 til Photoshop CS understøtter dit
kamera.

Mvh. Klaus

Fra : emj

Dato : 19-07-04 18:26

On Mon, 19 Jul 2004 18:11:37 +0200, "Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx>
wrote:

>Jeg ved godt at det er til Photoshop 7.01 du spørger, men jeg vil da
>alligevel
>fortælle dig at, Adobes Raw-update 2.2 til Photoshop CS understøtter dit
>kamera.

Det ved jeg godt, men har du også prøvet, om den virker ?
Hilsen emj

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-07-04 21:49

> Det ved jeg godt, men har du også prøvet, om den virker ?
> Hilsen emj

Nej det har jeg ikke da jeg bruger Nikon.

\Klaus