Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik: "Blåhval"
Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 17-07-04 21:21

Fangede det her billede i et glas vand
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=85386

Hvis i er brugere på fk må i gerne give kritik der, ellers skriv jeres
mening og forslag til forbedringer her.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-07-04 21:25

Rasmus Vestergaard Hansen [9000] wrote:
> Hvis i er brugere på fk må i gerne give kritik der, ellers skriv jeres
> mening og forslag til forbedringer her.

Minder mig om Abyss-filmen :)

Og jeg synes det er et dejligt skud.. :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-04 21:28

"Hans Joergensen"

> Minder mig om Abyss-filmen :)
>
> Og jeg synes det er et dejligt skud.. :)
>
> // Hans

Enig - Helt fantastisk billede..!! Kan du også lave
en delfin, eller måske en Haj..-max-

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 17-07-04 22:01

-max- wrote:

> Enig - Helt fantastisk billede..!! Kan du også lave
> en delfin, eller måske en Haj..-max-

Ja øjeblik så skal jeg være der

Naah det bliver sgu nok lidt svært, billedet var et rent lykketræf, som
tog en del skud at fange.
Der er et i samme kategori her jeg har taget ved påsketid:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=66660

Tak for roserne til alle i øvrigt.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-07-04 21:37

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:CRfKc.188$8%5.96@news.get2net.dk...

Du er heeeelt galt på den. Det er tydeligt en kaskelot, og ikke en blåhval.

Flot fanget.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 17-07-04 22:02

Jens Bruun wrote:

> "Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
> meddelelse news:CRfKc.188$8%5.96@news.get2net.dk...
>
> Du er heeeelt galt på den. Det er tydeligt en kaskelot, og ikke en blåhval.

Ahh Ok. Jeg er ikke så stærk i marinebiologi

> Flot fanget.

Takker.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-07-04 19:43

Jens Bruun wrote:

> Du er heeeelt galt på den. Det er tydeligt en kaskelot, og ikke en
> blåhval.

Her må jeg så lige indsparke at min 2½ årige datter kastede et blik på
billedet og udbrød "Se, en krokodille!".

Selv er jeg nu enig i det med kaskelotten. Blåhvaler er mere
fiskeagtige i udseendet.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-07-04 19:48

Toke Eskildsen wrote:

> Her må jeg så lige indsparke at min 2½ årige datter kastede et blik på
> billedet og udbrød "Se, en krokodille!".
>
> Selv er jeg nu enig i det med kaskelotten. Blåhvaler er mere
> fiskeagtige i udseendet.

Ja i har nok ret i med det med kaskelotten.
Der var faktisk også en på FK der syntes det ligner en krokodille mere.
Jeg går ud fra det er "halen" de kigger på så.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-07-04 21:43

Det ser dæl'me flot ud !
....kan godt se det ligner en hval.

Ganske flot - og heldigt skud ;)

Fra : wonko the sane

Dato : 17-07-04 22:47

jeg er faktisk dybt imponeret, det er første gang jeg har set noget der
ligner CGI så meget, men ikke er det, det ligner virkeligt noget der er
lavet i 3D studio MAX.

mvh jakob

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-07-04 00:00

wonko the sane wrote:
> jeg er faktisk dybt imponeret, det er første gang jeg har set noget der
> ligner CGI så meget, men ikke er det, det ligner virkeligt noget der er
> lavet i 3D studio MAX.

Mange tak!
Ville ønske jeg kunne lave sådan et billede i MAX. Selvom jeg kunne
ville det dog nok tage lang tid, billedet af blåhvalen har kun taget
1/1000 sek

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Lindkold

Dato : 18-07-04 13:48

Syntes det er et fascinerende billede.

Hvad har du brugt til som belysning, for jeg kan bedre lide farver/belysning
i dít "hval-billede" end det lignende dråbe-billede ved dine påskebryg.
Eller det er måske bare blåtoningen i PS der gør hele forskellen...?

---

Lindkold

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-07-04 19:14

Lindkold wrote:

> [...]
> i dít "hval-billede" end det lignende dråbe-billede ved dine påskebryg.
> Eller det er måske bare blåtoningen i PS der gør hele forskellen...?

Jeg tror faktisk det er blåtoningen der gør det, og så det faktum at det
er et mindre udsnit man ser på hvalbilledet, hvor det kun er vandet man
ser.
Belysningen er ca. den samme på begge billeder - køkkenarmatur
(lysstofrør) og så den indbyggede flash.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : -Thomas H.-

Dato : 19-07-04 13:47

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:AaiKc.227$fO.9@news.get2net.dk...

> Mange tak!
> Ville ønske jeg kunne lave sådan et billede i MAX. Selvom jeg kunne
> ville det dog nok tage lang tid, billedet af blåhvalen har kun taget
> 1/1000 sek

He he.. Jeg tvivler nu på at det er muligt at lave sådan et billede i 3D
studio max på 1/1000 sek.. Hvis man kan, så er man sq hardcore..

MVH
Thomas H.

Fra : -Thomas H.-

Dato : 19-07-04 13:45

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=85386
>
> Hvis i er brugere på fk må i gerne give kritik der, ellers skriv jeres

Som Niels Riis Ebbesen ville have skrevet det:

Det er en gang formålsløst knipseri af noget vand i en kop.

Ej spøg til side.. Det er sq godt fanget, det har helt sikkert givet mig
blod på tanden.. Nu ved jeg godt hvad jeg skal hjem og lave når jeg får fri
fra arbejde.. (hvis jeg kan få min vandhave til at dryppe )

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : wonko the sane

Dato : 20-07-04 09:33

hvad med at prøve med andre væsker end vand?? hvad med mælk, kaffe, sprit,
olie, maling osv. osv. osv

tror det kunne se godt ud

jakob

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 26-07-04 23:09

wonko the sane wrote:

> hvad med at prøve med andre væsker end vand?? hvad med mælk, kaffe, sprit,
> olie, maling osv. osv. osv
>
> tror det kunne se godt ud

God ide. det bliver næste gang.

Rasmus Hansen