Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke gallerier findes????
Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 15-07-04 20:43

Hej.

Sikkert et emne, der har været op mange gange. Jeg er på jagt efter et nyt
galleri til min hjemmeside. Er blevet meget træt af coppermine, og har
derfor lavet lidt selv i html, men det er jeg også blevet træt af.

Det skal helst være et simpelt galleri, med ikke for meget forstyrrende, da
det er billederne der skal ses.

Hvis dem som kender nogle gallerier skrive en besked, så vil jeg tage dem i
selvsyn, og se om det er noget jeg kan bruge.

På forhånd mange tak.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 15-07-04 21:08

On Thu, 15 Jul 2004 21:42:44 +0200, "Thomas A. Jørgensen"
<Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote:

>Hvis dem som kender nogle gallerier skrive en besked, så vil jeg tage dem i
>selvsyn, og se om det er noget jeg kan bruge.

Exhibition Engine

http://photography-on-the.net/

Eksempel: http://www.klein-jensen.dk/ee

MVH Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-07-04 21:45

Thomas A. Jørgensen wrote:

> Sikkert et emne, der har været op mange gange. Jeg er på jagt efter et nyt
> galleri til min hjemmeside. Er blevet meget træt af coppermine, og har
> derfor lavet lidt selv i html, men det er jeg også blevet træt af.

Jeg vil foreslå, at du laver din helt egen personlige skabelon, de
færdige PHP og ASP freeware løsninger har nemlig alle den ulempe, at
de giver stereotype gallerier, der til forveksling ligner andres
gallerier.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-07-04 22:45

Thomas A. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Hvis dem som kender nogle gallerier skrive en besked, så vil jeg tage dem i
> selvsyn, og se om det er noget jeg kan bruge.

Du kan kigge nærmere på Gallery (Kodet i PHP):

http://gallery.menalto.net/

Det kræver dog en smule kundskab med PHP samt en server der kører PHP
uden safe-mode enablet.

Der er mange muligheder for at styre layoutet og når den nye v. 2.0
kommer, vil det være skabelon-styret, så du derefter kan styre udseendet
100%

Mvh Tommy

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 16-07-04 11:35

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er mange muligheder for at styre layoutet og når den nye v. 2.0
> kommer, vil det være skabelon-styret, så du derefter kan styre udseendet

Hej Tommy. Det lyder spændende. Det er lidt det, jeg er på jagt efter, men
linket virker ikke. Gider du tjekke, om det er det rigtige link du har
postet?

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-07-04 22:59

On Thu, 15 Jul 2004 21:42:44 +0200, "Thomas A. Jørgensen" wrote:

> Det skal helst være et simpelt galleri, med ikke for meget forstyrrende, da
> det er billederne der skal ses.

Hvis du kan køre Perl, så kig på Apache::Gallery.

http://www.apachegallery.dk/

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-07-04 14:55

Thomas A. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Hvis dem som kender nogle gallerier skrive en besked, så vil jeg tage dem i
> selvsyn, og se om det er noget jeg kan bruge.

Her er nogle af de gallerisystemer jeg kan installere på min Debian
Linux-maskine:

bins - Generate static HTML photo albums using XML and EXIF tags.
gallery - a web-based photo album written in php
galrey - Command line image gallery generator. It also makes thumbnails.
igal - online image gallery generator
libapache-gallery-perl - Apache module to create galleries on-the-fly
lodju - Photo organizer and web gallery maker
webmagick - create gallery thumbnails for website

Om ikke andet, er det da input til gallerier, man kan kigge på og
sammenligne med.

--
Steen Suder

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-07-04 00:11

På ejendommeligvis fremsatte Thomas A. Jørgensen følgende påstand:

> Hvis dem som kender nogle gallerier skrive en besked, så vil jeg
tage
> dem i selvsyn, og se om det er noget jeg kan bruge.

Hvad med http://www.thomasrybak.com/minigal/

Ganske nemt og ganske pænt..

Claus