Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ALDI knipserier
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-04 00:04

Hej alle

Dette er mit første knipseri med et ALDI-kamera - Traveler DC5300 -
som jeg købte idag. 5.3M 3xzoom - 1999.00kr

http://www.eyvind.dk/ - URL = 2 små + 1 stort billel - ialt 0,8Mb

Modellen er min gode vens kone, og hun modsatte sig kraftigt at jeg sad
og knipsede billeder af hende fordi; - "jeg er altid så dårlig på fotos".
Jeg syntes dog at det lykkedes mig med 2 dårlige knipserier, at fange
hendes personlighed. Ja, det kan i ikke vide men det sammensaatte
billed passer utrolig godt på hende. 58år flot og fuld af liv og humor!

Jeg er godt klar over at hendes kraftige bevægelse på billed 2 - kan
ses på brillestellet - gør resultatet lidt uskarpt. Samt at hårgrænsen ved
hendes højre øre heller ikke er så godt men.......

Et billigt kamera + 2 dårlige knipserier + et par timers photoshop og
alligevel et hæderligt pasfoto ikk'?

Eller?

Jeg erkender at jeg er amatør, så hvis nogle af de mere professionelle
har lyst til at smide et par råd i min retning, så er i velkomne.

Venligst
Eyvind

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-07-04 00:09

Eyvind wrote:

> Jeg erkender at jeg er amatør, så hvis nogle af de mere professionelle
> har lyst til at smide et par råd i min retning, så er i velkomne.

Delete-knappen, er den nemmeste måde at slippe af med det...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan R.

Dato : 15-07-04 00:14

Hej

Når man kigger på de 2 billeder, så syntes jeg faktisk du har lavet en
hædderlig manipulation

Ville dog have været bedre at du have fanget hende "rigtigt".

Så havde du sparet 2 timer ved photoshop

Allan R.

Fra : Eyvind

Dato : 15-07-04 00:57

"Allan R."
> Når man kigger på de 2 billeder, så syntes jeg faktisk du har lavet en
> hædderlig manipulation
> Ville dog have været bedre at du have fanget hende "rigtigt".
> Så havde du sparet 2 timer ved photoshop

Den er jeg med på!

1) Modellen var meget svær at have med at gøre
2) De 2 absolut første klik men et nyt kamera.
3) Se om jeg også kunne få Mr. Overego til at dumme sig.
(og det lykkedes vist meget godt ikk'? )

Altså pointen var at selv med dårligt matriale kan man altså nå frem
til noget som andre kan blive glad for. I dette tilfælde en sød og rar
og beskeden kvinde.

Hygger mig over at det også gik hen over hovedet på Mr. Overego.

Men, tak Allan fordi du forstod det.

Eyvind

Fra : ab©

Dato : 15-07-04 22:07

"Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> skrev i en meddelelse

> Når man kigger på de 2 billeder, så syntes jeg faktisk du har lavet en
> hædderlig manipulation

Dit 3. foto er rigtig godt - En lun pige lige fanget på kornet og med et
godt udtryk i øjnene. Dit "bredformat" understreger ro, fasthed og modellens
åbenlyse uimponerthed.

Et fint foto, der ikke ville have givet en større oplevelse, hvis det havde
været taget med et super-skarptegnende dyrt grej.

ab

Fra : .J.S...

Dato : 15-07-04 16:07

> [...]
> ses på brillestellet - gør resultatet lidt uskarpt. Samt at hårgrænsen ved
> hendes højre øre heller ikke er så godt men.......

Tja, du skriver selv det er dårlige billeder...

Hvis jeg var ALDI ville jeg overveje et søgsmål

Prøv at gøre dig lidt umage med selve forograferingen så man kan få et
ordentligt indtryk af hvad det kamere kan.

mvh/JS

Fra : H.Kragelund

Dato : 15-07-04 19:21

Unskyld!!!

Men det er grimt!
Jeg kommentere normalt ikke billeder jeg ikke bryder mig om, men det her er
lidt ud over det sædvanlige. Jeg gider ikke skrive hvad jeg synes der er
galt med billederne. Det kan jo kun blive bedre herfra...håber jeg!!

mvh
henrik

Fra : Pophaar

Dato : 15-07-04 19:40

Men havde billedet nu været taget med et Nikon D70, så havde piben givetvis
haft en anden lyd!

Fra : Deaster

Dato : 15-07-04 19:46

Pophaar wrote:

> Men havde billedet nu været taget med et Nikon D70, så havde piben
> givetvis haft en anden lyd!

Teknisk ja, fotografisk nej.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : H.Kragelund

Dato : 15-07-04 19:58

> Men havde billedet nu været taget med et Nikon D70
Så havde det været rigtigt slemt!!

så havde piben givetvis
> haft en anden lyd!
Ja! Det havde været meget meget være(at være barn i gamle dage)

mvh
henrik

Fra : L. E. P.

Dato : 16-07-04 14:28

Thu, 15 Jul 2004 01:04:04 +0200 skrev "Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> i en
meddelelse:

> [...]
>
>Jeg erkender at jeg er amatør, så hvis nogle af de mere professionelle
>har lyst til at smide et par råd i min retning, så er i velkomne.

Jeg glæder mig til at høre mere om dine erfaringer med kameraet. Jeg
har nemlig selv overvejet at købe det.

Hilsen Lars.