Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad siger I til det?
Fra : Morten Wartou

Dato : 13-07-04 21:56

Halløj!

Nu må jeg jo også lige forsøge mig med at kaste et billede op. :)

http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura.jpg

Hvad siger I til det?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou
Amatørknipser

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-04 22:06

Morten Wartou wrote:
> Nu må jeg jo også lige forsøge mig med at kaste et billede op. :)
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura.jpg
> Hvad siger I til det?

Før nogle når at sige meningsløst vil jeg godt lige sige at jeg
synes det er flot... måske en lille smule uskarpt de forkerte
steder.

Personligt ville jeg dog nok give det en sjat kontrast mere, men det
kan da godt tænkes jeg ville fortryde det hvis jeg gjorde

// Hans, amatørknipser også.
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-07-04 22:33

Hans Joergensen wrote:

> Før nogle når at sige meningsløst vil jeg godt lige sige at jeg
> synes det er flot... måske en lille smule uskarpt de forkerte
> steder.
Hehe. Hvem kunne dog finde på at kalde det meningsløst? :) Uskarpt de
forkerte steder, siger du. På hvilken måde? Pigebarnets ansigt er skarpt,
såvidt jeg kan se, uden mine briller. :)

> Personligt ville jeg dog nok give det en sjat kontrast mere, men det
> kan da godt tænkes jeg ville fortryde det hvis jeg gjorde
Ja, du kan jo vurdere udfra den modificerede udgave jeg har lavet.
http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura2.jpg.

> // Hans, amatørknipser også.
Vi burde stifte en forening. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-04 22:57

Morten Wartou wrote:
> Ja, du kan jo vurdere udfra den modificerede udgave jeg har lavet.
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura2.jpg.

Det ville jeg nok ikke.. no. 2 er klart pænere efter min smag :)

> Vi burde stifte en forening. :)

God ide.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 14-07-04 06:29

Morten Wartou wrote:

> Hehe. Hvem kunne dog finde på at kalde det meningsløst? :) Uskarpt de
> forkerte steder, siger du. På hvilken måde? Pigebarnets ansigt er skarpt,
> såvidt jeg kan se, uden mine briller. :)

Der er lidt uskarphed omkring hendes venstre øje, som er noget af det
første, man kigger på. Men det er svært at opnå at hele ansigtet bliver
skarpt med den meget lille dybdeskarphed, som du har villet opnå. Ellers
et rigtigt godt billede

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Weasel

Dato : 14-07-04 09:47

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Vi burde stifte en forening. :)

Hva´ med blot en ny gruppe? feks. dk.fritid.foto.amatør

Weasel

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-07-04 09:49

Weasel <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> wrote:

> "Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hva? med blot en ny gruppe? feks. dk.fritid.foto.amat?r

Som delen 'fritid' af gruppenavnet antyder, er dette ikke nødvendigt :)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Weasel

Dato : 15-07-04 08:21

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse news:cd2s1e$7ci$1@news.net.uni-c.dk...

> Som delen 'fritid' af gruppenavnet antyder, er dette ikke nødvendigt :)

Det burde ikke være nødvendigt, nej. Men som debatten herinde afslører, er det åbenbart nødvendigt for at filtrere "seriøse"
fotografer fra.

Weasel

Fra : C.Stensgaard

Dato : 13-07-04 22:21

Sød pige og godt fanget. Men der skal mere kontrast på
"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:40f44c2c$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-07-04 22:27

C.Stensgaard wrote:
> Sød pige og godt fanget. Men der skal mere kontrast på

Ah. Ja, jeg tænkte selv lidt i den retning, og kunne ikke beslutte mig. :)
Her er en mere kontrastrig udgave.

http://inet.uni2.dk/~unimwl/mother.jpg

Bedre? Jeg tror personligt jeg er mest til den "originale" - men der skal
heller ikke meget monitorkalibreringsforskel til at snyde.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Anders

Dato : 14-07-04 00:25

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:40f4535a$0$23872$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Bedre? Jeg tror personligt jeg er mest til den "originale" - men der skal
> heller ikke meget monitorkalibreringsforskel til at snyde.

Hahaha... Utroligt hvad lidt kontrast kan gøre!

--
Anders

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-07-04 00:37

Anders wrote:
> "Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev
> i en meddelelse news:40f4535a$0$23872$14726298@news.sunsite.dk...

> Hahaha... Utroligt hvad lidt kontrast kan gøre!

Ups. :) http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura2.jpg - det er vist den
rigtige. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : C.Stensgaard

Dato : 13-07-04 23:51

Griner....

Det var nu billedet af pigen jeg mente der skulle have mere kontrast.

Makaben var fint eksponeret - men ikke et billede der siger mig noget.
Billeder med mennesker er mere mig...

Så mere kontrast på stumpen og tilbage i regnskoven med aben - kan du klare
det ;-?

Claus

Fra : Pico

Dato : 13-07-04 22:20

Morten Wartou wrote:
> Halløj!
>
> Nu må jeg jo også lige forsøge mig med at kaste et billede op. :)
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/amandalaura.jpg
>
> Hvad siger I til det?

Et godt billede, men personligt ville jeg fjerne noget ar det der er
foran ansigtet. Jeg kender godt læresætningen med luft før osv.,
jeg prøvede at holde et stykke papir op foran billedet og hvis jeg
dækkede ca. dertil hvor den bagerste persons øre er blev det
bedre.
Pico

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-07-04 23:28

Pico wrote:

> [...]
> jeg prøvede at holde et stykke papir op foran billedet og hvis jeg
> dækkede ca. dertil hvor den bagerste persons øre er blev det

Hm, jeg har lige prøvet sådan en beskæring. Det er ikke så ringe endda, men
jeg synes det bliver lige en tand for kompakt. Men tak for idéen. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou